2015-03-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dralnur
Nu vet jag inte vad som sagts angående denna Mark, men jag känner ett av hans ex.

Hon blev ofta misshandlad, psykologiskt och fysiskt. Hon har berättat att hon flera gånger vaknat upp på sjukhus med honom och hans bror bredvid sig, för att hon inte skulle våga berätta vad som skett.
Absolut inte en trevlig kille.

Som jag förstått det har hon skyddad identitet idag.

Väldigt lätt för någon att bara skriva upp de där utan några som helst källor .
Känns verkligen som något någon här på flashback skulle kasta ut sig för o smutskasta ''blattejävlarna'' ännu mer.
Citera
2015-03-10, 00:02
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Nu vet jag inte vad som sagts angående denna Mark, men jag känner ett av hans ex.

Hon blev ofta misshandlad, psykologiskt och fysiskt. Hon har berättat att hon flera gånger vaknat upp på sjukhus med honom och hans bror bredvid sig, för att hon inte skulle våga berätta vad som skett.

Så personen i fosterställning kan alltså ha fått ett knä i magen, därav positionen.
Citera
2015-03-10, 00:03
Medlem
Citat:

Förvånar mig inte. MS ger ett instabilt intryck. Troligen en väldigt osäker människa.
Citera
2015-03-10, 00:03
Medlem
Ännu en Flashback hatare

https://m.facebook.com/patrik.sosnowski?fref=nf
Citera
2015-03-10, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belsexanor
hur länge efter skjutandet kan det vara värt att kolla efter krutrester?
tyckte inte jag såg såna papp-påsar på mgms händer på gripandet-filmen.

edit: stavning

Krutrester sitter på huden tills cellerna dör och faller av. Antingen får man sandpappra händerna eller ta starka kemikalier på dem och det är ändå inte säkert att man får bort allt.
Citera
2015-03-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roobe
Om det du säger stämmer så har jag fel. Då stämmer dock uppgiften om ett skott 10 sek efter de andra lite halvrisigt med en avrättning av damen - du hinner inte springa dit. 20 meter är för långt.
Det kanske inte är 20 meters avstånd eller så kanske inte grannarna hörde skotten i bilen då de dämpades på något sätt
Senast redigerad av ulvan 2015-03-10 kl. 00:08.
Citera
2015-03-10, 00:06
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Dom är anhållna på den högre misstankegraden "på sannolika skäl", dom greps klockan 14.30 respektive 15:00 under söndagen. Dom kan vara anhållna i 72 timmar vilket innebär att häktningsförhandling skall hållas senast efter lunch på onsdag.

Att dom sitter "på sannolika skäl" indikerar att det finns någon form av stödbevisning.

Tycker att polisen jobbat snabbt, förmodligen ett tips som sedan stöds av något mer handfast, möjligen i form av något relaterat till mobiltelefoni. Vi får hoppas dom inte jobbat för snabbt bara.

Det kan även tänkas att herrarna redan fanns på polisens radar av ngn annan anledning.

/Provokatör

Ja polisen har jobbat snabbt och, om dom har rätt personer, snyggt! Dom borde ha ganska bra koll på buset i en mindre stad som denna!
Man hörde tidigt att dom hört 150 personer vilket borde gett något.
Citera
2015-03-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Om det var en knarkskuld som var motivet, vem var skyldig vem? Har det framgått?
Utan att vara hjärnkirurg kan man på sannolika skäl anta att det var Ala' som var skyldig Mark stålar.
Citera
2015-03-10, 00:07
Medlem
Fortfarande har inget mordvapen hittats. Om inget hittats går det inte att fälla bröderna och spåret kallnar. Dom kanske kan knytas till platsen pga mobiler men det räcker knappast i en rättegång. Så ut och leta Uddevallabor.
Obduktionersrapporten kan visa om det finns defensiva skador på offren. Det borde ge en hyfsad bild av om de avrättats eller skjutits på måfå.
Citera
2015-03-10, 00:09
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsexanor
hur länge efter skjutandet kan det vara värt att kolla efter krutrester?
tyckte inte jag såg såna papp-påsar på mgms händer på gripandet-filmen.

edit: stavning

Vanligtvis 4-6 timmar sitter det kvar! Mycket försvinner redan 1-3 timmen, duscha gör det betydligt svårare att hitta något!
Senast redigerad av teddyB_VBG 2015-03-10 kl. 00:13.
Citera
2015-03-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Utan att vara hjärnkirurg kan man på sannolika skäl anta att det var Ala' som var skyldig Mark stålar.
Varför M'ark och inte M'artin?
Citera
2015-03-10, 00:11
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Fortfarande har inget mordvapen hittats. Om inget hittats går det inte att fälla bröderna och spåret kallnar. Dom kanske kan knytas till platsen pga mobiler men det räcker knappast i en rättegång. Så ut och leta Uddevallabor.
Obduktionersrapporten kan visa om det finns defensiva skador på offren. Det borde ge en hyfsad bild av om de avrättats eller skjutits på måfå.
Det kanske finns fingeravtryck på hylsorna som polisen hitta.
Men det kanske inte räcker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in