2015-03-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Du verkar ju inte ens vara kristen. De allra flesta kristna kyrkor är helt övertygade om att gud och Jesus är samma person.

Nej, absolut inte. Vad i "Jesus dog för våra synder" är det du inte förstår?

Varför har gud rätt till det? Vi är egna personer.

Jo, det är ju han som skapat oss. Och inte då, som ovan, som en förälder, utan han är ju allsmäktig och har skapat varenda detalj i dig och din själ. Om du vill döda någon är det för att han har skapat din blodtörst. Om du tar beslutet att agera på den blodtörsten är det ju han som skapat kapaciteten att ta det beslutet. Och inte bara det, han visste att du skulle göra det vid tidernas begynnelse och han skapade ändå dig på exakt det sätt han gjorde.

Om du har en smällare så vet du när du tänder stubinen att den kommer att explodera. Om du ändå gör det är det för att du vill att den ska explodera. Om gud skapade dig som en mördare var det för att han ville att du skulle döda någon. Om gud inte skrev in dig i livets bok är det för att han vill kasta just dig i lavasjön.
Bibeln ger en annan bild. Jesus har FÅTT all makt. Han har av Fadern UPPHÖJTS till Gud. Han sa: sätt dig på min högra sida, vilket säger mig att han inte hade Guds makt från början.

Jesus dog för våra synder, men du borde också veta att om vi syndar EFTER dopet, då är det bara Guds nåd som återstår. Och nåd får inte förhärdade människor och mördare.

Varför har rättsväsendet i vårt samhälle rätt att döma oss? Om människor kan döma människor, varför skulle inte Gud ha den rätten?

Nej, så är det inte. Eftersom vi har fri vilja och kan tänka självständigt har Gud inget ansvar för våra handlingar. Det är vi som kommer på onda tankar. Gud har inte gett oss onda tankar. Du kan använda det mesta på fel sätt, så det argumentet är ingen mirakelkur för din brist på förstånd.

Du borde avstå från att spränga bort dina egna fingrar. Och det som driver dig.
Citera
2015-03-09, 20:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Menar du att Nichael Brown är ansvarig för upploppen i Ferguson?

Vem är Nichael Brown?

Citat:
Ingen kommer att dö utan synd.

Jo, med stor sannolikhet jag (tills jag får belägg för det motsatta).

Citat:
Det är förutsagt att många inte skulle lyssna till budskapet.

Och sen? Det samma kan sägas dom flesta postulat utan belägg.

Citat:
Din kritik är utan substans.

Iofs irrelevant, eftersom det är DU som inte kommer med belägg för dina postulat.
Citera
2015-03-09, 20:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Har Gud sagt att vi ska tillverka vapen för att döda andra? Nej. Alltså han han inget personligt ansvar för krig.

Din falska analogi blir inte bättre av att du fifflar med parametrerna i den.
Citera
2015-03-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vem är Nichael Brown?
Take a nickel tour on Google and find out stuff!
Citera
2015-03-09, 20:15
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Den haltar intew alls. Har Gud sagt att vi ska tillverka vapen för att döda andra? Nej. Alltså han han inget personligt ansvar för krig. Om Gud skulle ingripa vore det slutet för de flesta människor. Så det är bara att välja. Göra det bästa av situationen, ditt liv, eller falla i den levande Gudens händer och dö.

Jag tror inte gud har sagt ett skit eftersom jag är ateist. Men, kristna och muslimer tror att gud har sagt att det är ok att döda i vissa fall. Gud har dessutom föregått med "gott" exempel och mördat hejdlöst själv, enl. bibeln och koranen. Det verkar som du är kristen.

Och den haltar fortfarande, gud skapade psykopater utan samvete, du har fortfarande inte lyckats förklara detta.

Gud sa väl något i stil med att det var ok att döda andra djur för att äta upp dem också om jag inte minns fel.

Och för 3e gången, alla har inte tagit del av guds uppenbarelse (bibeln, toran och koranen), t.ex. buddister, hinduister.

Så ja, om den kristna guden finns (vilket är extremt osannolikt) så är det en ond jävel som har mördat och förmått andra att döda, godkänt incest och annat.

