2015-03-11, 01:06
Medlem
Denna serie växer för varje avsnitt som går, än av de bättre produktionerna av SVT på länge. Dom har lyckats få till en härlig mystik, plus vettiga skådisar.
Citera
2015-03-11, 02:06
Medlem
X-ray-flares avatar
Jag tycker serien är ganska dålig men jag tittar ändå för att världens finaste Moa Gammel är med.
Citera
2015-03-11, 03:53
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MildaMakaroner
Denna serie växer för varje avsnitt som går, än av de bättre produktionerna av SVT på länge. Dom har lyckats få till en härlig mystik, plus vettiga skådisar.

"Härlig mystik" - det känns mer och mer som julkalendern eller Bröderna Dal och Professor Drövels Hemlighet...
Citera
2015-03-11, 08:41
Medlem
Citat:

Produktionen är det väl inget direkt fel på men manuset borde verkligen utvecklats mer, då hade man kanske fått en riktigt bra serie och inte något som påminner om en julkalender där den logiska följdriktigheten kan vara underordnad stämningen. De logiska luckorna och den taffliga dialogen i serien skrattar man inte bort helt enkelt; påminner lite om Läckbergs böcker. Skådespelarna lär väl heller inte vinna några priser för sina insatser.

Ett exempel:
Citera
2015-03-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
"Härlig mystik" - det känns mer och mer som julkalendern eller Bröderna Dal och Professor Drövels Hemlighet...

Ja, hela serien är extremt krystad och pretentiös. Det är som om 13-åringar har suttit och tänkt ut handlingen samtidigt som de sitter och bläddrar i böcker om kärlek och vampyrer. "Ja vet, vi gör så att hon hittar en hemlig gång!! och den gången... den leder till hennes hus!! och så hör hon att det kommer mystiska ljud därifrån och så.. Aaa, det blir ju as-spännande..!"
Citera
2015-03-11, 12:11
Medlem
BirdieBirdies avatar
Visst, man får ha överseende med en del (som vanligt när det gäller svenska serier). Men jag ser Jordskott alla dagar i veckan innan jag behöver stå ut med ett avsnitt ur ännu en av sveriges oändliga skara av deckare ... Maria Wern, Arne Dahl bla bla bla ... Jag spyr fan av såna deckarserier.

Det lovar gott för framtiden att serier som Jordskott får fotfäste i tv-rutan. Kanske vi kan skaka fram nåt högkvalitativt i den här genren i framtiden på så vis.
Citera
2015-03-11, 12:25
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:

Åh, bröderna Dal som jag älskade. nu måste jag ju se denna serie!
Citera
2015-03-11, 13:00
Medlem
Ok, så vissa är "troll". Men vad är det för något i "sjön/träsket och den som de hittade i reningsverket...

Lustiga typer:
Josefine- Jordskott
troll
och den vita äckliga saken i "ån"

Hur hänger dessa lustiga typer ihop?
Vad bor i Evas källare? Som levererar jorddrickan?

(ju mer jag läser denna tråden blir jag förvirrad)
Senast redigerad av Klimax00 2015-03-11 kl. 13:02.
Citera
2015-03-11, 14:06
Medlem
Citat:

Men du tittar ?! Då är det ju nåt som håller dig kvar iaf.

Smaken är som baken, delad och full av skit hos vissa. Jag gillar serien skarpt iaf!
Citera
2015-03-11, 16:08
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Men du tittar ?! Då är det ju nåt som håller dig kvar iaf.

Smaken är som baken, delad och full av skit hos vissa. Jag gillar serien skarpt iaf!

Tyckte första avsnittet var någorlunda intressant, men sen började det balla ur med allt övernaturligt trams. Ungefär där flickan stoppade ner en hand i blomkrukan och handen började slå rot tappade de mitt intresse.

Det är synd, miljöerna är väldigt vackra och lite suggestiva, man har fått till en på pappret bra uppställning med skådespelare - men vad gör det när manuset/historien inte håller måttet?! Gillar man fantasy så tycker man säkert serien är toppen men för oss andra så blir den rätt fånig.
Citera
2015-03-11, 18:11
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Produktionen är det väl inget direkt fel på men manuset borde verkligen utvecklats mer, då hade man kanske fått en riktigt bra serie och inte något som påminner om en julkalender där den logiska följdriktigheten kan vara underordnad stämningen. De logiska luckorna och den taffliga dialogen i serien skrattar man inte bort helt enkelt; påminner lite om Läckbergs böcker. Skådespelarna lär väl heller inte vinna några priser för sina insatser.

Ett exempel:
Visst var det lite märkligt att det skulle finnas en tunnel men hon hittade den ju för att hon tidigare varit där och bränt sig på björnloka. När det visade sig vara björnloka på flaskan också visste hon var hon skulle leta. Å andra sidan brukar inte björnloka växa i ett stenröse inne i en skuggig granskog, de växer ute i solen längs diken, vägar och på näringsrik ängsmark.
Citera
2015-03-11, 18:23
Medlem
Citat:

Håller med dig, hade inte hört talas om denna serien förrän igår och har nu sett alla avsnitt som går att se och tycker den är riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in