Citat:
Ursprungligen postat av
Erese
Hur kan du kalla dig för en vanlig människa om du besitter en egenskap som 99.9 % inte gör?
Så du menar att Indira Ghandi var en supermänniska eller Gud?
Vad pratar du om?
Citat:
Ursprungligen postat av
Erese
Varför blev han så uppmärksammad om tanken var att smälta in? Då hade det varit mer strategiskt att helt enkelt hålla käften och syssla med något som inte väcker någon uppmärksamhet.
Jag har inte pratat något om att smälta in, vad pratar du om?
Citat:
Ursprungligen postat av
Erese
Varför ger han cancer åt en massa barn när han inte vill att vi ska utplånas? Då motarbetar han sig själv.
Det är något kraftigt missförstånd här, jag har aldrig sagt att Gud gett en massa barn cancer. Jag tror du blandar ihop det med andra som du pratat med? Orsaken till att barn får cancer är för att människan vill sköta allt själv, utan inblandning av Gud, och låter människorna hållas för en stund.
Gud är inte orsaken till krigen i världen, Gud är inte orsaken till sjukdomar i världen, det är konsekvensen av att människor vill vara oberoende av Gud och själva bestämma vad som är gott och ont.
Detta tillåter Gud för rättvisans skull, på liknande sätt måste föräldrar till slut släppa kontrollen av sitt barn som börjat knarka. Man kan inte tvinga barnet att sluta knarka lika lite som Gud kan tvinga människor att göra rätt och det goda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erese
Diktatur.
Nej, menar du att Sverige är en diktatur bara för att man har lagar och regler? Guds lagar och regler har visserligen högre krav, men det är liknande princip. Dom som inte följer lagarna och reglerna hamnar i fängelse, i USA så mister man livet i många stater för vissa gärningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erese
Svarar dessutom inte på frågan så jag frågar igen. På vilket sätt gynnar det skapelsen? Det låter mer som Djävulens verk.
Ja det är djävulens verk, han påstår att människan har det bättre utan Guds lagar och regler, han anser att människan själv kan bestämma vad som är gott och ont. Resultatet ser vi idag i världen, detta är människans värld enligt människans avgörande om vad som är gott och ont.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erese
Det gör du ju visst. Titta bara.
Nej, det är en välsignelse att få leva mer än 70-80 år och t.o.m. flera tusen år. Satan och hans anhängare får bara leva några tusen år, dom som älskar Gud och hans lagar kommer att få leva i en evighet, det är skillnad det.