2015-03-09, 22:24
Medlem
Ang*lica St*nqvist *=e har öppnat upp sitt konto igen. Hon har fortfarande inte tagit bort förhållande statusen med M*rk S*lib* *=a

https://www.facebook.com/geeeel*n?fref=ts *= a
Citera
2015-03-09, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Man måste ha mixtrat med mobilen för att kunna avlyssna den i avstängt läge. Du kan avlyssna ett viktigt möte mellan människor exempelvis.

Fast vår chef på Säpo påstår att det funkar utan att behöva mixtra med telefonen...
På de äldre mobilerna kunde man ringa upp dem tyst, så starta kameran och man fick se vart fonen var. Användes till övervakning och då ställde man dessa riktade tex ut genom ett fönster om man ville övervaka ett lite mer öde ställe när något tyst larm gått... Nog om det, man kan göra mycket så länge batteriet sitter i.
Citera
2015-03-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast verbala hot är en sak, att förverkliga dem
En annan.
Tror inte det handlar om verbala hot! De har väl gjort en hotbildsanalys
Citera
2015-03-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Precis, jag resterar min sak. Som tidningsbud är det bäst att snabbt passera förbi suspekta saker och fortsätta sin runda. Skulle man ringa in alla alkisar på helgmornar skulle man inte få göra annat.

Tidningsbud. Har ni någon off-topic spin-off? Skapa en egen tråd isåfall.

Kan nån ge oss en pålitlig källa där det uppges att ett tidningsbud har sett två personer ligga "fulla"?

Första inlägget gällande ett tidningsbud är:
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07
Citat:
Kan aldrig glömma uppgiften om tidningsbudet som passerade de två människorna på marken och inte ingrep för att hen "trodde de var fulla". Vad är hen för ett kräk? En människa i total avsaknad av civilkurage. Är det inte brottsligt numera att lämna människor i vanmakt utan att ingripa?
Hur fan kan man gå förbi två människor liggande på marken utan att gå fram och fråga "hur är det..
hallå....och sparka på en fot eller något. Ingen reaktion och man ringer polisen.

Vart är Sverige på väg?

Om min misstanke stämmer och det inte finns något tidningsbud, starta en egen tråd om tidningsbud. Likaså får ni välja valfri betyg: A) underkänt i att undersöka och källforska B) off-topic mästare

Om jag har fel, beklagar jag mina hårda ord. Men det känns som denna tråd behöver styras upp från off-topic och omotiverat teori-byggande.
Citera
2015-03-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vidrigt, om de nu begått morden. Andra som gjort typ samma var väl Lennart kannibal som gick på sitt offers begravning, för att inte tala om Mats Alm. Trevlig klubb att ansluta sig till.

Det är ännu mer vidrigare ifall de är GM som står och skriker polisen dödade dem
Citera
2015-03-09, 22:29
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Jo, det kan man

Stockholms tingsrätt har idag fällt de fyra personer som var åtalade för medhjälp till brott mot upphovsrättslagen. - See more at: http://www.domstol.se/templates/dv_press____10382.aspx#sthash.CLSLJ0O5.dpuf

Ljug inte.
Det var inte idag. Det var 2009.
Man blir idag dömd för brottet i samförstånd om man inte kan urskilja en enskild mördare av de inblandade. Om det skett i samförstånd.

//Brute
Citera
2015-03-09, 22:30
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Häktningsförhandlingen "skjuts upp" på grund av hotbild mot MGM:

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-hotbild-mot-misstankta-broderna/

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2651661-hotbild-mot-misstankta-mordare
Jupp! Förhandlingen flyttas av säkerhetsskäl.
Citat:
Under måndagen skickades en begäran från Uddevalla tingsrätt till kollegorna i Göteborg om hjälp i en eventuell framtida förhandling mot 22-åringen och 21-åringen som sitter anhållna för det uppmärksammade dådet.
Efter ett positivt svar står det klart att en av säkerhetssalarna i bottenvåningen på Göteborgs tingsrätt är tillgänglig.
- Min slutsats är att det handlar om en ren säkerhetsbedömning och att det skulle finnas en hotbild utifrån, säger advokat Rolf Skårman, som företräder 21-åringen.

Otillräcklig teknisk bevisning?
Citat:
En häktningsförhandling måste äga rum absolut senast 96 timmar efter gripandet. Det innebär att tiden går ut på torsdag eftermiddag.
Att förhandlingen kan dröja tills i sista sekunden öppnar för tolkningar. Det mest logiska torde vara att polisen behöver maximalt med tid för att plocka fram ett hållbart material inför häktningsdomaren.
Citera
2015-03-09, 22:32
Medlem
Om det var en knarkskuld som var motivet, vem var skyldig vem? Har det framgått?
Citera
2015-03-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidflam
Tidningsbud. Har ni någon off-topic spin-off? Skapa en egen tråd isåfall.

Kan nån ge oss en pålitlig källa där det uppges att ett tidningsbud har sett två personer ligga "fulla"?

Första inlägget gällande ett tidningsbud är:
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07

Om min misstanke stämmer och det inte finns något tidningsbud, starta en egen tråd om tidningsbud. Likaså får ni välja valfri betyg: A) underkänt i att undersöka och källforska B) off-topic mästare

Om jag har fel, beklagar jag mina hårda ord. Men det känns som denna tråd behöver styras upp från off-topic och omotiverat teori-byggande.
Jag pratade bara om sak om att eventuellt tidningsbud krävs att gå fram till folk som ligger utslagna, ringa polisen osv. En förmodligen svintrött hårt arbetande människa som bara vill få klart sin runda och gå och lägga sig utan att bli misshandlad av drogpåverkade menafolk
Citera
2015-03-09, 22:38
Medlem
Fyfan tänkt om det inte är bröderna som är de riktiga GM. Fyfan vad pinsamt av media & polisen isåfall.
Citera
2015-03-09, 22:38
Medlem
Roobes avatar
Motivet kommer till att komma fram. Utan tvekan (och vi kommer knappt förstå det ens då) men jag håller fast vid min teori - lösningen finns i baksätet.
Citera
2015-03-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roobe
Motivet kommer till att komma fram. Utan tvekan (och vi kommer knappt förstå det ens då) men jag håller fast vid min teori - lösningen finns i baksätet.

Utveckla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in