2015-03-10, 23:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Aha! Den en brodern var på festen, den andra var hemma med flickvännen.

Dock så kom den ene brodern till festen först vid 2.30. En vän vet att han inte mördat någon, för det skulle vännen kunna "se på hans ögon".

Då undrar jag: Brukar denna brodern mörda folk, så att hans vän kan se på ögonen när han har det, eller inte har det?

Han ska ha kommit sent till festen för att han kände sig jetlaggad. Men efter bara några timmar så kände han sig inte jetlaggad längre..?
Det är väl dessvärre alltför vanligt att folk tror sig kunna gå i god för andra på det sättet .. Och det är alltid lika tramsigt - man kan inte gå i god för någon om man inte varit med personen vid den tidpunkt som brottet har begåtts ...
Citera
2015-03-10, 23:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Tydligen hade BO skyddväst på sig enligt artikel på GP och därmed tror jag dessa har blivit skjutna i huvudet!

Kan de verkligen vara så att bröderna är så bra skyttar att dem klarar av att skjuta dem i huvudet när dem försöker springa från platsen, alt skjuta dessa i huvudet under flykt medan dem springer efter?

Edit: Står att dem inte vill kommentera detta, men tror ni att dem hade skyddsväst på sig?
detta har inte kommenterats eller nämnts i tråden va jag kommer ihåg.
Om så är fallet, tror ni verkligen att BO skulle bära skyddsväst på sig om de skulle träffa de anhållna bröder?

Jag tror isåfall att de bar skyddsväst för att dem hade bestämt träff med någon annan än just MGM!

Om dem bar skyddsväst så kan de ju högst troligt vara så att två av BO blev skjutna i huvudet...

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2652859-utredningen-kommer-ta-tid:

Citat:
- Ärendet kan komma att bli långvarigt. Ingen kan i dag sia om ärendet. Jag kan som chef inte binda upp mig under lång tid och kommer därför lämna över ansvaret till vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell som får ärendet ihop med kammaråklagare Viktoria Karlsson, säger Edsbagge.

Citat:
Chefsåklagaren avböjer konsekvent att kommentera några av de sakpåståenden som finns kring de misstänkta gärningsmännen och brottsoffren. En sådan uppgift är att de mördade männen skulle haft skyddsvästar på sig.

- Det är precis den sortens uppgifter vi inte kommenterar. Det vore kontraproduktivt att göra det just nu, säger Daniel Edsbagge.

Under tisdagen hade polisen ännu inte funnit något mordvapen.

Fortfarande inget mordvapen funnet alltså.
Citera
2015-03-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Tredje gången jag skriver det här i tråden nu men den tredje GM är en svensk och fortfarande på frifot. Om han inte redan är mördad så är han antingen utomlands eller sitter och är livrädd i en förortslägenhet i Sverige.

Vadå tredje? Vet du något som ingen annan vet eller var kommer den uppgiften från?
Citera
2015-03-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Här sjunger en gänghora ut valsen om att hennes pojkvän är oskyldig

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20447115.ab

Är det Angelica Stenqvist som sjunger ut?
https://www.facebook.com/geeeelan
Hur kan hon säga att de var glada? Och sen säga att hon skulle ha sett i brorsan ögon om han gjort nåt. Hon verkade du varken fatta eller se att BO var rädda för att hämta de på flygplatsen
Citera
2015-03-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Tredje gången jag skriver det här i tråden nu men den tredje GM är en svensk och fortfarande på frifot. Om han inte redan är mördad så är han antingen utomlands eller sitter och är livrädd i en förortslägenhet i Sverige.

Känner lite spontant så att om du vet något så borde du ringa polisen med en gång. Eller är det jag som bara tänker helt fel?
Citera
Medlem
Var det inte ngn av bröderna som skrivit på FB mitt i natten eller minns jag fel?
Citera
Medlem
Hulls avatar
Var det verkligen M*S* som var den ende som sköt? Det är möjligt men det borde varit mer effektivt att låta flera attentatsmän få egna mål för att göra det så fort som möjligt, om det är planerat i förväg.

Varje släktmedlem har då förmodligen fått var sitt mål att likvidera. Frågan är vem det är som bestämt att dessa två ( tre ) skulle vara de första att dödas. När de minst anar det kan det komma ytterligare dåd och då blir det knepigt för aina att lösa eftersom det blir för många trådar att nysta i.

Vi får hoppas att det inte blir fler dåd inom kort så att vi kan få ett slut på dem så fort som möjligt. Det som verkar positivt för oss är att den svagare klanen verkar acceptera läget och väntar på aina.
Citera
2015-03-10, 23:25
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Blir bara mer o mer övertygad om att det har med fallet att göra . Dem var som sagt i Uddevalla och lämnade massa större vikter samma dag som polisen hade span på dem och tog allt .
En utav dessa leveranser kanske tillhörde GM och kanske hade BO tagit över hans affärer under Thailands resan . Han kommer hem får reda på i bilen att saker har gått snett och det blir bråk .
Som sagt en redis som gått åt helvete!!! Och de fick sota med sina liv...?
Citera
2015-03-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Att fixa headshot med pistol på en (två?) flyende människa i mörker...är nog relativt få människor som klarar av...även om man har tränat nån vecka i Thailand.

Det är en tanke som också slagit mig, att klara av att skjuta 3 personer och få dem döda är oerhört svårt (fysiskt). Se på alla Malmö skottlossningar där personerna bara skadas...
Citera
2015-03-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Ja, alltså det är ju bull så det skriker om det.

Undrar om flickvännen mår bra av att ljuga såhär om ett trippelmord
Varför uttalar hon sig i media ens? Får man betalt när man kontaktar gammelmedia?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejvirre
Känner lite spontant så att om du vet något så borde du ringa polisen med en gång. Eller är det jag som bara tänker helt fel?
Jag känner lite spontant att om han inte meddelat polisen redan för länge sedan så är det nog bara vanligt "se mig bullshit på Flashback".
Citera
Medlem
Frihet2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfKloo
Tidigare i tråden har ju sagts att RA, AF o ET hämtade en av bröderna på Landvetter.
Det som framkommer i artikeln är istället att RA(ensam) hämtat båda bröderna + flickvän + en man på Landvetter. Mysko?!

Bilden med tigern (3killar och en tjej) åkte alla de med i bilen från Landvetter så får bara de och föraren "plats". De har ju iallafall varit i Thailand tillsammans allihopa men om de splittade på sig vid hemresan återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in