Citat:
Nej, men de framgår ju att dem har blivit skjutna, dem vet ju vilket vapen de handlar om istortsett.
Men om vi leker med tanken..
1. Möter bröderna och BO blir skjutna och bär inte skyddsväst.
2. Dem hade skyddsväst på sig, varför skulle dem bära skyddsväst om dem bara skall möta bröderna? Om dem bar skyddsväst, och blivit skjutna så lär ju dem ju blivit skjutna i huvudet.
Kan bröderna hantera ett vapen under dem omständigheterna som var, mörkt, och springande offer och samtidigt springa efter och skjuta dem i huvudet?
Jag tror de krävs mer än en dag på skjutbanan för att kunna springa efter två offer och sätta kula i huvudet på dem.
Dem kan första ha blivit skjutna i benen för att sedan falla, men de krävs ändå hyfsad skicklighet tycker jag att träffa benen på springande offer, för att sedan gå fram och skjuta det dödande skottet. ( kan förklara tiden mellan dem sista skotten )
Har bröderna psyke nog att kallblodigt skjuta sina bästa vänner, med flera dödande skott? för att sedan en av dem återgå till en fest och låtsas som ingenting? Är bröderna skickliga nog att kunna släcka 3 liv på så kort tid?
Jag tror fortfarande att de finns fler inblandade, bröderna tog mopeden, men vilka körde bilen som for ifrån platsen i hög hastighet?
Men om vi leker med tanken..
1. Möter bröderna och BO blir skjutna och bär inte skyddsväst.
2. Dem hade skyddsväst på sig, varför skulle dem bära skyddsväst om dem bara skall möta bröderna? Om dem bar skyddsväst, och blivit skjutna så lär ju dem ju blivit skjutna i huvudet.
Kan bröderna hantera ett vapen under dem omständigheterna som var, mörkt, och springande offer och samtidigt springa efter och skjuta dem i huvudet?
Jag tror de krävs mer än en dag på skjutbanan för att kunna springa efter två offer och sätta kula i huvudet på dem.
Dem kan första ha blivit skjutna i benen för att sedan falla, men de krävs ändå hyfsad skicklighet tycker jag att träffa benen på springande offer, för att sedan gå fram och skjuta det dödande skottet. ( kan förklara tiden mellan dem sista skotten )
Har bröderna psyke nog att kallblodigt skjuta sina bästa vänner, med flera dödande skott? för att sedan en av dem återgå till en fest och låtsas som ingenting? Är bröderna skickliga nog att kunna släcka 3 liv på så kort tid?
Jag tror fortfarande att de finns fler inblandade, bröderna tog mopeden, men vilka körde bilen som for ifrån platsen i hög hastighet?
Menar du att du tror att det är fler inblandade som i att det är fler än högst de 2 bröderna som skjutit?
Polisen har hela tiden meddelat att inga andra än de två bröderna är aktuella, eller att några andra misstänkta söks. Polisen vet så klart hur många vapen som använts. För gärningsmännen har knappast ödslat en massa tid på att i mörkret leta efter hylsor att plocka med sig. Heller har nog inte de misstänkta ödslat tid med att gräva i de skjutnas kroppar för att försöka få med sig eventuella kulor som kan sitta kvar i deras kroppar.
Det är inte sannolikt att gärningsmannen/männen städat upp på detta sätt runt brottsplatsen.
Det är heller inte sannolikt att ett vapen fått vandra mellan flera gärningsmän, som skjuter några skott var mot offren.
Således så fick polisen snabbt en uppfattning hur många gärningsmän som det högst kan ha varit.
Och inga andra gärningsmän söker polisen efter.
Slutsats: Din teori om fler gärningsmän än de 2 bröderna = dålig teori
eller så vet ni inte ett piss om vad än människa är kapabel att göra när man är hög på vissa droger, psykiskt labil och en känsla av att man är inträngd av någon eller något. Man kan aldrig jämföra sina värderingar med en psykopats, för vad det än var för summa på skulden, så dödar man inte en 18 år tjej som förmodligen inte hade med saken att göra. Och hälften av er rasister som finns här är födda ur en vallonsk mus