2015-03-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Det finns en liten, liten chans att MGM är oskyldiga, men att de har varit med på brottsplatsen och vet vilka som knäppt BO:s.

Gissar då på att de som gjort det är några tunga pjäser med koppling till V. och albanerna i Skövde som setts på BP. MGM är lack på BO:s för att de har fuckat upp något med drogaffärerna när de var i Thailand. BO:s berättar i bilen vad som hänt, GM:s blir sjukt stressade, Albanerna ringer upp och vill ha pengarna/träffas för att "snacka" om det. MGM:s kräver att BO:s följer med och snackar med dem.

Albanerna knäpper BO:s + oskyldiga E.T..

De gör detta som en varning för fixar inte MGM cashen snabbt så kommer samma sak hända med dem.

Svettigt att vara MGM, riskera 20 års fängelse, hatad av hela uddevalla och kan inte gola ner de tyngre grabbarna...

Lite väl dramatiskt kanske, men jag menar... Om de kritat så stora mängder som hittades vid razzian, då är det inte omöjligt att det finns folk bakom som kallblodigt avrättar tre människor.

Detta tror jag starkt på!
Citera
2015-03-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Vad tror ni om att RT lämnade bildörren öppen för han ville att ET skulle filma allt från baksätet med sin mobil och han ville att ljud också skulle gå in? Från baksätet kan man nog filma utan att någon ser från den bilen eftersom bildörren verkade ha tonade/mörka glasrutor

Det är nog mer troligt att den som sköt inte såg någon anledning att stänga dörren. Men visst....inte otänkbart.
Citera
2015-03-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Om jag som flickvän vittnar till polisen att jag och MGM sov tillsammans hela natten och att MGM lånade ett par skor från någon annan på festen (vem lånar skor när man ska åka iväg?) och OM jag sen sett till att kasta skorna som nu polisen söker....räknas det som skyddande av brottsling??Vad blir straffet för det??
Är skorna borta?
Citera
2015-03-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Det finns en liten, liten chans att MGM är oskyldiga, men att de har varit med på brottsplatsen och vet vilka som knäppt BO:s.

Gissar då på att de som gjort det är några tunga pjäser med koppling till V. och albanerna i Skövde som setts på BP. MGM är lack på BO:s för att de har fuckat upp något med drogaffärerna när de var i Thailand. BO:s berättar i bilen vad som hänt, GM:s blir sjukt stressade, Albanerna ringer upp och vill ha pengarna/träffas för att "snacka" om det. MGM:s kräver att BO:s följer med och snackar med dem.

Albanerna knäpper BO:s + oskyldiga E.T..

De gör detta som en varning för fixar inte MGM cashen snabbt så kommer samma sak hända med dem.

Svettigt att vara MGM, riskera 20 års fängelse, hatad av hela uddevalla och kan inte gola ner de tyngre grabbarna...

Lite väl dramatiskt kanske, men jag menar... Om de kritat så stora mängder som hittades vid razzian, då är det inte omöjligt att det finns folk bakom som kallblodigt avrättar tre människor.

I s f är nog MGM väldigt glada över att vara anhållna.

En av MGM överlämnade dessutom sig själv till polisen, så....ja..??

Helt säkert finns det en koppling till narkotikabeslaget...frågan är bara om det går att styrka att fler varit på brottsplatsen vid aktuell tidpunkt.
Citera
2015-03-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det är nog mer troligt att den som sköt inte såg någon anledning att stänga dörren. Men visst....inte otänkbart.
Men en granne sa till media att hen hörde tjafs och kollade ut och såg en bildörr öppen sen gick hen och lade sig igen och sen kom ett antal pang pang vilket hade låtit som smällare
Citera
2015-03-11, 21:46
Medlem
Jag får inte tiden att stämma kom igen nu kl 01-02.00 på en fredag i Uddevalla och hundra tals lägenheter på BP och 100 tals bilar på parkeringen nära BP och hundratals som har varit ute på krogen och ingen ser något förrän kl 07.00 på morgonen det är otroligt .
Citera
2015-03-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Men en granne sa till media att han hörde tjafs och kollade ut och såg en bildörr öppen sen gick han och lade sig igen och sen kom ett antal pang pang vilket hade låtit som smällare

OK! Man hade ju i s f hoppats att flickan hade ringt upp nån när läget blev så skarpt.....fast de var väl inte sugna på att blanda in farbror blå.

