2015-03-04, 07:11
Bannlyst
Jag tror det var såhär, jesus skämmdes att han inte var den perfekta gudstjänaren och därför gjorde han en efterkonstruktion, eller folk? gjorde en efterkonstruktion för att det hela inte skulle bli så pinsamt.

Låt oss påminna oss om att gud grejen var väldigt inne på jesus tid - fortfarande är i mellanöstern framför allt.

Där det stog människor i varje gatuhörn som hade det svårt och pratade om att dom kunde prata med gud.

Frågor på det?
Citera
2015-03-04, 07:21
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodsElite
Jag tror det var såhär, jesus skämmdes att han inte var den perfekta gudstjänaren och därför gjorde han en efterkonstruktion, eller folk? gjorde en efterkonstruktion för att det hela inte skulle bli så pinsamt.

Låt oss påminna oss om att gud grejen var väldigt inne på jesus tid - fortfarande är i mellanöstern framför allt.

Där det stog människor i varje gatuhörn som hade det svårt och pratade om att dom kunde prata med gud.

Frågor på det?

Kan du utvekla det där??? Jag tror vi har samma åskådning i detta ärende. Syndaförlåtelsen är en Royse Rolsernas irrlära läs min tråd Synda förlåtelsen en irrlära
Citera
2015-03-04, 07:56
Medlem
Citat:

Vet inte om araber är särskilt kända för att ljuga, men det spelar ingen roll för just då fanns det väldigt mycket romare i området också. Många av dem blev kristna.
Citera
2015-03-04, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av den.femte.kaparen
Vet inte om araber är särskilt kända för att ljuga, men det spelar ingen roll för just då fanns det väldigt mycket romare i området också. Många av dem blev kristna.

Jag tänker mer att det kanske inte var lögn utan mer att det uppstog.

"Oh shit vad ska vi göra av det här då.. han dog på korset fast att han är guds son.. ööh ööh"...

ööööh... HAN DOG FÖR VÅRA SYNDER SÅKLART HALLELUJA!!!

Efterkonstruktion!
Citera
2015-03-04, 09:00
Medlem
Citat:
Jag tänker mer att det kanske inte var lögn utan mer att det uppstog.

"Oh shit vad ska vi göra av det här då.. han dog på korset fast att han är guds son.. ööh ööh"...

ööööh... HAN DOG FÖR VÅRA SYNDER SÅKLART HALLELUJA!!!

Efterkonstruktion!

Han visste att han skulle dö och delade ut nattvarden innan. Här är mitt blod, och här är min kropp.
Citera
2015-03-04, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av den.femte.kaparen
Han visste att han skulle dö och delade ut nattvarden innan. Här är mitt blod, och här är min kropp.

Ja han kunde väl se in i framtiden, det finns det tonvis med människor som kan idag.

Eller så kunde han räkna ut det för att folk sa att han skulle dö? Det vet ju inte vi.

ESP RV -> Clairvoyance.

Googla.
Citera
2015-03-04, 09:32
Medlem
Citat:

Frågor på det?

Påstår du att det var jesus själv som gjorde efterkonstruktionen även fast han redan var död?
Citera
2015-03-04, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Påstår du att det var jesus själv som gjorde efterkonstruktionen även fast han redan var död?

Nej efter han vaknade upp från att ha varit medvetslös. Så jade Jesus "Jag dog för era synder HALLELUJA".
Citera
2015-03-04, 10:06
Medlem
Citat:
Nej efter han vaknade upp från att ha varit medvetslös. Så jade Jesus "Jag dog för era synder HALLELUJA".

Var han Guds son?
Citera
2015-03-04, 10:50
Medlem
Citat:

Det var väl snarare författarna efter Jesu påstådda död som gjorde efterkonstruktionen.
Citera
2015-03-04, 16:33
Medlem
Apologists avatar
Disskusionen är onödig.

Utifrån enbart gammla testamentet går det att läsa att Guds son ska dö på korset för våra synder. Vi har döda havsrullarna som bevisar det!
Citera
2015-03-04, 16:41
Medlem
Citat:

Frågor på det?

Ja; hur generaliserande får man vara innan man övergår till korkad?

Nej, Mellanöstern är inte största regionen för någon religion.

Korsfästningen är en historisk händelse, att det skulle vara för våra synder eller frivilligt är naturligtvis efterhandskonstruktioner. En rebell i mängden som korsfästes.
Senast redigerad av lorddesh 2015-03-04 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in