2015-03-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
måste vara detta som avses men lite klipp o klistra har de gjort
Finns det någon annan intervju med en SD:are på Motpol? Om inte är ju det FT skriver den enda korrekta slutsatsen att dra. Det är också logiskt för Friberg har nämnt den där intervjun tidigare i år men utan att peka åt Karlssons håll:
Citat:
Om nolltoleransen tillämpades konsekvent skulle ett personärende även ha öppnats mot den ledande SD-företrädare som i oktober 2009 medverkade på bloggportalen Motpol under pseudonymen ”Anders Lundgren”. Ett par år senare fann SD-ledningen för gott att börja utmåla Motpol som ”neofascistiskt” och använda oss som slagträ mot obekväma partikamrater i uteslutningsärenden.
http://www.motpol.nu/danielfriberg/2...glidning-i-sd/

Förutsatt att Friberg talar sanning så kan man ju tänka att han först ville varna Karlsson som alltså förut lät sig intervjuas av Motpol men nu håller på och kallar alla som gillar sidan för neofascister och försöker få dem uteslutna eftersom de hotar hans egna karriär som politiker. Och nu då SD fortsätter att utesluta folk som gillar Motpol så görs det här desperata draget för att få ett stopp på det (även om det kanske är mer sannolikt att Karlsson sopar det under mattan, "inte minns" något om det där och fortsätter som vanligt på bekostnad av att alla intelligenta och insatta personer tycker att han beter sig som en hycklande pajas).
Citera
2015-03-11, 15:42
Medlem
för mig som inte är insatt i motpol, hur mycket har "Anders Lundgren" skrivit där? Är det mer än den artikeln från 2009?

Om det inte är det, varför skulle de vara rädda för att han skulle försvinna som skribent?
Citera
2015-03-11, 15:44
Medlem
Gwass avatar
Citat:
Fria Tider har bett SD-veteranen och före detta partisekreteraren Jan Milld att läsa igenom texten på Motpol
Jan Milld - som öppet stödjer Svenskarnas parti (fd. NSF). Mycket trovärdig källa i sammanhanget.

Hade gänget bakom Motpol haft några verkliga bevis för att MK skulle vara "Anders Lundgren" hade de nog släppt det vid det här laget. Istället sitter de och insinuerar saker i syfte att skada partiet.

Almqvist är den mest troliga kandidaten om man ser till inledningen:

Citat:
Hur länge har du varit aktiv i SD etc.?

Några år. Betraktar mig själv som rätt politiskt insatt men har av privata skäl inte kunnat/velat engagera mig mer i partiet genom att ta någon utåtriktad roll.

Almqvist har också precis som MK ett starkt intresse för kultur och ideologi och hade varit aktivt en betydligt kortare tid än MK i SD när intervjun gjordes. MK gick ju med i SD på 90-talet.

Så det är bara skitprat alltihopa.
Citera
2015-03-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
för mig som inte är insatt i motpol, hur mycket har "Anders Lundgren" skrivit där? Är det mer än den artikeln från 2009?

Om det inte är det, varför skulle de vara rädda för att han skulle försvinna som skribent?
Anders Lundgren intervjuades nog bara en gång av bloggaren Wodinaz, så han har aldrig skrivit regelbundet själv på Motpol.
Citera
2015-03-11, 15:52
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwas
Jan Milld - som öppet stödjer Svenskarnas parti (fd. NSF). Mycket trovärdig källa i sammanhanget.

Hade gänget bakom Motpol haft några verkliga bevis för att MK skulle vara "Anders Lundgren" hade de nog släppt det vid det här laget. Istället sitter de och insinuerar saker i syfte att skada partiet.

Almqvist är den mest troliga kandidaten om man ser till inledningen:

Almqvist har också precis som MK ett starkt intresse för kultur och ideologi och hade varit aktivt en betydligt kortare tid än MK i SD när intervjun gjordes. MK gick ju med i SD på 90-talet.

Så det är bara skitprat alltihopa.

