2015-03-11, 10:29
Medlem
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3830756-broderna-begars-haktade-for-trippelmordet
Citera
2015-03-11, 10:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Läste lite på hans fb, verkar vara ställningsbyggare. Det är/var även M*rtin S*liba.

Skriven på Melodivägen 4 lgh 1005 i Uddevalla. Det är även fyra andra personer i ungefär samma ålder. Varav tre verkar vara bröder.

Många bröder som är sambo med samma tjej... Rimligtvis är två av bröderna bara skrivna i lägenheten. Kan vara bra vid bidragsfusk eller om man vill gömma sig.

Ständigt dessa ställningsbyggare!

Jag skulle vilja veta mer om dels knivbråket med FA för några veckor sedan samt om någon har FUP rörande D*niel Schneid*r (a,e).
Citera
2015-03-11, 10:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
De har begärts häktade, nu väntar en kort(?) förhandling.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20449257.ab
Citera
2015-03-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
I grunden, åt höger och bakåt. Sen spelar ju ammon roll + annat.
Glock 23. ~ 60° uppåt. ~ 45° bakåt.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Åklagaren begär tillstånd att ålägga den yngre av männen restriktioner men inte den äldre.
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3830756-broderna-begars-haktade-for-trippelmordet

Det verkar som om den yngre är den som har svårast med sitt alibi...
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Är det bara jag som noterat att ena brodern blundar med fel öga på bilden när han håller en Ak47?

Att de på något sätt skulle vara vapenvana kan vi nog glömma.
Citera
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Ser VB nu med GW:s uttalande. Enligt honom finns det en begränsad krets av GM. När Mille Markovich mördades fanns det tväremot "oändligt många" att välja mellan. Vad är skillnaden mellan två grovt kriminella och en grovt kriminell person?

Nu är det ju inte som så att dom här nötterna i Uddevalla spelar i samma division som mille markowich. Mille var ju en riktig gangster med stort kontaktnät i undre världen.
Citera
2015-03-11, 10:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
re RollinDeep.

Jag önskar jag har fel men jag misstänker att du delvis har fel. Dock uttrycket att "kallblodigt" döda någon kopplar jag mer till uppsåtet och omständigheterna kring och strax innan själva dödandet. Ett skjutvapen medför ju även en viss bekvämlighet och instrumentalitet då dödandet kan ske på visst avstånd. Men jag tror ändå tröskeln är högre inför själva dödandet men avsevärt mindre problematiskt när det väl är ett faktum (särskilt om det inte var absolut olyckshändelse...men det är ju inte precis treåringar som hanterat handeldvapen här så mycket står väl klart). Och såväl BO och MGM var väl dömda till grov misshandel vars kvalifikation i sig brukar härledas till ett visst mått av hänsynslöshet och råhet i den utförda gärningen.
Citera
2015-03-11, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Vid första anblick är det lite halvsvårt att tro att dessa bröder skulle handla så kallblodigt dock. De är ju bara smågangsters i Uddevalla.

Glöm inte att det här nog är två smågangsters med varsitt betydligt större ego än portion förstånd!

Lägg därtill en allvarlig vapenfixering, ett behov av att synas, varsin kort stubin, dålig/obefintlig impulskontroll, omgivningsfarlig [kulturell?] lättkränkthet -och: Voila! -där har du bröderna MS
Av det jag läst finns inget som gör att jag skulle utesluta dessa gossar som varande GM, tvärtom!

Tips 1: De blir häktade.
Tips 2: De blir dömda.
Tips 3: Det blir livstid. -Varför? -Jo, "kvinnofaktorn", alltså den råa avrättningen av BO ET, kommer att vara det som ger dem livstid. Inte mig emot, inte alls. Bortsett från att det är mina skattekronor som skall betala deras livstid i svenskt fängelse.

Var de möjligen libanesiska medborgare? I så fall kan Margot Wallström kanske höra med Ashraf Rifi, justitieminister i Libanon, om han kan tänka sig att ta hand om ett par vilsegångna får[-skallar]...
Citera
2015-03-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Varför häktas de i Göteborg? Uddevalla har både eget häkte och egen tingsrätt.

Dock en bra sak är att de troligen kommer att behandlas sämre i häktet i Göteborg.
Jag vet inte om Tingsrätten i Uddevalla (eller har alla TR det?) har en säkerhetssal. Kanske Göteborgs Tingsrätt har en, eller det borde dom ha.
Citera
2015-03-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Dagens artiklar i Expressen och Aftonhoran tyder på att båda de misstänkta bröderna hämtats på Landvetter tillsammans med en flickvän samt ytterligare en person. Gissningsvis är denne person Joh*nm J*r* Espinoz* (*=a, och verkligen nm på slutet av förnamnet).

Sedan har de kommit hem var och en till sig. Flickvännen i Expressen är säkerligen AS. Hon säger det inte klart ut, men det är hos henne M*rk varit under natten, enligt henne. Det är hur som helst en av de lägenheter som polisen stormat, dvs på Vintervägen/Jarlsgatan.

Den andra brodern, M*rtin är sannolikt den som kommit på en fest enligt artikeln i Aftonhoran. Han kom dit kort efter mordet. Enligt Brandbil123 har han även setts med damsällskap nära AS lägenhet vid 23:30 tiden.

Kvinnan i Aftonhoran säger om M*rtin:

Kom han dit för att bättra på ett svagt alibi?

Vad vet vi om Espinoz*?

EDIT: https://www.facebook.com/joh*nm.jaraespinoza (a) Där framgår att han är vän med AF samt bröderna S*lib*. Vi känner även igen tigern från brödernas facebook.

Inte JE som var med på resan, se bifogad bild.

www.anony.ws/i/2015/03/11/ss-Copy.png
Citera
2015-03-11, 10:42
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Är det bara jag som noterat att ena brodern blundar med fel öga på bilden när han håller en Ak47?

Att de på något sätt skulle vara vapenvana kan vi nog glömma.

Andra ögat dominerar kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in