2015-03-11, 20:28
Medlem
Jag tycker också att han hon som mördade 3 pers måste vara en som har skjutit förr eventuellt mördad förr . Att mörda 3 det krävs erfarenheter tycker jag . Jag tror också det var ljuddämpare för GM har avlossat minst 5-7 skott . Men det pratades att någon hörde smällar ?!

Så jävla konstigt om morden har hänt mellan 01.00--02.00 .

Vet att många efter krogen promenerar genom fjällvägen upp mot skogslyckan ?!
Citera
2015-03-11, 20:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Skorna och mordvapnet är förmodligen gömt på samma ställe. Så svårt ska det väll inte vara? Om inte en av bröderna eller en tredje GM körde skiten långt bort från uddevalla

Det är ju bra om man hittar skor som har lämnat avtryck på brottsplatsen men om samma spår finns i den misstänktes lägenhet eller i bilen där den misstänkte satt så vet man åtminstone att skorna varit där. Man vet ju dock inte vem som var i skorna.
Citera
2015-03-11, 20:34
Medlem
nanatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Jag tycker också att han hon som mördade 3 pers måste vara en som har skjutit förr eventuellt mördad förr . Att mörda 3 det krävs erfarenheter tycker jag . Jag tror också det var ljuddämpare för GM har avlossat minst 5-7 skott . Men det pratades att någon hörde smällar ?!

Jag har gått många nätter från centrum till skogslyckan (och bleket) och då gick vi oftast via strömstadvägen och mona-lisas.
Dock har vi kört lådbil om sommarnätterna förbi sjukhuset utan att någon tog oss eller såg oss....
men dalen och korven har jag faktiskt hålla mig från om kvällarna. Har alltid tyckt att det varit otrevligt.
Citera
2015-03-11, 20:36
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00

1: Avlossar man många skott så krävs väl ingen större erfarenhet? Skjut någon var som helst och denne faller ner, sedan kan du skjuta igen på nära håll.

2: Vem fan går via Fjällvägen om man ska till Skogslyckan?
Citera
2015-03-11, 20:41
Medlem
Grumpe0000s avatar
Hur svårt är det att fälla den/dom skyldiga om inte mordvapnet hittas?
Citera
2015-03-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
1: Avlossar man många skott så krävs väl ingen större erfarenhet? Skjut någon var som helst och denne faller ner, sedan kan du skjuta igen på nära håll.

Jag menar gatan som är nära pizzeria mat akuten den gatan som du går upp mot fjällvägen
Citera
Medlem
Det finns en liten, liten chans att MGM är oskyldiga, men att de har varit med på brottsplatsen och vet vilka som knäppt BO:s.

Gissar då på att de som gjort det är några tunga pjäser med koppling till V. och albanerna i Skövde som setts på BP. MGM är lack på BO:s för att de har fuckat upp något med drogaffärerna när de var i Thailand. BO:s berättar i bilen vad som hänt, GM:s blir sjukt stressade, Albanerna ringer upp och vill ha pengarna/träffas för att "snacka" om det. MGM:s kräver att BO:s följer med och snackar med dem.

Albanerna knäpper BO:s + oskyldiga E.T..

De gör detta som en varning för fixar inte MGM cashen snabbt så kommer samma sak hända med dem.

Svettigt att vara MGM, riskera 20 års fängelse, hatad av hela uddevalla och kan inte gola ner de tyngre grabbarna...

Lite väl dramatiskt kanske, men jag menar... Om de kritat så stora mängder som hittades vid razzian, då är det inte omöjligt att det finns folk bakom som kallblodigt avrättar tre människor.
Senast redigerad av GloomyLunatic 2015-03-11 kl. 20:49.
Citera
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Om jag som flickvän vittnar till polisen att jag och MGM sov tillsammans hela natten och att MGM lånade ett par skor från någon annan på festen (vem lånar skor när man ska åka iväg?) och OM jag sen sett till att kasta skorna som nu polisen söker....räknas det som skyddande av brottsling??Vad blir straffet för det??

Frågan är om det räknas som skyddande av brottsling?
Har en gammal kompis vars flickvän begick mened å hans vägnar, hon fick inget straff då hon ansågs jävig har jag för mig.
Citera
2015-03-11, 20:49
Medlem
jjagares avatar
Undrar bara varför det e ett sånt tjafs om hur fina å gulliga bo var (de två killarna).
Minnesstunder i moskéer å skit, sänder mina tankar till den svenska tjejen tyvärr hamnat i fel umgänge....
Citera
2015-03-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 122333444455555
Tyvärr väldigt vanligt bland vissa killar att isolera tjejer från deras vänkrets. Detta verkar helt klart som sådann relation.
Vem fan e du och tolka hennes facebook?
Citera
2015-03-11, 20:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius

Nä. visst kan det vara andra inblandade men Breivik fick rätt många första gången.
Citera
2015-03-11, 20:52
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddevallabo
Såg 4 polisbilar svänga ut från vägen som kommer från bjursjön ner mot bleket igår runt 16.00. Det va 3 större minibussar och en vanlig volvo. Kanske dom har vart någonstans på den vägen och letat mordvapen eller andra bevis.
Nej! Polisen har övning i området kring Bjursjön så det finns inget samband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in