Mild har varit partisekreterare i SD och har enorm insyn. Gubben vet vad han snackar om när det gäller sd från den tiden.
Citera
2015-03-11, 15:55
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Fria Tider skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbladet
– Det är rent trams. Dessa utspel beror på att det pågår ett internt maktpolitiskt spel i Sverigedemokraterna, där Mattias Karlsson försöker använda vår sajt som slagträ mot vissa rivaler i partiet. Då har han plötsligt bestämt sig för att Motpol är nyfascistiskt och att han därför har rätt att utesluta alla medlemmar som läser Motpol, säger Daniel Friberg.
Han berättar att Mattias Karlsson själv lät sig intervjuas på Motpol för något år sedan och även gillat facebookuppdateringar från Motpols skribenter.
– Detta visar ju att han egentligen inte ens själv tror på det han påstår, menar Daniel Friberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
Hösten 2009 skickade en SD-medarbetare in en lång text till Motpol-bloggen Wodinaz. Medarbetaren, som kallade sig ”Anders Lundgren”, gav bland annat en initierad beskrivning av partiets ideologiska bakgrund och strategi inför riksdagsvalet året därpå.

Bakom den mystiska pseudonymen dolde sig ingen mindre än SD-toppen Mattias Karlsson. Det uppger Daniel Friberg, som driver Motpol och bokförlaget Arktos, nu i en intervju med Arbetarbladet.

Karlsson har tidigare beskrivit Motpol som en "neofascistisk" sajt. Trots det har han enligt Friberg alltså själv både bidragit med material till verksamheten och ”gillat” Facebook-uppdateringar från bokförlaget Arktos, som är tätt knutet till Motpol.

– Detta visar ju att han egentligen inte ens själv tror på det han påstår, säger Daniel Friberg till Arbetarbladet.

samt

Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
Fria Tider har bett SD-veteranen och före detta partisekreteraren Jan Milld att läsa igenom texten på Motpol och ge en bedömning om vem som kan ha skrivit den. Han säger att han spontant bara kan komma på två personer som kan ha legat bakom pseudonymen: Mattias Karlsson och Jimmie Åkesson.

– Min gissning blir Mattias Karlsson. De åsikter och resonemang som ges i svaren i intervjun avviker inte på någon punkt från vad jag skulle ha kunnat vänta mig från honom, lyder Millds utlåtande.

Ser inte att Fria Tider gör nåt fel här. Det finns inte nån intervju med Mattias Karlsson eller SDare under eget namn överhuvudtaget vad jag vet. Däremot en intervju med ”Anders Lundgren”.

Dessutom så är det en öppen hemlighet att Mattias Karlsson låg bakom svaren under pseudonymen. Så det är inte det minsta konstigt om han pekas ut. Det enda konstiga är att det dröjde så länge.
Citera
2015-03-11, 15:58
Medlem
Gwass avatar
Citat:
Mild har varit partisekreterare i SD och har enorm insyn. Gubben vet vad han snackar om när det gäller sd från den tiden.
Milld lämnade SD 2005 för att bli skribent för Nationell Idag och annat skoj.

Sedan är det våldsamt ohederliga insinuationer här. Är det någon som på fullaste allvar tror att Herrman Lindqvist är nazist bara för att han lät sig intervjuas av nazistiska nationell.nu en gång? Almqvist blir förstås inte identitär bara för att han lät sig intervjuas av någon sådan bloggare 2009.
Citera
2015-03-11, 16:00
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Bevis= Att Martin Kinnunen och Linus Bylund sprungit Expos ärenden i många herrans år.

Fast nu finns det väl ingen falang om alla är som Mattias Karlsson? Det betyder snarare att det finns Sverigedemokrater som är öppen med sin nationalism(Kasselstrand/Hahne) och de som på nått destruktivt sätt försöker dölja den.

När har Linus och Martin sprungit till EXPO?

Och, sen är det ju uppenbart att Karlsson har en strategi att tona ner nationalismen, för att försöka maximera antalet röster. Annars kommer inget att ske!