En grej till bara......är det bekräftat att BO hade skottsäkra västar på sig? Om de misstänkte att det skulle kunna bli skjutande, varför kom de alls, och varför tog de flickan med sig dit? Det sistnämnda är riktigt svinaktigt...varför utsätta en flickvän för livsfara?
Citera
2015-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Jag får inte tiden att stämma kom igen nu kl 01-02.00 på en fredag i Uddevalla och hundra tals lägenheter och bilar och hundratals som har varit ute på krogen och ingen ser något förrän kl 07.00 på morgonen det är otroligt .

FAst observationer hade gjorts, både av grannar och tidningsbud. Men ingen bekvämade sig att ringa polisen.
Citera
2015-03-11, 21:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Men vem hålls ansvarig? Polis eller lägenhetsinnehavaren(MGM)?

Man kan begära ersättning från polisen för skada de har åsamkat. Men det är upp till en själv att göra detta. Så ansvaret ligger hos den som äger materialet som skadats.
Citera
2015-03-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Jag får inte tiden att stämma kom igen nu kl 01-02.00 på en fredag i Uddevalla och hundra tals lägenheter och bilar och hundratals som har varit ute på krogen och ingen ser något förrän kl 07.00 på morgonen det är otroligt .

Ja, som tidigare nämnt så är jag Uddevallabo och får inte heller denna bild att stämma. Uddevalla är som sagt ingen metropol men det är heller ingen by med 3 hus i. Platsen där dådet skett är inget "dolt" ställe tycker jag. Ovanligt märklig plats att välja ut att ha ihjäl någon på...... om det nu var planerat. Men det borde inte vara det, dels på grund av platsen men också att de bara lämnades där, på marken. Tycker det är konstigt att INGEN sett något. Nu bor jag visserligen en bit därifrån, men dels är jag otroligt lättväckt och så har jag hund vilken säkerligen skällt som tusan om sådant tumult uppstod utanför mitt i natten då det annars ska vara tyst. Speciellt huset precis emot fyndplatsen är otroligt konstigt att ingen gjort observationer ifrån. Men det kanske är klarlagt att dem inte var hemma?

Hur var det, hade man förhört tidningsbud? o vad så ifall denne person? De brukar väl komma runt 4 - 5 ....då borde personen verkligen sett dem och slagit larm..
Citera
2015-03-11, 21:54
Medlem
Hoppas ni förstår, men tråden är enorm så det går bara inte att läsa igenom den bara sådär.

Men jag undrar, har de misstänkta GM någon rygg för detta, för jag vet att många kurder är engagerade i detta, från många städer.

Så egentligen är det skitsamma, det blir ett helvete för de som gjort det. Är min uppfattning.
Citera
2015-03-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
OK! Man hade ju i s f hoppats att flickan hade ringt upp nån när läget blev så skarpt.....fast de var väl inte sugna på att blanda in farbror blå.

En grej till bara......är det bekräftat att BO hade skottsäkra västar på sig? Om de misstänkte att det skulle kunna bli skjutande, varför kom de alls, och varför tog de flickan med sig dit? Det sistnämnda är riktigt svinaktigt...varför utsätta en flickvän för livsfara?
OM jag hade känt mig hotad hade jag inte vela åka själv. Tog jag med någon ville jag ha det som vittne om jag fick spö, inte att de strök med. Jag tror BO trodde mer på att de i värsta fall skulle åka på fett stryk..... Gällande skottsäkra västar kan man bära sådan fastän man inte är rädd/utsatt för hot? Kan det ha varit en "tuff grej" att bära? Kan det anses som coolt/innegrej att ha skottsäker väst i vissa kretsar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in