2015-03-09, 20:51
Medlem
Tjyvass avatar
Vass bra eller anus? Fann en modell som passar mina preferenser. http://www.vass-cipo.hu/Eng/Modellek_01_Budapest/Modell_01_015_Nagy.html

Undrar bara hur bred och hur förlåtande den är mot en fot med högt insteg.
Citera
2015-03-10, 00:04
Medlem
mikelmiltons avatar
Jag har med mitt mycket låga fotvalv svårt att hitta skor som passar. Mina fötter är av formen att de lämnar ett väldigt stort fotavtryck när jag går i sand, men med "vidd" menas oftast över ballen och inte där jag faktiskt behöver bredd. Mina skor ser ofta nedtrampade och "platta" ut eftersom de spänns utåt-nedåt där andra vanligtvis har ett högre fotvalv. Har ni förslag på skor som passar min typ av fot? Det börjar bli dags att köpa sommarskor…
Citera
2015-03-10, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Jag har med mitt mycket låga fotvalv svårt att hitta skor som passar. Mina fötter är av formen att de lämnar ett väldigt stort fotavtryck när jag går i sand, men med "vidd" menas oftast över ballen och inte där jag faktiskt behöver bredd. Mina skor ser ofta nedtrampade och "platta" ut eftersom de spänns utåt-nedåt där andra vanligtvis har ett högre fotvalv. Har ni förslag på skor som passar min typ av fot? Det börjar bli dags att köpa sommarskor…

Låter nästan som att du pronerar och då blir det så om man inte gör något vid det.
Citera
2015-03-10, 09:44
Medlem
mikelmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Låter nästan som att du pronerar och då blir det så om man inte gör något vid det.
Jag pronerar förvisso, och har både specialsulor och ordinerade muskelövningar för den sakens skull, men det hjälper mig inte med problemet jag beskrev ovan.
Citera
2015-03-10, 11:14
Medlem
Papperskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Vass bra eller anus?
Bra! Ett av de bästa och mest prisvärda alternativen på marknaden.
Citera
2015-03-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikelmilton
Jag pronerar förvisso, och har både specialsulor och ordinerade muskelövningar för den sakens skull, men det hjälper mig inte med problemet jag beskrev ovan.

Lider av samma åkomma och har bara accepterat att pjucken blir lite snetrampade. Tror det är svårt att hitta skor som löser det problemet helt.
Citera
2015-03-10, 12:33
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Vass bra eller anus? Fann en modell som passar mina preferenser. http://www.vass-cipo.hu/Eng/Modellek_01_Budapest/Modell_01_015_Nagy.html

Undrar bara hur bred och hur förlåtande den är mot en fot med högt insteg.

Har bara erfarenhet av Vass U- och F-läst men generellt brukar de ha högt insteg. Maila dem och fråga, de kan även göra extra breda, eventuellt kan MTO-avgift tillkomma.
Citera
2015-03-10, 17:05
Medlem
TheLastDons avatar
Är sjukt sugen på en kvarts/halv brogue i gold museum calf. Har tittat en del på vass men gillar inte riktigt deras läster samt lite orolig för passform/storlek. Enzo Bonafe är ett annat alternativ men skulle gärna komma undan lite billigare, de har dock fördelen att man kan göra det via SkoAB vilket känns bra. Meermin finns också men vet inte om man kan göra enskilda MTOs därifrån numera eller om det bara är deras group-mtos som gäller samt att jag har lite dåliga erfarenheter av dem. Någon som vet vad mer jag kan tänkas hitta?
Citera
2015-03-10, 18:55
Medlem
Papperskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastDon
Meermin finns också men vet inte om man kan göra enskilda MTOs därifrån numera eller om det bara är deras group-mtos som gäller
Jag frågade dem om det i höstas och svaret som jag fick då var att man fortfarande kan få en egen MTO men att man man måste beställa minst tio par. Så är man ett gäng som beställer så går det, är man själv så är det kanske inte en så bra idé...
Citera
2015-03-10, 19:51
Medlem
Vart beställer man billigast RM Williams craftsman nuförtiden?
Citera
2015-03-10, 20:04
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halebaluba
Vart beställer man billigast RM Williams craftsman nuförtiden?
http://www.bootsonline.com.au/

förmodligen
Citera
2015-03-10, 20:59
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastDon
Är sjukt sugen på en kvarts/halv brogue i gold museum calf. Har tittat en del på vass men gillar inte riktigt deras läster samt lite orolig för passform/storlek. Enzo Bonafe är ett annat alternativ men skulle gärna komma undan lite billigare, de har dock fördelen att man kan göra det via SkoAB vilket känns bra. Meermin finns också men vet inte om man kan göra enskilda MTOs därifrån numera eller om det bara är deras group-mtos som gäller samt att jag har lite dåliga erfarenheter av dem. Någon som vet vad mer jag kan tänkas hitta?

Hur bråttom är det? Orkar du vänta tills trunken i september kan du ju pröva Vass i Stockholm. Vass har väl också minst ett halvt dussin läster, som kanske inte riktigt kommer till sin rätta på bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in