Citat:
Ursprungligen postat av
Ateistallan
Precis, jag resterar min sak. Som tidningsbud är det bäst att snabbt passera förbi suspekta saker och fortsätta sin runda. Skulle man ringa in alla alkisar på helgmornar skulle man inte få göra annat.
Tidningsbud. Har ni någon off-topic spin-off? Skapa en egen tråd isåfall.
Kan nån ge oss en pålitlig källa där det uppges att ett tidningsbud har sett två personer ligga "fulla"?
Första inlägget gällande ett tidningsbud är:
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07
Citat:
Kan aldrig glömma uppgiften om tidningsbudet som passerade de två människorna på marken och inte ingrep för att hen "trodde de var fulla". Vad är hen för ett kräk? En människa i total avsaknad av civilkurage. Är det inte brottsligt numera att lämna människor i vanmakt utan att ingripa?
Hur fan kan man gå förbi två människor liggande på marken utan att gå fram och fråga "hur är det..
hallå....och sparka på en fot eller något. Ingen reaktion och man ringer polisen.
Vart är Sverige på väg?
Om min misstanke stämmer och det inte finns något tidningsbud, starta en egen tråd om tidningsbud. Likaså får ni välja valfri betyg: A) underkänt i att undersöka och källforska B) off-topic mästare
Om jag har fel, beklagar jag mina hårda ord. Men det känns som denna tråd behöver styras upp från off-topic och omotiverat teori-byggande.