Citat:
Ursprungligen postat av
Wayto
Jag tror att själva idén att man skulle kunna bli nöjd med sin skosamling och få en "komplett" samling är lite optimistiskt naiv. Ju fler skor man har desto mer märker man vad man gillar och desto fler skor vill man ha. Själv har jag 12 par kvalitetsskor och för varje par jag köpt har köplusten för fler ökat trots att behovet minskat.
Det är egentligen ett internt skämt mellan mig och Entertate. Han anser att man kan ha en komplett skogarderob medan jag själv är lite mer tveksam.
Jag har själv köpt en del skor som jag inte gillar och/eller passar mig. Jag kommer nog så småningom sänka antalet skor men öka kvaliteten på de jag har.
Citat:
Ursprungligen postat av
JanneK
Då alla verkar dela med sig av sina samlingar väljer även jag att bidra med min (sannerligen blygsamma i jämförelse med de flestas) och passar på att ställa en fråga efteråt:
Carmina svarta Oxfords, quarter brouge
Carmina mörkbruna Oxfords, semi brouge
Carmina mörkbruna Balmoralkängor i kalv/grainläder
Meermin mörkbruna single monks i mocka (används aldrig)
Massimo Dutti mockaloafers i blått
Är nu på jakt efter ett par mindre formella skor som främst kommer användas till jeans, chinos, ull- och flanellbyxor, och har därmed siktet inställt på ett par Chucka boots. Jag kan se att SkoAB har ett par väldigt fina i brun mocka från Carmina som jag suktar efter, men 4000 kr för ett par mockaskor känns lite väl häftigt just nu.
Finns det någon som har bra tips på liknande chucka boots för ett lite mer rimligt pris, säg under 3000 kr? Tips emottages tacksamt!
Det var egentligen bara en person som delade med sig av sin samling. Har du kollat med skolyx och deras MTO service? Ligger väl på 3.2-3.5. Annars har du Loake, Meermin och Herrings egna som Dr. Zarkov rekommenderade.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheLastDon
Jo, har funderat på det men skulle gärna ha dem innan/till sommaren. Sen vet jag inte om det är så stor prisskillnad på Vass MTO (vilket jag antar museum calf räknas som) och Bonafe MTO, och mellan dem så känns Bonafe som ett lite roligare märke. Jaja, får fundera vidare.
Då är saken klar, Bonafé it is. Langa bilder när du får hem skorna