Citat:
Det finns människor med ett "bortbränt samvete". (1Tim 4:2).

Gud har skapat oss rättfärdiga, men vi har hittat på alla möjliga onda saker Antingen det eller så menar du att barn föds onda. Det är väl därför vi har en åldersgräns för när barn blir straffmyndiga. Jesus sa samma sak: låt barnen komma till mig, Guds rike tillhör såna som de. Gud har inget ansvar för vad vi gör. Eller menar du att om du köper en kniv i en butik och dödar någin med den, butiksägaren kan hållas ansvarig för ett mord som du begått?

Jesus sa även bajs som att han inte kommit för att bringa fred, utan ett svärd, och sagt åt sina följare att föra hans fiender framför honom och döda dem. Att de som inte följer honom ska brinna samt några brutna löften. Jesus enl. bibeln var ett jävla svin också.

Citat:
Gud måste leka polis, men han vill inte förhindra någon att göra som de vill.

Gud tillåter fortfarande att andra (oftast män) forcerar sin vilja på andra, vilket effektivt tar ut deras fria vilja. Ta t.ex. fallet Fritz, han spärrade in sin dotter i sin egen källare och våldtog henne under 20-30 år eller vad det nu var. Vad gjorde gud åt det? Inte ett jävla skit, han sket fullständigt i hennes fria vilja och ignorerade hennes böner. Istället lät han henne föda sin fars barn och fick se dem bli våldtagna också. Så ja, han kan ingripa men låter ondska vinna över (mestadels) kvinnors friva vilja. Detta är det vidriga jävla monstret du försvarar.

Citat:
Säg inte: ”Det var Herren som fick mig att avfalla” - han framkallar inte det han avskyr. Säg inte: ”Det var han som förde mig vilse” - han har ingen användning för en syndare. Herren avskyr all vidrighet, och ingen gudfruktig älskar den. Han skapade människan i begynnelsen och överlämnade henne åt hennes eget val. Om du vill kan du hålla buden. Du bestämmer själv om du skall vara trogen. Eld och vatten har han lagt framför dig: räck ut din hand efter vilket du vill. Framför människan ligger livet och döden, och hon får det hon väljer. Ty stor är Herrens vishet, väldig är hans makt, och han ser allt. Hans blickar följer dem som fruktar honom, och ingen mänsklig handling undgår honom. Han har inte befallt någon att leva gudlöst, ingen har fått hans tillåtelse att synda. Syr 15:11-20

Gud är så jävla ond att hans enda ursäkt är att han inte finns. Han har inte befallt ett skit för han finns inte. Om han fanns skulle inte ondska förekomma bland djuren. Om han fanns skulle inte samvetslösa psykopater födas etc etc.
Citera
2015-03-09, 20:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Din falska analogi blir inte bättre av att du fifflar med parametrerna i den.

OK.

Och resten av min kritik av dina upprepade argumentationsfel?
Citera
2015-03-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Jag tror inte gud har sagt ett skit eftersom jag är ateist. Men, kristna och muslimer tror att gud har sagt att det är ok att döda i vissa fall.

Och den haltar fortfarande, gud skapade psykopater utan samvete, du har fortfarande inte lyckats förklara detta.

Och för 3e gången, alla har inte tagit del av guds uppenbarelse (bibeln, toran och koranen), t.ex. buddister, hinduister.

Så ja, om den kristna guden finns (vilket är extremt osannolikt) så är det en ond jävel som har mördat och förmått andra att döda, godkänt incest och annat.

Jesus sa även bajs som att han inte kommit för att bringa fred, utan ett svärd, och sagt åt sina följare att föra hans fiender framför honom och döda dem. Att de som inte följer honom ska brinna samt några brutna löften. Jesus enl. bibeln var ett jävla svin också.

Gud tillåter fortfarande att andra (oftast män) forcerar sin vilja på andra, vilket effektivt tar ut deras fria vilja. Ta t.ex. fallet Fritz, han spärrade in sin dotter i sin egen källare och våldtog henne under 20-30 år eller vad det nu var. Vad gjorde gud åt det? Inte ett jävla skit, han sket fullständigt i hennes fria vilja och ignorerade hennes böner. Istället lät han henne föda sin fars barn och fick se dem bli våldtagna också. Så ja, han kan ingripa men låter ondska vinna över (mestadels) kvinnors friva vilja. Detta är det vidriga jävla monstret du försvarar.

