2015-03-11, 01:00
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Om man skjuter någon utom i nödvärn eller som hämnd för något fruktansvärt illdåd som man själv eller ens allra närmsta har utsatts för, hur frisk tror du att man är då?

Jag skriver att jag själv är stenhjärtad men jag skulle faktiskt inte skjuta ihjäl någon ens om jag trodde att jag kom undan med det utan enormt goda skäl till gärningen.

Jag frågade Kadodi, eftersom personen hade förstahandsuppgifter angående MS, det är intressant att få en beskrivning av någon som faktiskt träffat MS. Rent teoretiska resonemang om vem som kan döda är mindre intressanta, no offence.

Varken poliser eller de flesta militärer som dödar brukar betraktas som psykopater, även om gränsdragningen kan bli suddig .
Citera
2015-03-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har för mig att grannen hört att motorn var igång på bilen och att ena dörren var öppen. Känns som
de räknade med att de skulle vara där en kort stund. Varför lämnar man bildörren öppen? Skulle den som var kvar i bilen ringa polisen om det blev för hotfullt? Önskar att den som var kvar i bilen filmade allt med sin mobil
Tror
Min gissning är att bildörren lämnades öppen av GM när hen släckte det sista BO. Om det nu var den ordningen de blev bragda om livet.
Citera
2015-03-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Nu har jag följt tråden ett tag, har svårt att tro att det skulle handla om en pengaskuld, dessa är smålirare och förfogar inte över några större tillgångar, typiska småkriminella som flashar med några rödingar hit o dit varje månad och bor fortfarande hemma hos mamma och pappa...om jag skulle gissa så skulle jag tro att det är en golning som ligger bakom detta, fick väl en flipp och knäppte alla 3.

Jag tycker synd om den unga tjejen, 96a vafan.....ung tjej med hela livet framför sig, och nej, i mina ögon förtjänar man inte att dö bara för att man är tillsammans med någon smålirare som gör lite pengar här o där. Även killarna, jag menar bara för att man begått lite små brott här och där så förtjänar man inte att dö, finns exempel på en hel del personer som faktiskt skärpt till sig och istället bidragit till samhället till slut.
Att en golning skulle leda till trippelmord låter ju ännu mindre troligt om de bara är de smålirarna du förutsätter att de är.

Kan va smålirare med högre ambitioner, som är inblandande i något större för första gången. Om vi utesluter alla case som involverar någon from av freak accident eller galning som dödade 3 pers över något litet, så har detta garanterat förklaringar högre upp i den kriminella näringskedjan.
Citera
2015-03-11, 01:01
Bannlyst
Varför häktas de i Göteborg? Uddevalla har både eget häkte och egen tingsrätt.

Dock en bra sak är att de troligen kommer att behandlas sämre i häktet i Göteborg.
Citera
2015-03-11, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Tror
Min gissning är att bildörren lämnades öppen av GM när hen släckte det sista BO. Om det nu var den ordningen de blev bragda om livet.
Kan stämma faktiskt, bakdörren kanske var låst inifrån så GM slet upp dörren i fram istället. Men grannen tror jag hörde bilmotor och såg bildörren öppen innan skotten började. Grannen hörde tjafs och kollade ut såg en bil igång som hade ena dörren öppen och sen gick grannen och lade sig har och efter en stund började det låta som smällare jag för mig det stått i media
Citera
2015-03-11, 01:06
Medlem
Citat:

Dock en bra sak är att de troligen kommer att behandlas sämre i häktet i Göteborg.
För att man vill ha en säkerhetssal till häktningsförhandlingarna. Närmaste är i gbg.
Citera
2015-03-11, 01:07
Medlem
Citat:

Hotbild, säkerhetssal!
Citera
2015-03-11, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror inte det är hylsor, är nog mest fotspår och fimpar, typ. Fup får utvisa om jag gissar rätt.

Eller är det någon som har sett tomhylsor?

Att det skulle vara en revolver (sexskjutare) är ytterst osannolikt så nog har marken fröats med hylsor från en pistol.
Citera
2015-03-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Just de motorn var i gång, men är de säkert på att de va audi motorn som var i gång, o inte nån annan bil parkerad bredvid audin?
Hur kommer de sig att de just valde att fly åt de hållet? kan de vara så att dem va rädda för att GM om denne hade bil kunde komma efter dem om de sprang ner mot sjukhuset?

Om dem nu GM o BO stod o pratade med varandra väldigt nära, hur kommer de sig att så många skott avlossades?

De känns nästa lite som superman att hinna knäppa bruden första och sedan de två andra, eller tvärtom?
Fan vad smart tänkt av dig gällande det där med valet av flyktväg. Precis som du säger om GM hade ett fordon så försöker man väl fly dit de inte går att komma med fordon? Över staketet? Gäller iof att man tänker klart under stress för att göra
Senast redigerad av ulvan 2015-03-11 kl. 01:11.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Båda MGM+ en flickvän samt ytterligare en person hämtas av BO R vid flyget och körs till Uddevalla.
En av MGM+ flickvännen åkte till hans lgh och stannade där hela natten, detta enligt flickvännen.

Andre MGM var trött och vilade lite för att sedan dyka upp på en fest ca 02:30. Enl. festdeltagare.

Den där personen som åkte med i bilen och som troligen varit med i Thailand. Var tog han vägen och vem är han?
Har han något med morden att göra?

När hämtade R upp E och A och varför? Det sägs ju att BO var på en fest och en av dem pratade i telefon nästan hela tid för att sedan säga att skulle uträtta ett ärende.
Var det samma fest?

Liten detalj där:
De åkte inte till hans lägenhet utan gick dit. De stannade då antagligen vid den andra broderns lägenhet. Det var väl bara nästgårds eller...?

Nu är det frågan vad som hände med "en vän" och MS. Åkte de båda vidare och hämtade E och A eller gick var och en till sitt eller var en av dem med? Som det stod i någon tidning så anmälde sig den ene MS självmant så det kan ju vara som vittnet säger. Kan "en vän" vara en thailändare?

Citat:
De två bröderna, flickvännen och ytterligare en vän kom hem från en resa till Thailand vid sjutiden på fredagskvällen.
– Rawand hämtade oss. Vi åkte och åt hamburgare på ett ställe. Stämningen var bra. Vi var alla glada över att komma tillbaka till Sverige och återse våra vänner, säger hon.
Senare på kvällen delade sällskapet på sig. Enligt flickvännen gick hon och brodern hem till henne. Han packade upp väskan, sedan gick de och la sig. Enligt flickvännen var de sedan tillsammans hela natten och fram till morgonen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Jag frågade Kadodi, eftersom personen hade förstahandsuppgifter angående MS, det är intressant att få en beskrivning av någon som faktiskt träffat MS. Rent teoretiska resonemang om vem som kan döda är mindre intressanta, no offence.

Varken poliser eller de flesta militärer som dödar brukar betraktas som psykopater, även om gränsdragningen kan bli suddig .

Vissa frågor svarar nästan på sig själva. Om en person gör kaffeved av ett bord för att en plit säger ett enda ord som inte passar, hur stabil tror du att personen är då?

Det är egentligen inget onaturligt att döda. Vissa djur dödar dagligen för att få mat. Människor dödar andra djur. Men så har vi kommit på detta med civilisation, vilket innebär att dödande tabubeläggs i olika grad. Vi har något som kallas moral, vilket gör att dödande av andra människor bara anses legitimt vid extrema situationer: nödvärn och krig gäller i både Sverige och de flesta andra länder, fast gränserna är lite olika från land till land. Också i krig gäller regler, även om de ofta efterlevs rätt dåligt.
Citera
2015-03-11, 01:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Att det skulle vara en revolver (sexskjutare) är ytterst osannolikt så nog har marken fröats med hylsor från en pistol.

Ok, jag kan ingenting om vapen. Tack för informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in