2015-03-09, 23:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Leif GW Persson uttalar sig om mordet och menar att det var planerat:

http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/

GW tror sig också veta vem som hade med sig vapnet dit ... Vet han det tror du?
Citera
2015-03-09, 23:50
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
enkelt! först skjuter han bo i baksätet, då flyr de andra ut direkt medans han flrsöker skjuta dem med, missar några kutandes efter men får träff tillslut och gör en finish him i bilen igen innan de flyr..... allt detta på 20 sek.
nu är det väl fortsatt inte klarlagt om det var en eller två som sköt, och eftersom det inte har gått att få fram fakta om vem som satt vart i bilen så blir det en mastodonttråd med enbart teorier om vem som satt vart
Citera
2015-03-09, 23:51
Medlem
werewolfmonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Varför inga teorier om att GM kan ha dödat 2 och begått självmord

för då hade dom nog hittat ett skjutvapen brevid ena kroppen? och krutrester på handen hans/hons
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Han sa nej direkt när han blev tillfrågad p.g.a jäv, enligt TTELA. Men hur är det jäv om han deltar i detta målet? Någon som vet eller kan förklara?

För att han lärde känna ett av dessa mordoffer och försvarade honom i den tidigare rättegången dessa grabbar var med i.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Han sa nej direkt när han blev tillfrågad p.g.a jäv, enligt TTELA. Men hur är det jäv om han deltar i detta målet? Någon som vet eller kan förklara?
Eftersom ena BO är hans klient - även om det är i ett annat mål.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten-steve
Hoppas att dem har en stor hög med bra bevis nu då som dem inte vill berätta om!
Ska jag spekulera lite mer så tror jag att ganska mycket kommer bero på teknisk bevisning och vittnesmål. Att någon kommer erkänna verkar osannolikt i nuläget, även om det kanske kan förändras snabbt om det är så att den/de som dödat skulle få enormt dåligt samvete över att ha mördat 1-3 personer. Det är ett klassiskt exempel på fångarnas dilemma. Vill de komma undan lindrigt så är det bästa det kan göra att neka, oavsett hur bevisläget är i övrigt. Då kan det bli svårt för åklagaren att bevisa vem som dödat och då kan båda, i värsta fall, komma undan med medhjälp då mördarens identitet inte kan fastslås.

För att rättvisan ska maximeras så kan man ju alltid "hoppas" på att de båda (om de är skyldiga) avlossat dödande skott mot en eller flera av BO. Då kan båda fällas för mord.
Citera
Medlem
Dralnurs avatar
Nu vet jag inte vad som sagts angående denna Mark, men jag känner ett av hans ex.

Hon blev ofta misshandlad, psykologiskt och fysiskt. Hon har berättat att hon flera gånger vaknat upp på sjukhus med honom och hans bror bredvid sig, för att hon inte skulle våga berätta vad som skett.
Absolut inte en trevlig kille.

Som jag förstått det har hon skyddad identitet idag.
Citera
2015-03-09, 23:52
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Citat:
I andra hand önskade en av bröderna Tommy Nilsson. Samma advokat som tidigare försvarat mördade Rawand Aziz.
Nilsson hade kontakt med Aziz för cirka en vecka sedan i ett fall där Aziz misstänktes för ett ringa narkotikabrott och vapenbrott efter att ha stoppats i en bil tillsammans med flera andra personer i slutet av december 2014.

Citat:
Någon möjlighet att försvara de misstänkta bröderna säger han sig inte ha då han kan anses som jävig då han tidigare har försvarat personen som bröderna misstänks ha mördat.
– Det tror jag inte att advokatsamfundet hade gillat, så det får bli någon annan som får göra det, säger Tommy Nilsson.

http://www.expressen.se/gt/misstankt-ville-ha-den-mordades-advokat/
Citera
2015-03-09, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Detta är egentligen mer skrämmande än själva morden. Idioter har alltid funnits och kommer alltid finnas. De är en liten andel av befolkningen och påverkar inte i det hela. Men när vanligt hederligt arbetande människor beter sig idiotiskt är det fara och färde. Man kan hoppas att tidningsbudet tillhörde minoriteten idioter.

Ett lika skrämmande fenomen är alla som ger sina stöd på Facebook till dessa avskräden till människor.

Just för att de var avskräden blir ju hans beteende ironiskt nog rätt. Jag kan säga att om jag själv hade gått förbi sådana och vetat om att de var skjutet mänskligt avskräde, så hade jag kanske ringt polisen eller gått upp till akuten på sjukhuset intill om den är öppen dygnet runt och bett dem ringa polisen och samtidigt springa dit med läkare...eller så hade jag gett fan i det, eftersom jag, som jag skrev i ett tidigare inlägg, känner riktig skadeglädje över att det nu finns tre värdelösa nollor mindre i den där lilla staden och över huvud taget.
Citera
2015-03-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Osannolikt att den enda skulle runda bilen och springa åt samma håll som kompisen istället för att slänga sig ut och springa åt sitt håll ...
Jag tror skotten kommit snabbt och oväntat. Om några flydde ur bilen så hade de nog skrikit på hjälp. Grannarna har ju hört tjafs från BP och att någon sagt att det var polisens fel. Hade någon skrikit på hjälp strax innan skjutningen borde de nog hört det.
Senast redigerad av ulvan 2015-03-09 kl. 23:57.
Citera
2015-03-09, 23:54
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dralnur
Nu vet jag inte vad som sagts angående denna Mark, men jag känner ett av hans ex.

Hon blev ofta misshandlad, psykologiskt och fysiskt. Hon har berättat att hon flera gånger vaknat upp på sjukhus med honom och hans bror bredvid sig, för att hon inte skulle våga berätta vad som skett.
Absolut inte en trevlig kille.

Som jag förstått det har hon skyddad identitet idag.

Sorgligt men bra att sådant här kommer fram och inte allt gull gullande ifrån 'bröder'.
Citera
2015-03-09, 23:55
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Just för att de var avskräden blir ju hans beteende ironiskt nog rätt. Jag kan säga att om jag själv hade gått förbi sådana och vetat om att de var skjutet mänskligt avskräde, så hade jag kanske ringt polisen eller gått upp till akuten på sjukhuset intill om den är öppen dygnet runt och bett dem ringa polisen och samtidigt springa dit med läkare...eller så hade jag gett fan i det, eftersom jag, som jag skrev i ett tidigare inlägg, känner riktig skadeglädje över att det nu finns tre värdelösa nollor mindre i den där lilla staden och över huvud taget.

Det är lite hårt att generalisera så hårt att du kallar en 18 årig flicka för värdelös nolla, när hon mördas av ingen som helst anledning. Kanske hon inte stod för dina åsikter, fortfarande rätt osmakligt av dig att uttala dig så där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in