Gud är så jävla ond att hans enda ursäkt är att han inte finns. Han har inte befallt ett skit för han finns inte. Om han fanns skulle inte ondska förekomma bland djuren. Om han fanns skulle inte samvetslösa psykopater födas etc etc.
Människor har inte rätt att döda andra människor. Men man har rätt att försvara sig.

Gud har inte skapat psykopater. De har många gånger formats av sin omgivning och traumatiska händelser. Förstår du vad BORTBRÄNT samvete betyder? De har alltså haft ett samvete men valt att ignorera det. Det finns många exempel på hur de kunnat bli såna, till exempel att de blivit missbrukade som barn. Du visar själv att du saknar ett samvete som bara ljuger och försöker anklaga Gud för nånting som du har gjort eller hänt dig.

Moral är inte nånting folk läser sig till. Gud har gett de ett SAMVETE. Därför känner de Guds lag. Gud har enligt bibeln lagt sin lag i vårt inre. Och det kallas samvete. Man lär sig moral när mamma förmanar dig att inte ljuga. Men den läxan har du glömt bort.

Godkänt incest? Vad menar du då? När 2 döttrar låg med sin far? Var det på uppmaning av Gud? Det står också skrivet att de onda går längre och längre i sin ondska utan att förstå det. Du tillhör uppenbarligen den kategorin. En sak till som du måste förstå. När endast judarna var Guds folk hade Gud lovat de att alltid beskydda de. På samma sätt som en president. Då har de rätt att försvara sig mot angrepp från en annan nation eller folk. Så var det också med judarna. Men nu kan hela jordens befolkning ropa till Gud och han kan lyssna. Så vilket folk eller vilken nation ska han lyssna till nu då? De som gör hans vilja förstås. Så sluta jämföra äpplen och päron innan du har fått mer insikt.

Jesus syftade till att en mans fiender blir hans familj. Och han menade förstås att man ska lyda Gud mer än människor och välja bort sin egen mor om hon hatar Gud. Min mor, bror, syster, dotter eller son är den som gör Guds vilja.

Ja, människor gör mycket ont. Men som sagt, när Gud ingriper innebär det att alla som hatar Gud och gör det sm är ont dör. So be careful what you wish for!

Ett annat problemn som Gud har är att han har sagt att vi ska föröka oss och uppfylla jorden. Guds ord måste bli verklighet, därför ingriper han inte förrän det är så dags. Fram tills dess har vi valt vår egen väg. En annan stridsfråga är förstås vem som har rätt att leda oss, om Gud har den rätten eller om det är människans rätt att bestämma själv. Vad som händer när människan bestämmer har du summerat ganska kort. Om så många människor inte vill att Gud ska bestämma, varför vill du då att Gud ingriper? Det är en motsägelse. Men det forstod inte du förrän du fått allting förklarat för dig.. Du är som ett spädbarn som inte kan förstå en undervisning om rättfärdighet.
Citera
2015-03-10, 12:37
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Människor har inte rätt att döda andra människor. Men man har rätt att försvara sig.

Ja, och "försvara sig" är inte direkt välspecifierat. Går man nog långt tillbaka hittar religiösa alltid någon "titta de var dem som började!"

Citat:
Gud har inte skapat psykopater. De har många gånger formats av sin omgivning och traumatiska händelser.

Nej, det är väldigt genetiskt betingat, precis som autism, schizofreni, och downs syndrom. Så ja, gud har skapat psykopater.
Citat:
Förstår du vad BORTBRÄNT samvete betyder? De har alltså haft ett samvete men valt att ignorera det. Det finns många exempel på hur de kunnat bli såna, till exempel att de blivit missbrukade som barn.

Aha, precis som homosexuella valt att bli homosexuella och du har valt att vara, vad du nu är? O.K. (ironi)
Citat:
Du visar själv att du saknar ett samvete som bara ljuger och försöker anklaga Gud för nånting som du har gjort eller hänt dig.

