Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Och en sån "förståelse" är vad, manifesterar sig hur och har vilka belägg?
Förklara existensen av medvetandet sedan får du gärna förklara vart medvetandet befinner sig hos människan, det ter sig ganska uppenbart att vara en del av sinnet eller hjärnan - men detta vet vi inte, eller hur? Det är någonting som är långt över vårt sinne att förstå, precis som högre varelser som
kan ha skapat oss, samma varelser som
kan ha skapat naturlagarna inkl. dragningskraft och tyngdkraft. Vi skrattar idag åt att vetenskap tidigare beskrev jorden som platt, kanske skrattas det åt Big Bang om 1500 år......du förstår åtminstone vart jag driver detta.
Jag uppmanar dig att röka en
breakthrough dose DMT och återkomma med en förklaring på vad det är som sker, varför du möter varelser som du möter, varför dem visar dig vad dem visar dig och varför du kan stöta på varelser som skrattar åt att du är människa.
Det finns mycket bortom vårt sinne att förstå, förklara eller ens greppa taget om - men vi kan uppleva mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Ja det förstår jag men vad skall Gud med intelligenta människor till om han inte vill att de skall utnyttja sin egen tankeförmåga vilket då även leder till att man ifrågasätter honom naturligtvis. Om han nu då valt att vara så luddig.
Gud måste ju ha förstått att vi skulle ifrågasätta honom? Annars har vi ju ingen egen vilja
För mig är inte tro att tror exakt på allt som står skrivet utan att leta, söka och själv försöke se Gud där någonstans.
Jag har pendlat hela livet vid att INTE tro alls, för att sedan blivit lite ok kanske, kanske inte och sedan jo det är så.
Känner mig som en hybrid i det hela.
Ifrågasätter väldigt mycket, vilket Gud nu då måste ha vetat om att människan skulle göra då.
Varför då vara så hemlig och metaforisk om han nu vill att alla skall komma till tro?
Det har jag funderat över väldigt mycket.
Det bryr jag mig inte om, om Gud existerar - vad han vill eller varför vi skapades är irrelevant. Du får uppleva livet, ja visst? Upplevelsen existerar, varför går inte att svara på men för att upplevelsen skall bli komplett krävs det sjätte sinnet som jag säger
tankefrekvensen enligt mig, att som djur kunna vara i det eviga nuet samtidigt som man utnyttjar sin tankefrekvens ger till ögonblick som blir oförglömliga.