2015-03-10, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
(det fetade)
Trodde ju jag vände mig specifikt till dessa båda bröder med mitt allmänna råd?
Då är du i så fall dummare än bröderna.

Vad jag menar är att bröderna kanske är smartare än du tror eller åtminstone pålästa.

Lätt för en advokat och säga att "de har krutrester på sig efter som de skjutit redan kolla på fejjan, släpp mina klienter eller bevisa att det kom från dådet"
Citera
2015-03-10, 12:07
Medlem
Kan det här gänget i Uddevalla vara nån sorts falang för stora kriminella gäng som Bandidos eller brödraskapet . Och grabbarna har misskött sig och fått betala med sina liv .

Jag börjar tvivla på att en kompis som man känner i 10 år eller ännu mer man avrättar .
Svårt att tänka det scenariot .
Citera
2015-03-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teskedsmannen
Det finns (dyra) metoder för detta men jag förstår det som att analysen för detta innehåller osäkerhetsfaktorer och grundar sig i ammunitionen och inte i vapnet.

Vet inte om det genomförs i Sverige eller förekommit i andra FUar men någon annan kanske kan svara?

Fetstilta där, var såklart ammunitionen jag tänkte på och inte själva vapnet. Men ja får hoppas någon annan kan ge svar.
Kan tänka mig att de kan vara svårt att säga med 100% säkerhet att krutet kommer från en viss skjutning men man borde ju kunna få fram en viss sannolikhet iaf som kan vägas in i det hela.
Citera
2015-03-10, 12:08
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Kan det här gänget i Uddevalla vara nån sorts falang för stora kriminella gäng som Bandidos eller brödraskapet . Och grabbarna har misskött sig och fått betala med sina liv .

Jag börjar tvivla på att en kompis som man känner i 10 år eller ännu mer man avrättar .

Kan svara nej på det.
Iaf gällande bandidos.
Citera
2015-03-10, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Tror jag läst i nått mål där dom skrev ut från vilken tillverkare krutstänket var ifrån. Så som blr kunna se skillnad
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Fetstilta där, var såklart ammunitionen jag tänkte på och inte själva vapnet. Men ja får hoppas någon annan kan ge svar.
Kan tänka mig att de kan vara svårt att säga med 100% säkerhet att krutet kommer från en viss skjutning men man borde ju kunna få fram en viss sannolikhet iaf som kan vägas in i det hela.

Det är intressant. Då kan man ev binda åtminstone till fabrikat från krutrester från BO/BP till GM. Likaså eller ännu bättre om mordvapnet hittas.

Men säger det något utan att man vet vilket fabrikat som sköts med i Thailand?

Det blir ett indicie kanske men inte ett renodlat bevis såvida man inte kan sätta datum på när krutet blev krutrester?
Senast redigerad av Teskedsmannen 2015-03-10 kl. 12:15.
Citera
2015-03-10, 12:16
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Det är intressant. Då kan man ev binda åtminstone till fabrikat från krutrester från BO/BP till GM.

Det blir ett indicie kanske men inte ett renodlat bevis såvida man inte kan sätta datum på när krutet blev krutrester?

Chansen måste vara näst intill obefintlig att det finns krutrester kvar från Thailand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Kan svara nej på det.
Iaf gällande bandidos.

Vet du vart festen hölls
Citera
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Som irakier var han gissningsvis muslim. Och dom får ju inte dricka alkohol, hu vilken stygg pojke i så fall...
Han kanske var muslim på samma vis som de flesta svenskar är kristna; på ett kulturellt vis.
Citera
2015-03-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00

Det är ju inte helt unikt att avrätta sin kompis, hände väl i sundsvall för nåt år sedan va!? Även som det spekuleras här var det skulder/droger bakom det mordet. Så visst förekommer det även om vi normala kan tycka det skulle vara helt omöjligt att genomföra något sådant.
Citera
Medlem
Citat:

Att riva fram info om vilket material som användes i Thailand borde ju inte vara så svårt beroende på hur medgörliga firman de var och sköt på är eller om den lokala polisen skulle vilja hjälpa till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Fortfarande. Det bor en någon i det feta huset på första parkett med fönster som vätter mot allt detta. Sov dom och kollade aldrig ut på hela morgonen? Kan inte var roligt att bo kvar där

Ja, egendomligt. Det är väl familjen Kuc som bor där. Men , är det bekräftat att de var hemma vid skottlossningen? Eller de kanske hade hög musik på? Det är anmärkningsvärt att så få reagerat på skottlossningen i tätbebyggt område.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Chansen måste vara näst intill obefintlig att det finns krutrester kvar från Thailand.

Kan åklagaren hävda det så har den en poäng jag vet inte så mycket om den tekniken. Det har alltså pratats om inbrända rester i hud nu, snarare än rester som försvinner flyktigt.

Vore bra om någon som har mer kunskaper än från Google fyller i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in