Istället för att döma mig som lögnare (är du fri från synd själv?) och förolämpa min person (väldigt kristet av dig, hej jesus är säkert stolt) så kan du peka på det jag säger som inte stämmer och föra fram med belägg för att du har rätt.

Jag har ingen anledning att ljuga, allt jag är intresserad av är sanningen. Ibland kan jag ha fel eller säga fel, men då är jag ofta den första som erkänner detta. Igen, vad ljuger jag om?

För det första, jag anklagar inte gud för någonting. Som jag sa är jag ateist, jag tror inte att gud finns, är det så svårt att förstå?

För det andra, då jag argumenterar tar jag ståndpunkten att "den kristna guden" finns. Om gud finns är han ansvarig för en hel del skit, och är så pass ond, att hans enda ursäkt är att han inte finns. Föll polletten möjligtvis ner nu då?
Citat:
Moral är inte nånting folk läser sig till. Gud har gett de ett SAMVETE. Därför känner de Guds lag. Gud har enligt bibeln lagt sin lag i vårt inre. Och det kallas samvete. Man lär sig moral när mamma förmanar dig att inte ljuga. Men den läxan har du glömt bort.

Moral kan visst vara något folk läser sig till. Gud har inte gett alla ett samvete, psykopater t.ex. Gud har även gjort så att de flesta människor är attraherade av flera av samma kön. Vi är inte på långa vägar genom vårt samvete eller inbyggda moral naturligt den mest monogama arten, men begå äktenskaps"brott" är tydligen värre än våldtäkt enligt de kristnas "budord". Lyckligtvis har det sekulära samhället gått förbi kristna vad gäller moral.

Igen kallar du mig lögnare, peka på vad jag säger som inte stämmer. Jag kan för övrig rekommendera dig boken Moralens landskap. Den handlar om hur vetenskap kan guida moral, för religion kan det då fan inte, det har vi sett många bevis på genom världshistorien och gör det fortfarande. http://www.bokus.com/bok/9789186061203/moralens-landskap/

Citat:
Godkänt incest? Vad menar du då? När 2 döttrar låg med sin far? Var det på uppmaning av Gud?

Nej jag tror som sagt inte alls på att det var på guds uppmaning. Jag vet inte ens om händelsen i fråga inträffade, men om den gjorde det så hörde Lot antagligen röster. Ni Abrahamiter tyckte Lot var en rättfärdig jävel, trots att han knullade på sina egna barn.
Citat:
Det står också skrivet att de onda går längre och längre i sin ondska utan att förstå det. Du tillhör uppenbarligen den kategorin.

Ja, "uppenbarligen". Alla som inte är lika indoktrinerade och inskränkta som dig måste ju givetvis vara onda. Hej jesus är säkert stolt över allt ditt dömande av andra.
Citat:
En sak till som du måste förstå. När endast judarna var Guds folk hade Gud lovat de att alltid beskydda de. På samma sätt som en president. Då har de rätt att försvara sig mot angrepp från en annan nation eller folk. Så var det också med judarna. Men nu kan hela jordens befolkning ropa till Gud och han kan lyssna. Så vilket folk eller vilken nation ska han lyssna till nu då? De som gör hans vilja förstås. Så sluta jämföra äpplen och päron innan du har fått mer insikt.

Vad svamlar du om här? Vilka äpplen och päron?

Gusse är allsmäktig, var han verkligen TVUNGEN att MÖRDA egyptiernas SPÄDBARN för att få "sitt folk" ut ur egypten? Ett allsmäktigt kukhuvud kan per definition bara knäppa med fingrarna så är "hans folk" i israel och sover i sina egna sängar istället för slavar i egypten.
Citat:
Jesus syftade till att en mans fiender blir hans familj. Och han menade förstås att man ska lyda Gud mer än människor och välja bort sin egen mor om hon hatar Gud. Min mor, bror, syster, dotter eller son är den som gör Guds vilja.

Ja givetvis vet ju just DU vad hej jesus menade. Fortfarande jävligt stört. Som då gud bad abraham döda sin egna son, och han var på väg att göra det för han hörde röster i sitt sjuka huvud.

Citat:
Ja, människor gör mycket ont. Men som sagt, när Gud ingriper innebär det att alla som hatar Gud och gör det sm är ont dör. So be careful what you wish for!

