2015-03-10, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teskedsmannen
Vad jag menar är att bröderna kanske är smartare än du tror eller åtminstone pålästa.

Lätt för en advokat och säga att "de har krutrester på sig efter som de skjutit redan kolla på fejjan, släpp mina klienter eller bevisa att det kom från dådet"

Har du stora problem med att ta in att mitt allmänna råd INTE var riktat till bröderna S?!

Jag är tillräckligt kunnig på både det ena och det andra för att t ex förstå att bröderna S för närvarande inte har minsta chans att kunna sitta och här på flashen läsa mina allmänna råd om att bära handskar vid vissa "uppdrag".

Men du förstår inte det?
*suck!*
Citera
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Vet du vart festen hölls

Nej men kan nog få reda på det, om jag frågar snällt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Att riva fram info om vilket material som användes i Thailand borde ju inte vara så svårt beroende på hur medgörliga firman de var och sköt på är eller om den lokala polisen skulle vilja hjälpa till.

Precis och om det är så borde det sitta en eller två poliser på planet nu vi får se
Citera
2015-03-10, 12:22
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Vad jag menar är att bröderna kanske är smartare än du tror eller åtminstone pålästa.

Lätt för en advokat och säga att "de har krutrester på sig efter som de skjutit redan kolla på fejjan, släpp mina klienter eller bevisa att det kom från dådet"

Det kan advokaten kanske säga, men vi kan nog anta att det finns ett antal pusselbitar som var för sig pekar ut de misstänkta. Finns det teknisk bevisning är det ju i sig bra (eller vad man skall säga), men går det att styrka att de använt skjutvapen i närtid är det såklart inte gynnsamt för dem. Men det lär inte vara det enda som föreligger.
Citera
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Kan det här gänget i Uddevalla vara nån sorts falang för stora kriminella gäng som Bandidos eller brödraskapet . Och grabbarna har misskött sig och fått betala med sina liv .

Jag börjar tvivla på att en kompis som man känner i 10 år eller ännu mer man avrättar .
Svårt att tänka det scenariot .

Nu är jag ingen kriminell tjej, men jag tror absolut att man avrättar folk man känner. I Boden styckmördades ju en vän/kärlek, dessutom var ju GM engagerad i skallgången där, precis som MGM i detta fallet "sörjde" BO på BP och i sociala medier.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns (dyra) metoder för detta men jag förstår det som att analysen för detta innehåller osäkerhetsfaktorer och grundar sig i ammunitionen och inte i vapnet.

Vet inte om det genomförs i Sverige eller förekommit i andra FUar men någon annan kanske kan svara?

Masspektrometer används för att kolla olika materials innehåll. VEt dock inte om det funkar med krut eller om det smäller.
Citera
2015-03-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Nej men kan nog få reda på det, om jag frågar snällt.

Enligt GT så var festen där någonstans Alaa bodde . Det står att Alaa tog någons skor när man tar någons skor så går man inte långt .

Konstigt att ingen reagerade vart han tog vägen ännu mer konstigare att när festen är slut alla går hem och ingen ser något ?
Citera
2015-03-10, 12:24
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ska bli spännande att se om något sker idag, begäran om häktning etc. Jag tror att MGM:s benhårt nekar. Tänk vad spännande om de släpps...
Ja, något så in i helvete spännande. Jag var lite inne på tidigare att detta kan vara en ny laserman. Om man tittar på detta dådet i länken här så kan man fundera på om där finns något samband: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2623856-tva-personer-skjutna-i-majorna

I det fallet jag länkar så sade snuten så sent som i går att de inte funnit någon gängkoppling eller att det skulle vara någon annan kriminell som varit ute efter dom. Det är ju inte särskilt långt mellan Göteborg och Uddevalla.

Det känns ju inte helt solklart att det verkligen är de gripna som är GM. Hur länge kan en galning som skjuter invandrare hålla på innan man börjar se att det är just det som sker?
Citera
2015-03-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Just för att de var avskräden blir ju hans beteende ironiskt nog rätt. Jag kan säga att om jag själv hade gått förbi sådana och vetat om att de var skjutet mänskligt avskräde, så hade jag kanske ringt polisen eller gått upp till akuten på sjukhuset intill om den är öppen dygnet runt och bett dem ringa polisen och samtidigt springa dit med läkare...eller så hade jag gett fan i det, eftersom jag, som jag skrev i ett tidigare inlägg, känner riktig skadeglädje över att det nu finns tre värdelösa nollor mindre i den där lilla staden och över huvud taget.

Det kan ju tänkas att tidningsbudet anade oråd, men inte ville bli inblandad i något. Därför avstod han från att ringa polisen. HAn kunde ha förstått att det var en uppgörelse, och vill då hålla sig så långt ifrån skeendet som möjligt
Citera
2015-03-10, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan advokaten kanske säga, men vi kan nog anta att det finns ett antal pusselbitar som var för sig pekar ut de misstänkta. Finns det teknisk bevisning är det ju i sig bra (eller vad man skall säga), men går det att styrka att de använt skjutvapen i närtid är det såklart inte gynnsamt för dem. Men det lär inte vara det enda som föreligger.

Ja som sagt en analys får bättre bäring om tidpunkten för krutresterna kan fastställas tveksam till om sådan metod finns?

En nyckeln till häktning är säkerligen kläder MGMs sitter på massor av kameror på Landvetter vart är dessa kläder nu? Utan klarhet kan ÅK hävda försvårande av utredning som ett skäl.
Citera
2015-03-10, 12:28
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Enligt GT så var festen där någonstans Alaa bodde . Det står att Alaa tog någons skor när man tar någons skor så går man inte långt .

Konstigt att ingen reagerade vart han tog vägen ännu mer konstigare att när festen är slut alla går hem och ingen ser något ?

Kan nog få ett ärligt svar gällande festen om ett par timmar, om jag får tag på personen vill säga.
Citera
2015-03-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ännu en Flashback hatare

https://m.facebook.com/patrik.sosnowski?fref=nf

Han är sambo med en L*sa...det namnet har nämnts tidigare i tråden, fast då otydligt om det var L*na eller L*sa. Var det hon som hade sett nån av bröderna på en fest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in