Tro mig när jag säger att D4 är betydligt mer nationalistiska än vad de visar upp. De måste ju för fan tona ner det, om de ska locka fler "vanligt folk". Men det verkar inte ni fatta!
Citera
2015-03-11, 16:02
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwas
Milld lämnade SD 2005 för att bli skribent för Nationell Idag och annat skoj.

Sedan är det våldsamt ohederliga insinuationer här. Är det någon som på fullaste allvar tror att Herrman Lindqvist är nazist bara för att han lät sig intervjuas av nazistiska nationell.nu en gång? Almqvist blir förstås inte identitär bara för att han lät sig intervjuas av någon sådan bloggare 2009.

Är väl ingen som påstår att världens bästa Karlsson är nazist? Dubbelmoralist av guds nåde är han dock. Där ligger problemet, inte att han skrivit under pseudonym på motpol.

Hade du varit medlem i mer än 2 år så hade du vetat att Milld dyker upp lite här och var under olika SD funktioner. Han är vän med MÅNGA i partiet. Även Expo-falangen.
Citera
2015-03-11, 16:09
Medlem
CreepyCrawls avatar
Kan någon förklara för mig hur man får svara på frågor att förvandlas till "skrev lång text" eller "bidragit med text"? Visst, vill man hårddra det så är det väl det man gör om man svarar på frågor skriftligt (om det nu är så det har gått till. Fast det är klart, det låter kanske bättre än att skriva "blev intervjuad av".

Huruvida det är Karlsson eller inte som döljer sig bakom pseudonymen Lundgren tänker jag inte uttala mig om, jag vet helt enkelt för lite. Men jag blir förbannat trött på att FT, likt Avpixlat, ska börja ägna sig åt några kvällstidningsomskrivningar.
Citera
2015-03-11, 16:10
Medlem
Klosss avatar
Tydlig är att Fria Tider försöker begå karaktärsmord på Mattias Karlsson. Fria Tider har senaste tiden spårat ur å det grövsta. Runt ordförandevalet i Stockholms stad bredde FT på med den ena kvällstidningsrubriken efter den andra i en ren smutskastning och också då försökte man svartmåla MK och försökt lägga ord i munnen på honom. Efter det kom debaklet när Widar Nord hängde ut mailkonversationen med Ola Sandstig som gjorde en granskning på Researchgruppen och därmed effektivt tillintetgjorde publiceringen i Fokus. Och nu detta.

Dessutom har vi den famösa insamlingen på +500 000:- för det enskillda åtalet mot Tomas Mattsson som det därefter har varit locket på om.

Vet ärligt talat inte vad Fria Tider är längre eller vilkas ärenden man går. Vet bara att Fria Tider ryker som bokmärke härmed.
Citera
2015-03-11, 16:15
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Tydlig är att Fria Tider försöker begå karaktärsmord på Mattias Karlsson. Fria Tider har senaste tiden spårat ur å det grövsta. Runt ordförandevalet i Stockholms stad bredde FT på med den ena kvällstidningsrubriken efter den andra i en ren smutskastning och också då försökte man svartmåla MK och försökt lägga ord i munnen på honom. Efter det kom debaklet när Widar Nord hängde ut mailkonversationen med Ola Sandstig som gjorde en granskning på Researchgruppen och därmed effektivt tillintetgjorde publiceringen i Fokus. Och nu detta.

Dessutom har vi den famösa insamlingen på +500 000:- för det enskillda åtalet mot Tomas Mattsson som det därefter har varit locket på om.

Vet ärligt talat inte vad Fria Tider är längre eller vilkas ärenden man går. Vet bara att Fria Tider ryker som bokmärke härmed.

Håller med!

De har officiellt blivit en riktig skittidning. En skugga av de en gång var och kunde ha blivit.

Widar Nord har ju blivit uppköpt av MotPol-gänget. Sedan dess har tidningen bara spårat ur. Nu släpper de tom fram alla sorters pajasar på ledarsidan dessutom.

Mycket tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in