2015-03-10, 00:21
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Väldigt lätt för någon att bara skriva upp de där utan några som helst källor .
Känns verkligen som något någon här på flashback skulle kasta ut sig för o smutskasta ''blattejävlarna'' ännu mer.

Tycker du någon som sitter anhållen för trippelmord verkar vara en sympatisk person?
Citera
2015-03-10, 00:21
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dralnur
Det här är internet. Det är upp till var och en vad som är av vikt.

Du käbblar bara ner tråden med rykterspridning likt en gammal skvallertant.
Citera
2015-03-10, 00:22
Medlem
Kan det vara så att det yttras att det är " polisens fel " samt att " polisen dödat dem" helt enkelt beror på att polisen har fått BO att gola, eller att polisen läckt ut om vad någon golat och om vem... Vilket resulterade i mord? Tjejen var med vid mötet som en livlina, tyvärr skjöts även hon pga eliminering av vittnen, så kanske ?
Citera
2015-03-10, 00:24
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Är Pistolen kastad ?

Nej tänk det tror inte jag. Såna här gossar är säkerligen så rädda om sin älskade pickadoll så att man hellre väljer att gömma den.
Pistolen förresten, någon som vet GM skjutit förr med pistol i Sverige ?

Men vad för vapen kan dessa personer sitta på som dödar 3 personer?

I Jönköping sköts en kille med 4(?) skott och kunde förhöras av SOS och överlevde. Vad för vapen användes där? Sverige är väl mer knivmordens land. Skjutvapen är väl hyfsat ovanligt ändå, och relativt oåtkomligt så länge vi snackar automatvapen och tyngre kaliber. Har jag fel?
Citera
2015-03-10, 00:25
Medlem
Går det att utesluta att AF sjabblat bort något åt GM (droger av större mängd med störst sannolikhet) under tiden han var i Thailand , på grund av detta kanske även GM har hamnat i en ännu större skuld till någon större inom den kriminella världen . De kanske bestämde möte för att försöka lösa situationen ? Också urarta de därifrån .

Känns väldigt konstigt att de skulle välja det tillfället att döda sina vänner med ett extra vittne med i bilen osv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Kan det vara så att det yttras att det är " polisens fel " samt att " polisen dödat dem" helt enkelt beror på att polisen har fått BO att gola, eller att polisen läckt ut om vad någon golat och om vem... Vilket resulterade i mord? Tjejen var med vid mötet som en livlina, tyvärr skjöts även hon pga eliminering av vittnen, så kanske ?

Trots att jag själv är anarkist politiskt måste jag i så fall gratulera polisen. Det var som sagt bra på alla sätt förutom att mördaren eller mördarna om de fälls kommer att kosta en väldig massa pengar de år som de har framför sig på kåken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Så personen i fosterställning kan alltså ha fått ett knä i magen, därav positionen.
Man böjer sig nog också ihop om man blir skjuten i magen. Hur vanligt är det att knäa folk man är irriterad på? Själv känner jag att knäa någon är för komplicerat, det verkar vara enklare att boxa till någon eller knuffa undan den man tycker är dryg. Till och med en spark i magen tycker jag är lättare att utföra än att sätta ett knä i magen på någon. Men jag har knappt någon egen erfarenhet av slagsmål och GM kanske var bra på att knäa folk
Senast redigerad av ulvan 2015-03-10 kl. 00:53.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Tycker du någon som sitter anhållen för trippelmord verkar vara en sympatisk person?

nja men den behöver ju inte översköljas med alldagliga ryktesspridningar om att vara kvinnomisshandlare bara för att. Det får ju dessutom kvinnomisshandlare att bli "light" i jämförelse osv... helt onödiga ryktesspridningar bara.
Citera
2015-03-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Jag gissar att GM1 har haft kontakt med GM2 via sms under bilfärden och dessa sms har sedan återskapats (om de ens var smarta nog att radera dem) och talar sitt tydliga språk
Om SMS:en är raderade i mobilerna kan dom inte senare återskapas. Man kan däremot spåra vem som har skickat SMS och till vem samt vilken mast som SMS:et gick genom. På det sättet får man en hygglig bild av SMS-trafiken och var den förekom.
Citera
2015-03-10, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Men vad för vapen kan dessa personer sitta på som dödar 3 personer?

I Jönköping sköts en kille med 4(?) skott och kunde förhöras av SOS och överlevde. Vad för vapen användes där? Sverige är väl mer knivmordens land. Skjutvapen är väl hyfsat ovanligt ändå, och relativt oåtkomligt så länge vi snackar automatvapen och tyngre kaliber. Har jag fel?

Är du så okunnig? Det beror på var skotten träffar, kaliber, typ av kula mm. Man kan överleva en .22 short i pannan. Om man istället får en 9mm hålspets så kommer skallen att se ut som en vattenmelon som någon har bankat på med en slägga.

Lättaste sättet att få vapen i Sverige är just genom att vara en kriminell av denna typ. Du som hederlig svensk får stå på nåder i ett halvår och skjuta med en .22 på pappgubbar i en skytteklubb med järnhårda regler innan du ens får hålla i en ordentlig pistol.
Senast redigerad av Hackebeilchen 2015-03-10 kl. 00:31.
Citera
2015-03-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem

Nej det verkar inte vara de snällaste grabbarna detta men det är ju inte helt 100 att det är dom än heller. Finns fortfarande en hel del att reda ut i detta fallet tror jag.
Citera
2015-03-10, 00:30
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Är du så okunnig? Det beror på var skotten träffar, kaliber, typ av kula mm. Man kan överleva en .22 short i pannan. Om man istället får en 9mm hålspets så kommer skallen att se ut som en vattenmelon som någon har bankat på med en slägga.

okunnig?

så vad för vapen kan ha använts menar du? någon har mördat 3 personer. spekulationen går i att 2 var på flykt.

i jönköping "lyckades man" döda 1 av 2.

Frågar igen. Vad för vapen användes där, och vad kan dessa mördare ha haft?

Är det ens 1 pistol de letar efter, eller hade bröderna varsin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in