2015-03-11, 19:55
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hur en Göteborgspolis kan ha kunskaper i ärendet tror jag beror på att det inte är polisen i Uddevalla som håller i ärendet utan länskriminalen från Göteborg och eftersom det är poliser från Göteborg som är delaktiga i det så går säkert snacket på stationen också.

Så någon på länskrim i Göteborg läcker info till en skribent på Flashback.

Ja utredare på länskrim som läser detta (för det gör ni)... Anmälningsplikten är absolut! Bara till att börja plita på en.
Citera
2015-03-11, 19:56
Medlem
Det är väl hög tid och stort intresse av anhöriga och vänner till dom häktade att publicera bilder osv från festen om dom nu talar sanning,
Citera
2015-03-11, 19:58
Medlem
MGM är inte ens häktade ännu, eller? Tänk om det är sant att en av dem var med sin flickvän hela natten. Jag är inte lika säker som ni är om att flickvännen ljuger i media eller att alla andra som försvarar MGM i media ljuger och är dåliga personer. Det har skrivits mycket nedsättande här om flickvänner till de manliga BO och om flickvännen till en av MGM. Även tjejen som mördades - ett BO - har dragits till smutsen här. Är alla ni som skriver här helt ostraffade och har perfekta vuxna barn som inte heller finns med i Lexbase? Ni sprider bara hat och i och med att det inte kommer någon information om vad som egentligen hände så eskalerar era skriverier. Jag vet inte vad som hände men jag tycker att varit så motstridig och förvirrande information från polisen att jag nästan drar slutsatsen att MGM kommer att sättas på fri fot inom kort.
Citera
2015-03-11, 19:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Så någon på länskrim i Göteborg läcker info till en skribent på Flashback.

Ja utredare på länskrim som läser detta (för det gör ni)... Anmälningsplikten är absolut! Bara till att börja plita på en.

Tänk om skribenten även är journalist? Då råder efterforskningsförbudet. Sist var det Torgny Collin på Försäkringskassan som fick på nöten.
Citera
2015-03-11, 20:01
Medlem
Såg 4 polisbilar svänga ut från vägen som kommer från bjursjön ner mot bleket igår runt 16.00. Det va 3 större minibussar och en vanlig volvo. Kanske dom har vart någonstans på den vägen och letat mordvapen eller andra bevis.
Citera
2015-03-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är alla ni som skriver här helt ostraffade och har perfekta vuxna barn som inte heller finns med i Lexbase?
Ja. Jag förstår att det är svårt att ta till sig när man lever thug life där det är mer regel att man åkt dit för nått. Men för väldigt många andra så misshandlar man inte andra mm. Och man är inte tillsammans med någon som pysslar med sådant heller. Det ger en stabil tillvaro med bra förebilder för att inte heller ens barn ska göra så.
Citera
2015-03-11, 20:05
Medlem
Om jag som flickvän vittnar till polisen att jag och MGM sov tillsammans hela natten och att MGM lånade ett par skor från någon annan på festen (vem lånar skor när man ska åka iväg?) och OM jag sen sett till att kasta skorna som nu polisen söker....räknas det som skyddande av brottsling??Vad blir straffet för det??
Citera
2015-03-11, 20:06
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
...och vilka säger denna syster till ett utav BO inte är välkomna på demonstrationen?
Det var denna länk, där hon skrev ett inlägg som tydligen efteråt enbart är synlig för hennes vänner.

Här är systerns inlägg: https://www.facebook.com/m*y*.f*rr*j...41?pnref=story (*= a)
Här är evenemanget: https://www.facebook.com/events/877621812301663/
Citera
2015-03-11, 20:18
Medlem
Citat:
MGM är inte ens häktade ännu, eller? Tänk om det är sant att en av dem var med sin flickvän hela natten. Jag är inte lika säker som ni är om att flickvännen ljuger i media eller att alla andra som försvarar MGM i media ljuger och är dåliga personer. Det har skrivits mycket nedsättande här om flickvänner till de manliga BO och om flickvännen till en av MGM. Även tjejen som mördades - ett BO - har dragits till smutsen här. Är alla ni som skriver här helt ostraffade och har perfekta vuxna barn som inte heller finns med i Lexbase? Ni sprider bara hat och i och med att det inte kommer någon information om vad som egentligen hände så eskalerar era skriverier. Jag vet inte vad som hände men jag tycker att varit så motstridig och förvirrande information från polisen att jag nästan drar slutsatsen att MGM kommer att sättas på fri fot inom kort.

Nå de har blivit häktade med restriktioner...så sannolikt har polisen på fötterna! Sannolikt ger de inte pressen hela sanningen. Däremot så kommer det egendomlig information från anhöriga till de inblandade.

JAg har ett belastat förflutet..... jag har två parkeringsböter, och en fortkörning (körde 90 på 70-väg)....men det lär man väl inte hamna i Lexbase för!

Att de misstänkta gärningsmännen är skitstövlar och värda förakt är det nog ytterst få som betvivlar. Om de mot förmoda skulle bli släppta så gör de nog klokast i att komma så långt bort från Uddevalla som möjligt1
Citera
2015-03-11, 20:19
Medlem
Citat:

Talar för mig själv och eventuella släktingar som skrivit i tråden, ingen annan. Ingen i min släkt finns med i Lexbase.

Det är klart att RA, AF och MS ska få skit på Flashback. Det är/var ju kriminellt slödder?
Citera
2015-03-11, 20:20
Medlem
Jag brukar sällan skriva i Flashback-trådar men läser ibland. Jag vill bara inflika att om det var så att det här trippelmordet var planerat och gick till som det var tänkt så tycker jag att gärningsmannen/männen valde en förbannat konstig plats för det hela.
Det finns bergväggar jättenära åt två håll samt Uddevallabostäders plåtskjul som även borde stå för en del kraftig ljudförstärkning,villor med bra sikt från fönstren och ett högt flervåningshus bara en bit ifrån. Kommer en bil från vänster om brottsplatsen så kommer den nerför en backe och syns inte förrän den är jättenära. UTÖVER detta finns det gatubelysning(iaf när googlemap bilderna togs) och alltihop sker hyfsat tidigt på natten när det dessutom är HELG.
Det ska mycket till för att någon ska börja panga på hejvilt med ovannämnda utgångsläge.

Det borde rimligtvis ha låtit som fan om det inte var ljuddämpare på vapnet.

Trippelmordet är väldigt tragiskt.Det är unga personer som har bragts om livet och då är det extra tragiskt.
Citera
2015-03-11, 20:23
Medlem
Citat:

Håller med om att vi inte kan vara säkra på de misstänktas skuld i dagsläget. Sen är det här som bekant Flashback så lite tjock hud kan vara bra att ha. Utgå inte från att majoriteten av oss håller med om de mest korkade sakerna en del skriver - skulle man gå i polemik med varenda rasistisk/konspiratorisk/sinnesrubbad skribent som sprider dynga här skulle man inte göra annat.

På vilket sätt menar du att informationen från polisen har varit "motstridig och förvirrande"? Jag delar inte den uppfattningen utan tycker baserat på det man hört och sett hittills att de verkar skött saken rätt proffsigt, oavsett om det slutar i fällande dom eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in