Citat:
Ursprungligen postat av
blixteffekt
Tydligen hade BO skyddväst på sig enligt artikel på GP och därmed tror jag dessa har blivit skjutna i huvudet!
Kan de verkligen vara så att bröderna är så bra skyttar att dem klarar av att skjuta dem i huvudet när dem försöker springa från platsen, alt skjuta dessa i huvudet under flykt medan dem springer efter?
Edit: Står att dem inte vill kommentera detta, men tror ni att dem hade skyddsväst på sig?
detta har inte kommenterats eller nämnts i tråden va jag kommer ihåg.
Om så är fallet, tror ni verkligen att BO skulle bära skyddsväst på sig om de skulle träffa de anhållna bröder?
Jag tror isåfall att de bar skyddsväst för att dem hade bestämt träff med någon annan än just MGM!
Om dem bar skyddsväst så kan de ju högst troligt vara så att två av BO blev skjutna i huvudet...
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2652859-utredningen-kommer-ta-tid:
Citat:
- Ärendet kan komma att bli långvarigt. Ingen kan i dag sia om ärendet. Jag kan som chef inte binda upp mig under lång tid och kommer därför lämna över ansvaret till vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell som får ärendet ihop med kammaråklagare Viktoria Karlsson, säger Edsbagge.
Citat:
Chefsåklagaren avböjer konsekvent att kommentera några av de sakpåståenden som finns kring de misstänkta gärningsmännen och brottsoffren. En sådan uppgift är att de mördade männen skulle haft skyddsvästar på sig.
- Det är precis den sortens uppgifter vi inte kommenterar. Det vore kontraproduktivt att göra det just nu, säger Daniel Edsbagge.
Under tisdagen hade polisen ännu inte funnit något mordvapen.
Fortfarande inget mordvapen funnet alltså.