2015-03-10, 12:29
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Har det framkommit hur BOs blev träffade?
Nej, bara att.
Citera
2015-03-10, 12:31
Medlem
OFT

Men saliba verkar äga världen äldsta motorcykel iallafall enligt ratsit
Citera
Medlem
Ett scenario som kan bli möjligt (och som t o m kan vara sant) är att GM1 sköt alla tre på egen hand, och GM2 "bara" (ursäkta uttrycket) hämtade vapnet och skjutsade hem GM1. Då kan det vara så att det "ända" GM2 gjort sig skyldig till är medhjälp till mord.

...Så ett alternativt yrkande i rätten skulle kunna vara "medhjälp"
Citera
Medlem
Enligt en poliskälla ingår både misstänkta GM och BO organisationen BSK
Citera
2015-03-10, 12:32
Medlem
Citat:
Kan nog få ett ärligt svar gällande festen om ett par timmar, om jag får tag på personen vill säga.

Kolla lite ifall det har haft relation med brödraskapet
Citera
2015-03-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
nja men den behöver ju inte översköljas med alldagliga ryktesspridningar om att vara kvinnomisshandlare bara för att. Det får ju dessutom kvinnomisshandlare att bli "light" i jämförelse osv... helt onödiga ryktesspridningar bara.

Det kan ju vara relevant på det viset att det indikerar att MGM är emotionellt labil och har dålig impulskontroll...en väl sammanhållon person bankar inte sin flickvän medvetslös. Denna bristande impulskontrollen kan bl a förklara varför situationen skalerade så fort, och varför flickan fick sätta livet till.
Citera
2015-03-10, 12:39
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Kan det här gänget i Uddevalla vara nån sorts falang för stora kriminella gäng som Bandidos eller brödraskapet . Och grabbarna har misskött sig och fått betala med sina liv .

Jag börjar tvivla på att en kompis som man känner i 10 år eller ännu mer man avrättar .
Svårt att tänka det scenariot .

Det är väldigt sällan det förekommer mord där BO inte känner GM.
Citera
2015-03-10, 12:41
Medlem
ok vänner, bringa klarhet i det här! 3 pers är ihjälskjutna (detaljer kring det här, med hur många skott och var i huvud, bröst osv osv). initialerna AF, RA & ET är alltså BO. vem av dessa 3 satt i bilen? två bröder MS sitter häktade på sannolika skäl. detaljer och detaljer om det här. vänner pratas det om, hur nära vänner då och vem var vem skyldig 15 lax? vem hämtade vem på landvetter? slutligen hur säkra är vi på att bröderna ligger bakom det här?
Citera
2015-03-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Han är sambo med en L*sa...det namnet har nämnts tidigare i tråden, fast då otydligt om det var L*na eller L*sa. Var det hon som hade sett nån av bröderna på en fest?

Nej det var en l*na, hon hade gillat/delat patriks status
Citera
2015-03-10, 12:50
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Familjen har godkänt användandet av BOs namn.
Å det sista där, ja helt sjukt faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Det beror på att kvinnliga BOs anhöriga bett media att inte gå ut med det. Medan manliga BOs anhöriga gjort tvärt om. Det finns trots allt lite etik-känsla kvar på blaskorna...

Skrämmande, så jävla skrämmande att folk kan se på det så här.

Okej, tack för svar, då konspirerade jag fel tidigare. Ja, jag hoppas fler reagerar på Facebook-posten. Eventuellt att de anhöriga egentligen inte vill ha texten där, men inte orkar ta upp en sådan sak just nu. Lite stöd kan de väl få i så fall.
Citera
2015-03-10, 12:51
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
OFT

Men saliba verkar äga världen äldsta motorcykel iallafall enligt ratsit
Vilken årsmodell är det?

Jag såg varken märke eller år när jag kollade, bara att det var en moped registrerad på familjen.

Blandar jag i hop det nu? Kan du länka?
Citera
2015-03-10, 12:53
Medlem
Saxat från expressen
Citat:
Rawand Aziz ska ha blivit ombedd att hämta båda bröderna och de övriga två personerna som var med i Thailand.
- Han kom ensam och hämtade oss fyra.
Personen beskriver stämningen i bilen som god - och påstår att det inte fanns några splittringar.
- Alla var glada, vi pratade om resan och att det var roligt att vara hemma. Vi stannade och åt hamburgare på vägen hem, förklarar personen.

Har följt tråden från första inlägget och om jag inte missminner mig, så var de någon tidigare i tråden som la upp en bild där ET hade postat en bild när de hade fått punktering eller liknande. då kan ju inte det stämma att han var själv .. det som gör mig osäker är om det var från den dagen bilden lades upp
Senast redigerad av servaresilentio 2015-03-10 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in