Gud är ansvarig till att det som är ont har fått liv till att börja med.
Citat:
Ett annat problemn som Gud har är att han har sagt att vi ska föröka oss och uppfylla jorden. Guds ord måste bli verklighet, därför ingriper han inte förrän det är så dags. Fram tills dess har vi valt vår egen väg. En annan stridsfråga är förstås vem som har rätt att leda oss, om Gud har den rätten eller om det är människans rätt att bestämma själv.

Ja gud är ju verkligen en närvarande ledare så det är en svår fråga.... Speciellt då han gav oss fri vilja (något du heller inte har några som helst belägg för).
Citat:
Vad som händer när människan bestämmer har du summerat ganska kort. Om så många människor inte vill att Gud ska bestämma, varför vill du då att Gud ingriper? Det är en motsägelse. Men det forstod inte du förrän du fått allting förklarat för dig.. Du är som ett spädbarn som inte kan förstå en undervisning om rättfärdighet.

Jag har inte sagt ett ord om att "jag inte vill att gud inte ska bestämma". Det du inte tycks fatta är att jag inte tror på gusse, man kan inte hata någon man inte tror existerar. Förstår du det eller är det för logiskt för dig?

Det jag säger är att om gud är allsmäktig, existerar och skiter i att ingripa då så mycket ondska drabbar hans skapelser så är den fan en ond jävel. Han skapade oss med initialvillkor som att vi måste döda varandra för att kunna leva själva, detta skapar lidande och ondska. Tack för det kristna gud, om du nu är verklig. Vilket han tack och lov inte är.

Jaså, men föddes man inte med "guds moral och samvete"? Varför skulle ett spädbarn behöva undervisning i sådant då?

Och en sista upprepning av detta.
Istället för att döma mig som lögnare (är du fri från synd själv?) och förolämpa min person (väldigt kristet av dig, hej jesus är säkert stolt) så kan du peka på det jag säger som inte stämmer och föra fram med belägg för att du har rätt.
Citera
2015-03-10, 12:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Gud har inte skapat psykopater. De har många gånger formats av sin omgivning och traumatiska händelser.

Hur gick det med din predestinations-teologi? Gick den upp i rök ... retorisk rök?

Citat:
Moral är inte nånting folk läser sig till. Gud har gett de ett SAMVETE. Därför känner de Guds lag. Gud har enligt bibeln lagt sin lag i vårt inre. Och det kallas samvete.

Belägg, tack.

Citat:
Godkänt incest? Vad menar du då? När 2 döttrar låg med sin far? Var det på uppmaning av Gud?

Lot var väl "rättfärdig" ... eller hur?

Citat:
På samma sätt som en president.

Falsk analogi.

Citat:
Då har de rätt att försvara sig mot angrepp från en annan nation eller folk. Så var det också med judarna. Men nu kan hela jordens befolkning ropa till Gud och han kan lyssna. Så vilket folk eller vilken nation ska han lyssna till nu då? De som gör hans vilja förstås. Så sluta jämföra äpplen och päron innan du har fått mer insikt.

Japp, hela din etik vilar på ett slutet underkastelses-teologisk system.

Citat:
Ja, människor gör mycket ont. Men som sagt, när Gud ingriper innebär det att alla som hatar Gud och gör det sm är ont dör.

Ja, han är allt en riktig ego-trippare, din 'gud'.

Citat:
Ett annat problemn som Gud har är att han har sagt att vi ska föröka oss och uppfylla jorden. Guds ord måste bli verklighet, därför ingriper han inte förrän det är så dags.

"Måste"? Speak for yourself.

Citat:
En annan stridsfråga är förstås vem som har rätt att leda oss, om Gud har den rätten eller om det är människans rätt att bestämma själv.

Och den fråga besvaras inte genom att du står på en såpbox och predikar ad hoc premisser och cirkelargumenterar.
Citera
2015-03-11, 10:31
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Bibeln ger en annan bild. Jesus har FÅTT all makt. Han har av Fadern UPPHÖJTS till Gud. Han sa: sätt dig på min högra sida, vilket säger mig att han inte hade Guds makt från början.

