2015-03-11, 20:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Den där tacon såg ju helt otroligt god ut. Vad var det för kött i sa de?
Njurtapp.
Citera
2015-03-11, 20:44
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Någon som kommer ihåg fransosen små fläskkorvar ett par säsonger sen. Små och fula men helt gudomliga
Citera
2015-03-11, 20:51
Medlem
Snubchurps avatar
Inte helt väntat att denne fick lämna faktiskt.
Citera
2015-03-11, 20:52
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Någon som kommer ihåg fransosen små fläskkorvar ett par säsonger sen. Små och fula men helt gudomliga

"Godaste älgskit jag någonsin ätit"

https://www.youtube.com/watch?v=yTaXrLyhmyU
Citera
2015-03-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan

Här är ett klipp angående elimineringstävlingen där Julien Huéber presenterar sina korvar (som du beskriver dessa "små och fula men gudomliga")

http://www.tv4.se/sveriges-m%C3%A4sterkock/klipp/vem-gjorde-den-b%C3%A4sta-korven-2293057
Citera
2015-03-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Inte helt väntat att denne fick lämna faktiskt.

Vem?
Citera
2015-03-11, 20:58
Medlem
Elwisps avatar
Gillar Ludvig men detta var lite tråkigt ändå. Hon har varit ett glädjeämne.
Citera
2015-03-11, 21:00
Medlem
Någon annan som reagerat på Annas enormt överklass-klingande efternamn Bachmann-Le Tissier eller va det nu va hon hette? Nu va det i alla fall hon som fick åka hem.
Citera
2015-03-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
"Godaste älgskit jag någonsin ätit"

https://www.youtube.com/watch?v=yTaXrLyhmyU

Programmet var bättre när Per Morberg var med, om det blir fler säsonger så hoppas jag att han kan vara med i nästa igen.
Citera
2015-03-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Programmet var bättre när Per Morberg var med, om det blir fler säsonger så hoppas jag att han kan vara med i nästa igen.
Jag tycker Morberg är helt odräglig. Allmänt otrevlig och tycker han är störst, bäst och vackrast. Har nog inte sett en mer självcentrerad människa. Den nya juryn är så mycket trevligare och det ger en så mycket bättre stämning genom tv-rutan (utan att de för den sakens skull är för snälla om någon deltagare brister i själva matlagningen).

Jag har haft lite hatkärlek mot Morberg genom åren, har sett alla hans matlagningsprogram Vad blir det för mat? och Den stora matresan, gillar även hans kokböcker (jag gillar inte kokböcker med bara recept, utan det måste finnas lite fördjupande texter och reportage också som det gör i kokböcker nu för tiden från bland annat Paolo Roberto, Glenn Strömberg, Börje Salming, Edward Blom mfl - lite om deras resor, uppväxt, släkt, liv, restauranger, platser osv med vackra bilder till).

Kan inte förstå hur hans familj står ut med honom om han är sån som man fått uppfattningen av. Han va ju förbluffande oförskämd (minns inte exakt hur orden föll) i telefon mot Filip Hammar när denne ringde å frågade om Per ville va me i nåt av deras program (Hissen eller Nittileaks eller vad det nu var). Tycker du inte han har en lite nedsättande, härskarteknik-aktigt förhållnigssätt mot omgivningen?
Citera
2015-03-11, 22:40
Medlem
tempeZZts avatar
Inför ikväll var det två killar och tre tjejer kvar. Efter första tävlingen var två tjejer klara för nästa vecka.

Vilken skräll att tredje tjejen åkte ut i elimineringen, så att det är två killar och två tjejer kvar.
Citera
2015-03-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inför ikväll var det två killar och tre tjejer kvar. Efter första tävlingen var två tjejer klara för nästa vecka.

Vilken skräll att tredje tjejen åkte ut i elimineringen, så att det är två killar och två tjejer kvar.
Det är en slump, jag försäkrar dig. När man lyssnade på domarna så lät det ju tydligt att det var Anna som visat svagast resultat i korvframställandet (men det kanske var godtyckligt som de uttryckte sig för att få det att framstå just som att det fanns större skäl att skicka hem Anna så att det kunde bli jämställt mellan könen efter kvällens program). Och tidigare år har det ju då och då varit två kvinnor mot varandra i finalerna. Så domarna dömer inte endast för att få exakt lika många av båda olika könen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in