2015-03-10, 23:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Nej, men de framgår ju att dem har blivit skjutna, dem vet ju vilket vapen de handlar om istortsett.

Men om vi leker med tanken..

1. Möter bröderna och BO blir skjutna och bär inte skyddsväst.

2. Dem hade skyddsväst på sig, varför skulle dem bära skyddsväst om dem bara skall möta bröderna? Om dem bar skyddsväst, och blivit skjutna så lär ju dem ju blivit skjutna i huvudet.
Kan bröderna hantera ett vapen under dem omständigheterna som var, mörkt, och springande offer och samtidigt springa efter och skjuta dem i huvudet?
Jag tror de krävs mer än en dag på skjutbanan för att kunna springa efter två offer och sätta kula i huvudet på dem.

Dem kan första ha blivit skjutna i benen för att sedan falla, men de krävs ändå hyfsad skicklighet tycker jag att träffa benen på springande offer, för att sedan gå fram och skjuta det dödande skottet. ( kan förklara tiden mellan dem sista skotten )

Har bröderna psyke nog att kallblodigt skjuta sina bästa vänner, med flera dödande skott? för att sedan en av dem återgå till en fest och låtsas som ingenting? Är bröderna skickliga nog att kunna släcka 3 liv på så kort tid?

Jag tror fortfarande att de finns fler inblandade, bröderna tog mopeden, men vilka körde bilen som for ifrån platsen i hög hastighet?

Menar du att du tror att det är fler inblandade som i att det är fler än högst de 2 bröderna som skjutit?

Polisen har hela tiden meddelat att inga andra än de två bröderna är aktuella, eller att några andra misstänkta söks. Polisen vet så klart hur många vapen som använts. För gärningsmännen har knappast ödslat en massa tid på att i mörkret leta efter hylsor att plocka med sig. Heller har nog inte de misstänkta ödslat tid med att gräva i de skjutnas kroppar för att försöka få med sig eventuella kulor som kan sitta kvar i deras kroppar.

Det är inte sannolikt att gärningsmannen/männen städat upp på detta sätt runt brottsplatsen.

Det är heller inte sannolikt att ett vapen fått vandra mellan flera gärningsmän, som skjuter några skott var mot offren.

Således så fick polisen snabbt en uppfattning hur många gärningsmän som det högst kan ha varit.

Och inga andra gärningsmän söker polisen efter.

Slutsats: Din teori om fler gärningsmän än de 2 bröderna = dålig teori
Citera
2015-03-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Det är en tanke som också slagit mig, att klara av att skjuta 3 personer och få dem döda är oerhört svårt (fysiskt). Se på alla Malmö skottlossningar där personerna bara skadas...
Äntligen någon som fattar!
Därav finner jag det mindre troligt att alla dog direkt. Sköts dom i huvudet var dom säkert redan skadeskjuta, i a f någon av dem.
Citera
2015-03-10, 23:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
En krönika i gp där den här tråden nämns. För övrigt snackar hon en massa skit i sin krönika.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2651675-sarah-britz-ens-barn-ar-alltid-ett-barn

Vad är det här sarah b? Handlar den här artikeln om att skydda mediaovana människor?
http://www.expressen.se/gt/misstankta-mannens-flickvan-forkrossad/

Detta har redan länkats i tråden för många sidor tillbaks sedan.
Citera
2015-03-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Eftersom jag inte var på plats eller ens i närheten av Uddevalla den veckan så kan jag inte veta. Däremot misstänker jag att det är så, avvaktar lite innan jag kommer med något. Jag kan ju ha fel också men mitt största frågetecken är vapnet och mopeden...

Du får kontakta polisen i morgon med dina uppgifter.
Senast redigerad av BRASIL69 2015-03-10 kl. 23:54.
Citera
2015-03-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Menar du att du tror att det är fler inblandade som i att det är fler än högst de 2 bröderna som skjutit?

Polisen har hela tiden meddelat att inga andra än de två bröderna är aktuella, eller att några andra misstänkta söks. Polisen vet så klart hur många vapen som använts. För gärningsmännen har knappast ödslat en massa tid på att i mörkret leta efter hylsor att plocka med sig. Heller har nog inte de misstänkta ödslat tid med att gräva i de skjutnas kroppar för att försöka få med sig eventuella kulor som kan sitta kvar i deras kroppar.

Det är inte sannolikt att gärningsmannen/männen städat upp på detta sätt runt brottsplatsen.

Det är heller inte sannolikt att ett vapen fått vandra mellan flera gärningsmän, som skjuter några skott var mot offren.

Således så fick polisen snabbt en uppfattning hur många gärningsmän som det högst kan ha varit.

Och inga andra gärningsmän söker polisen efter.

Slutsats: Din teori om fler gärningsmän än de 2 bröderna = dålig teori

Ja, som du vet är polisen bra på undanhålla fakta! De kan mycket väl vara så att dem är ute efter fler gärningsmän men väljer att inte tala om det!

Hur förklarar man mopeden samt bilen som for från plats i ill fart?
Citera
Medlem
Jetlag är väl lätt att fixa med hjälp av droger?? vet inte hur lång tid det kan ta att "bli pigg" men i så fall kunde ju brodern åkt hem och "vilat" (tagit nåt)dels för att bli känslomässigt avtrubbad och pigg, sedan skjuta BO och efter det gå på fest?
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jetlaggad blir man inte när man kommer hem från Thailand. Det blir man endast när man reser österut på klotet. Så det är ljug från någon av de inblandade.

nja, i folkmun är väl jetlaggad att man är trött och lite vilsen i tiden om man flygit långt. klart man blir trött av att resa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Enligt uppgift i tråden ska han även ha misshandlat ett ex. Hon hamnade tydligen på sjukhus ett flertal gånger.

Orkar inte leta upp inlägget.

Var detta verkligen samma kille? Orkar heller inte kolla.
Citera
2015-03-10, 23:58
Medlem
Om nu enas GM flickvän ljuger kan hon få fängelsestraff?
Citera
2015-03-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaru.1971.r.ip
"Det kan inte vara för en skuld på 15 tusen kr" Man blir ju lite fundersam över hur er tankeverksamhet fungerar eller så vet ni inte ett piss om vad än människa är kapabel att göra när man är hög på vissa droger, psykiskt labil och en känsla av att man är inträngd av någon eller något. Man kan aldrig jämföra sina värderingar med en psykopats, för vad det än var för summa på skulden, så dödar man inte en 18 år tjej som förmodligen inte hade med saken att göra. Och hälften av er rasister som finns här är födda ur en vallonsk mus

De flesta tycks ha hakat upp sig på pengar.
Skulder brukar bli gips och kryckor. Har man däremot kunskap om något eller någon som man inte borde ha, kan det resultera i trälåda.
Det finns regler även i dessa kretsar. (Sen om alla följer dem är en annan sak).
Senast redigerad av Felix52 2015-03-11 kl. 00:03.
Citera
2015-03-11, 00:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiitherspoon
Om nu enas GM flickvän ljuger kan hon få fängelsestraff?
Nej, det beror på vad hon ljuger om, inför vem, vad är syftet/varför osv ..

Ju närmare anhörig/relation - desto mer krävs för att du faktiskt skall fällas för skyddande av brottsling ..
Citera
2015-03-11, 00:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Det är en tanke som också slagit mig, att klara av att skjuta 3 personer och få dem döda är oerhört svårt (fysiskt). Se på alla Malmö skottlossningar där personerna bara skadas...

De flesta skottlossningar handlar om att skada offret. Dom skjuter inte för att döda. Personen ska sättas på plats helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in