Jesus dog för våra synder, men du borde också veta att om vi syndar EFTER dopet, då är det bara Guds nåd som återstår. Och nåd får inte förhärdade människor och mördare.
De större kristna kyrkorna håller som sagt inte med dig om något av detta.

Citat:
Varför har rättsväsendet i vårt samhälle rätt att döma oss? Om människor kan döma människor, varför skulle inte Gud ha den rätten?
Det har han - men domen måste vara moraliskt konsistent. Om du blir kastad i en vulkan för att du inte tror på gud är det inte moraliskt. Inte heller är det ok att låta någon dö i meteoritnedslag för att denne någon råkar vara bög.

Citat:
Nej, så är det inte. Eftersom vi har fri vilja och kan tänka självständigt har Gud inget ansvar för våra handlingar. Det är vi som kommer på onda tankar. Gud har inte gett oss onda tankar. Du kan använda det mesta på fel sätt, så det argumentet är ingen mirakelkur för din brist på förstånd.
Men som sagt, om det är gud som gett oss möjlighet att få onda tankar är det hans ansvar om vi får dem. På samma sätt som en biltillverkare vars bilar har en 5% chans att explodera när man startar dem har ansvar för de döda förarna. Det kan bara vara vårt ansvar om vi inte är skapade i en färdig form, utan istället styr vår egen utveckling.

Citat:
Du borde avstå från att spränga bort dina egna fingrar. Och det som driver dig.
Om gud inte skrev in dig i livets bok är det för att han vill kasta just dig i lavasjön. Frågan är: varför vill han det?
Citera
2015-03-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
De större kristna kyrkorna håller som sagt inte med dig om något av detta.

Det har han - men domen måste vara moraliskt konsistent. Om du blir kastad i en vulkan för att du inte tror på gud är det inte moraliskt. Inte heller är det ok att låta någon dö i meteoritnedslag för att denne någon råkar vara bög.

Men som sagt, om det är gud som gett oss möjlighet att få onda tankar är det hans ansvar om vi får dem. På samma sätt som en biltillverkare vars bilar har en 5% chans att explodera när man startar dem har ansvar för de döda förarna. Det kan bara vara vårt ansvar om vi inte är skapade i en färdig form, utan istället styr vår egen utveckling.

Om gud inte skrev in dig i livets bok är det för att han vill kasta just dig i lavasjön. Frågan är: varför vill han det?
Men så verkar "de större kyrkorna" inte vara så värst läskunniga.

Han ägde Guds gestalt men vakade inte över sin jämlikhet med Gud utan avstod från allt och antog en tjänares gestalt då han blev som en av oss. När han till det yttre hade blivit människa 8gjorde han sig ödmjuk och var lydig ända till döden, döden på ett kors. Därför har Gud upphöjt honom över allt annat och gett honom det namn som står över alla andra namn, för att alla knän skall böjas för Jesu namn, i himlen, på jorden och under jorden, och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är Herre, Gud Fadern till ära. Fil 2:6-11

Det står ju där svart på vitt!

Jag tror inte det handlar så mycket om att vara "moraliskt konsistent"", mer om att alla som fått en uppståndelse har en andekropp. Och den kroppen är...oförgänglig. Så det krävs mer än ett tveeggat schvärd (ur Jesus mun går ett sådant svärd när han talar i skarpaste ordalag - och hasn sluddrar inte!) för att skilja en ande från livet. Likväl dör de i den brinnande sjön, de plågas inte för evigt.

Alla nyfödda är som oskrivna blad. De får lära sig att göra det onda. Eller det goda. Det fattar vem som helst. Annrs är som sagt alla barn födda onda.

Om någon får lida fär evangeliets skull är hans namn inskriven i Livets bok. Garanterat. Är det så för dig för att du inte vill lida för Guds skull?
Citera
2015-03-11, 12:32
Medlem
RoaldDahls avatar
Med denna tråden: Menas det att varje förklaring som ges av en inträffad händelse är en efterkonstruktion? Skulle det krävas att Jesus sa i tidigt läge att "Jag kommer att spikas
upp på ett kors och ta på mig era synder", för att det inte ska ses som en efterkonstruktion?

Är det inte bara blaha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in