Citat:
Det bryr jag mig väldigt mycket om. Annars blir man ju en hjärnlös innehavare av hjärnan man fått nu då utav Gud. Självklart måste Gud väl ha velat att vi skall använda den och det gör vi ju. Det är ju människan som utvecklar sig och söker vetskap om saker i livet. Det är ju inte Gud som gör det åt oss. Förklara existensen av medvetandet sedan får du gärna förklara vart medvetandet befinner sig hos människan, det ter sig ganska uppenbart att vara en del av sinnet eller hjärnan - men detta vet vi inte, eller hur? Det är någonting som är långt över vårt sinne att förstå, precis som högre varelser som kan ha skapat oss, samma varelser som kan ha skapat naturlagarna inkl. dragningskraft och tyngdkraft. Vi skrattar idag åt att vetenskap tidigare beskrev jorden som platt, kanske skrattas det åt Big Bang om 1500 år......du förstår åtminstone vart jag driver detta.
Jag uppmanar dig att röka en breakthrough dose DMT och återkomma med en förklaring på vad det är som sker, varför du möter varelser som du möter, varför dem visar dig vad dem visar dig och varför du kan stöta på varelser som skrattar åt att du är människa.
Det finns mycket bortom vårt sinne att förstå, förklara eller ens greppa taget om - men vi kan uppleva mycket.
Det bryr jag mig inte om, om Gud existerar - vad han vill eller varför vi skapades är irrelevant. Du får uppleva livet, ja visst? Upplevelsen existerar, varför går inte att svara på men för att upplevelsen skall bli komplett krävs det sjätte sinnet som jag säger tankefrekvensen enligt mig, att som djur kunna vara i det eviga nuet samtidigt som man utnyttjar sin tankefrekvens ger till ögonblick som blir oförglömliga.
Jag uppmanar dig att röka en breakthrough dose DMT och återkomma med en förklaring på vad det är som sker, varför du möter varelser som du möter, varför dem visar dig vad dem visar dig och varför du kan stöta på varelser som skrattar åt att du är människa.
Det finns mycket bortom vårt sinne att förstå, förklara eller ens greppa taget om - men vi kan uppleva mycket.
Det bryr jag mig inte om, om Gud existerar - vad han vill eller varför vi skapades är irrelevant. Du får uppleva livet, ja visst? Upplevelsen existerar, varför går inte att svara på men för att upplevelsen skall bli komplett krävs det sjätte sinnet som jag säger tankefrekvensen enligt mig, att som djur kunna vara i det eviga nuet samtidigt som man utnyttjar sin tankefrekvens ger till ögonblick som blir oförglömliga.
Jag tror inte att vi skulle ha hjärnor om det var meningen att vi skall gå i ett ledband som exakt samma tänkare och människor.