Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-15, 23:16
  #5857
Medlem
Det här programmet blir så meningslöst när juryn inte bedömer maten. Smak-TVn existerar inte. Juryn måste tala om hur rätterna smakar. Vad får jag som tittare ut av att se Mannerström stå och tugga under tystnad?
Citera
2017-02-16, 00:34
  #5858
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Vad får jag som tittare ut av att se Mannerström stå och tugga under tystnad?

Mannerström tycker jag för övrigt inte tillför programmet särskilt mycket, säger knappt nåt och framstår bara som butter och miserabel - som en katt som trillat i en isvak. Första säsongerna tycker jag han var annorlunda, men nu är han bara...ointressant. Mischa tycker bara som de andra två gör, någon egen vilja eller smak verkar hon inte vilja stå för. Kvar är Magnus Ugglas matlagande brorsa, men han har svårt att bära upp hela jurydelen själv.

Nästan så man vill ha tillbaka Morberg i trojkan, då är det illa... :/
Citera
2017-02-16, 00:40
  #5859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Mannerström tycker jag för övrigt inte tillför programmet särskilt mycket, säger knappt nåt och framstår bara som butter och miserabel - som en katt som trillat i en isvak. Första säsongerna tycker jag han var annorlunda, men nu är han bara...ointressant. Mischa tycker bara som de andra två gör, någon egen vilja eller smak verkar hon inte vilja stå för. Kvar är Magnus Ugglas matlagande brorsa, men han har svårt att bära upp hela jurydelen själv.

Nästan så man vill ha tillbaka Morberg i trojkan, då är det illa... :/

Lägg dig. Mannerström är mysgubben i hörnet och där ska han förbli!
Citera
2017-02-16, 00:56
  #5860
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Lägg dig. Mannerström är mysgubben i hörnet och där ska han förbli!

För min del skulle de gärna kunna ha kvar honom surandes i något hörn, men för att programidén ska funka så krävs det domare som inte gått i mentalt ide. Som det är nu framstår han stundtals som dement när han lallar omkring bredbent och mumlandes som en nedskiten gubbtjyv med sina röda och alltför tajta Atlantkorsarbrallor.

Likt matvaror har även vi människor bäst-före-datum och Leifs har dessvärre passerat.
Citera
2017-02-16, 17:10
  #5861
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Mannerström tycker jag för övrigt inte tillför programmet särskilt mycket, säger knappt nåt och framstår bara som butter och miserabel - som en katt som trillat i en isvak. Första säsongerna tycker jag han var annorlunda, men nu är han bara...ointressant. Mischa tycker bara som de andra två gör, någon egen vilja eller smak verkar hon inte vilja stå för. Kvar är Magnus Ugglas matlagande brorsa, men han har svårt att bära upp hela jurydelen själv.

Nästan så man vill ha tillbaka Morberg i trojkan, då är det illa... :/
Mischa som inte ens är kock borde inte vara med alls. Ta in Tina Nordström istället!
Citera
2017-02-16, 20:26
  #5862
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Mischa som inte ens är kock borde inte vara med alls. Ta in Tina Nordström istället!
Tycker Mischa ger ett kompetent intryck och kompletterar de andra bra. Tina är ok men jäkligt flabbig, kan vara jobbig att lyssna på.
Citera
2017-02-16, 23:59
  #5863
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Mischa som inte ens är kock borde inte vara med alls. Ta in Tina Nordström istället!

Det där med att vara kock är ju ingen kvalitetsstämpel direkt eftersom det inte på något sätt är en skyddad titel. Vem som helst kan kalla sig kock. Mischa må vara lite räddhågad att säga emot de andra i juryn, men att hon har bra smaklökar och vet hur bra mat ska smaka finns väl ingen som säger emot? Tina N funkar bäst när hon får vara den enda "stjärnan" i programmen, hon är rätt gapig och tramsig - vilket funkar i vissa sorters program. Jag gillar Tina, men tror inte hon skulle bli någon bra domare i programmet.

Jag skulle gärna se att de plockade bort Mannerström (eller låter honom sitta och halvsova i en fåtölj i något hörn och se sur och butter ut) och istället plockade in Danyel Couet som domare. Han har pondus, är extremt kunnig och skulle funka bra tror jag.
Citera
2017-02-17, 14:17
  #5864
Medlem
Det där har ju OCKSÅ blivit ett program för wannabes. Klara t.ex känner vi igen från Bachelor. Allt för att synas!!
Citera
2017-02-20, 17:24
  #5865
Medlem
Efter stängning upplever jag som oerhört pinsamt, det hela blir lite tafatt och krystat. Del tre när de tävlande upprepade gånger sa att deras egna macka såg godare ut än motståndarens blev lite dagisnivå.
Citera
2017-02-21, 11:00
  #5866
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Efter stängning upplever jag som oerhört pinsamt, det hela blir lite tafatt och krystat. Del tre när de tävlande upprepade gånger sa att deras egna macka såg godare ut än motståndarens blev lite dagisnivå.

Det framtvingande trashtalket var nog det sämsta jag någonsin sett i skådespelarväg.
Sen håller jag med dig om att det är riktigt dåligt. Nivån på matlagningen är ju faktiskt ännu sämre än i det riktiga programmet. Vad har deltagarna fått laga hittills?

Hamburgare
Ramen
Smörgås

Imponerande.
Citera
2017-02-21, 18:01
  #5867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Det framtvingande trashtalket var nog det sämsta jag någonsin sett i skådespelarväg.
Sen håller jag med dig om att det är riktigt dåligt. Nivån på matlagningen är ju faktiskt ännu sämre än i det riktiga programmet. Vad har deltagarna fått laga hittills?

Hamburgare
Ramen
Smörgås

Imponerande.

Haha ja och när de inte ens visste vad ramen var, man häpnar ju över nivån den här säsongen. Det är synd, jag tyckte att de första säsongerna var bra och ändå relativt hög nivå. Blir ju förvisso svårt att jämföra med Masterchef, men ska man göra det så är det värt att nämna att deltagarna i Masterchef junior framstår som mer kompetenta i köket.

Och som du säger, det är så tydligt att allt är regisserat. Har faktiskt svårt att tänka mig att detta är vad tittarna efterfrågar, tror de flesta hade velat ha mer seriöst fokus på matlagningen. Vill man kolla på dokusåpor finns det ju bättre sådana att tillgå.
Citera
2017-02-22, 17:16
  #5868
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Haha ja och när de inte ens visste vad ramen var, man häpnar ju över nivån den här säsongen. Det är synd, jag tyckte att de första säsongerna var bra och ändå relativt hög nivå. Blir ju förvisso svårt att jämföra med Masterchef, men ska man göra det så är det värt att nämna att deltagarna i Masterchef junior framstår som mer kompetenta i köket.

Och som du säger, det är så tydligt att allt är regisserat. Har faktiskt svårt att tänka mig att detta är vad tittarna efterfrågar, tror de flesta hade velat ha mer seriöst fokus på matlagningen. Vill man kolla på dokusåpor finns det ju bättre sådana att tillgå.

"Vem har sagt att det ska vara nudlar i ramen?"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback