2015-03-11, 00:28
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRASIL69
Polisen läser här. Så mitt råd är att du kontaktar dem med dina uppgifter snarast.
Nej fan, jag vill inte ha något med dom att göra. Ångrar att jag skrev något i den här tråden. Inte ens säkert att mina misstankar stämmer, var väl mest bara tankar från min sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Noga räknat runkade jag av mig i ansiktet på en minderårig som ljög för mig om sin ålder men som var med på det jag gjorde. Sedan har jag legat med lovliga barn, alltså typ 15-16-åringar som också var med på det.

Också mot dem har jag ett stenhjärta, eftersom jag själv var oskuld hela min tonårstid utan att det fanns vettiga skäl till det.

Vem gav mig sympatiknull i min sexuella nöd? Ingen.

Det enda du har rätt i är att det inte tillhör tråden hur jag fick min kvinnosyn.

Fruktansvärt oattraktivt att önska sig bli sympatiknullad. Där har du nog den felande länken till varför du blev utan doppa hela din tonårstid. Man up!

OnTopic:
Undrar om ET kanske sms:ade med nån tjejkompis eller till och med föräldrarna under tiden de hämtade Salibas vid flyget, om att ev bli upphämtad för att det var en otäck stämning... att om det blev värre skulle hon höra av sig för att bli hämtad, men hon hörde aldrig av sig igen. Kanske något liknande scenario som gett polisen en anledning att misstänka bröderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
Du tror att polisen gräver i varje inlägg som säger sig veta saker?
Nej.
Citera
2015-03-11, 00:29
Bannlyst
Men nu måste väl babbarna va kissiga, de har ju suttit inne himla länge nu och flera tuffa förhör och ingen blond hejarklack eller bruschur som dunkar dem i ryggen. De måste väl snart bryta ihop tycker man.
Och har nån rett ut hur många det faktiskt var i bilen från Landvetter Flygplats?
Och hur hamna det där sugande hamsterbruden i tråden? Vart hör hon hemma i cirkusen.
Citera
2015-03-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
I den grupp av människor som det går att insortera Mark i, (impulsiva småkriminella narkomaner med väldigt lite vett innanför pannbenet); de brukar inte bara skryta med hur mycket pengar de har sparade, de brukar även då och då mörda för små summor, och då oavsett om det är vänner eller inte det berör.

För "vänner" är de bara så länge de visar varandra tillräckligt med respekt. Och det kan ändras under en gemensam kaffe på ett fik. För dessa människor är vänskap något helt annat än det är för vi andra lite mer life-smartare och mer normala samhällsmedborgare.

Att du tror att Mark exempelvis inte var fattig och var en "snubbe med pengar", kan vara så enkelt att han sålde lite narkotika, gjorde lite smårån. Ena veckan visade han stolt upp sina cash i sin lägenhet. Fullt med sedlar, drällandes, både i fickor och i gömda byrålådor. Allt för att försöka impa på, inte bara WT-brudar, utan även på andra småkriminella. Andra veckan så är det helt tomt. Han är fattig som en tiggande rom, för då har han spenderat det på knark eller utlandsresor. Men att han helt plötsligt är så pank att han inte kan köpa käk ens en gång, det går han så klart inte runt och skryter om!

Det är när han har bränt sina 15000 :- han fått efter att ha rånat en ICA-butik på sin höjd, som han igen måste hitta något att råna, eller skaffa sig ett nytt parti med spice från internet att sälja.

Jag anser inte att dessa småkriminella kickers är "snubbar med pengar". Vi som har vanliga heltidsjobb, och som har råd med egen villa, resa utomlands med hela familjen ett par gånger om året, och ändå lyckas spara några tusen i månaden på vårt sparkonto; det är vi som är "snubbar med pengar" min vän.

Varför inbillar sig alla att mark är en liten langare som slänger hg med spice, vet man, på riktigt asså, VEM han är, och inte bara vad man läst sig till, så vet man att han inte va ngn fattig typ
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Hur lång tid brukar det ta att man blir dömd efter blivit häktad?

Det är det som är viktigast.

Det brukar väl bero på bevisläget. Det finns väl några extremfall där folk suttit häktade år?
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Fast hur är det med det, är man tvungen att tipsa polisen om man misstänker något? Visst om man är vittne och så men nu misstänker jag ju bara. Vill inte hamna i trubbel pga att jag inte har kontaktat polisen samtidigt som att jag inte vill kontakta polisen av principskäl.

Exempel:

Om någon misstänker att du vet att något brottsligt begåtts, och att du undanhåller det, så kan ju den personen anmäla dig för "underlåtenhet att avslöja brott".

Men min erfarenhet säger mig att det sker väldigt sällan. När det sker, så är det oftast något som uppmärksammas i ett förhör, inte att privatpersoner springer runt och anmäler sådant. Oftast så handlar det också då om att personen funnits på plats under tiden brottet skett.

Så, det räcker inte med att du misstänker att något brottsligt skettnej. Du bör nog ha sett det ske, eller på annat vis veta med säkerhet att det brottsliga ska ha skett.

Jag skulle likväl bli väldigt förvånad om brödernas anhöriga skulle bli dömda för något sådant här.

Men kanske någon av brödernas flickvänner vet mer än de säger. Men då ska det bevisas på något sätt att det verkligen är så.
Citera
2015-03-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Nej, jag har noll förtroende för polisen så dom får göra sitt jobb ifred.

De kan inte göra sitt jobb ordentligt utan hjälp från allmänheten.

Mejla polisen om det känns bättre.

https://polisen.se/system/Formular/Epost-tipsformular/Tipsa-polisen-i-Vastra-Gotaland/
Senast redigerad av Turbohaler666 2015-03-11 kl. 00:35.
Citera
2015-03-11, 00:35
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hur "flyger" en tomhylsa?

I grunden, åt höger och bakåt. Sen spelar ju ammon roll + annat.
Senast redigerad av RollinDeepWbg 2015-03-11 kl. 00:37.
Citera
2015-03-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokafet
Varför inbillar sig alla att mark är en liten langare som slänger hg med spice, vet man, på riktigt asså, VEM han är, och inte bara vad man läst sig till, så vet man att han inte va ngn fattig typ

Du verkar ju lite insatt .
Du vet inte vad det var för droger han deala ?
Kan det haft och göra med skövdehärvan tror du?
Citera
2015-03-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan
Fruktansvärt oattraktivt att önska sig bli sympatiknullad. Där har du nog den felande länken till varför du blev utan doppa hela din tonårstid. Man up!

OnTopic:
Undrar om ET kanske sms:ade med nån tjejkompis eller till och med föräldrarna under tiden de hämtade Salibas vid flyget, om att ev bli upphämtad för att det var en otäck stämning... att om det blev värre skulle hon höra av sig för att bli hämtad, men hon hörde aldrig av sig igen. Kanske något liknande scenario som gett polisen en anledning att misstänka bröderna.
Låter inte helt osannolikt problemet är bara att det står i artikeln där de intervjuade en av flickvännerna att BO (RT) hämtade henne och de båda bröderna plus en till (från flygplatsen). Hur fick alla plats i bilen om ET var med? Kan RT själv hört av sig till någon och berättat om bilfärden efteråt?
Citera
2015-03-11, 00:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Är säkert bara snack, finns nog ingen tredje gm
Varför vilja tipsa om det här med flera inlägg men inte till polisen?
De kan ju ändå gå in här och få uppgifter bakom alias om de vill
och då är man inte anonym längre

Vi får se om det är nån som nappar och gör en hjälteinsats. Tycker att dom ska passa på att tipsa Aftonhoran samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in