Citat:
Ursprungligen postat av
drebel
Det stämmer. Media har haft med detta med tidningsbudet. Av någon anledning har de tagit bort det. Har letat men hittar inget nu. Fanns med i rapporteringen i helgen.
Ok, jag känner mig tvungen att svara. Jag ser fortfarande inte någon konkret fakta mer än flashbackare som hänvisar till vad andra flashbackare säger..
Tyder inte avsaknaden av extern källa på att tidningsbudet var en påhittad historia? Jag har sökt alla inlägg med "tidningsbud", och inte hittat ett enda som hänvisar till varifrån "faktan" kom. Great research!
Min teori, någon har gett falskt vittnesmål till tidning som nappade på det. Men tidningens vidare efterforskning pekar på att uppgiften kommer från hen 14 år gammal som tycker om att busa med tidningar. Eller det visade sig vara ett tidningsbud i ett helt annat område som hade sett två soppsäckar. Tidningen uppdaterar/rättar bara sin live-rapportering och hoppas det hela faller i glömska. MEN under tiden har en Flashbackare skrivit om tidningsbudet (självklart utan källhänvisning eller citering, för det läste hen i aftonbladet som är den säkraste median efter Fox News enligt hen). Lika snabbt svarar Flashbackare som vill visa på sin analytiska förmåga. Och efter 1-2 dygn så vet alla att det är sant, men ingen vet varifrån det kommer.
Låt oss säga att det är sant, tidningsbudet existerar, han har sett två döda som han trodde var fulla sovande individer. Borde inte diverse medier åtminstonde haft en rubrik på ämnet? Det känns som ganska viktig iaktagelse från min sida.
Så, visa mig gärna konkret fakta på att tidningsbudet finns (vilket han säkert kan göra), men fram tills dess, skriv
"tidningsbud har sett två döda på marken som han trodde var fulla och sov så han ignorerade liken, källa: okänt". eller liknande.
14årige hen som gav tipset till aftonbladet (eller diverse media) måste älska denna diskussion.