2015-03-09, 23:55
Medlem
Flamsans avatar
Det är inte i bråket vid bilen på natten det skrikits att det var polisens fel.
Det var skreks på dagen utanför avspärrningarna av de upprörda människorna.
Efter vad som stått här i tråden och i tidningarna.

(Och kan inte låta bli, alla tidningsbud är utrustade med arbetstelefoner för att kunna logga in när de börjar och slutar och för att kunna kalla på hjälp. Enligt beslut av arbetsmiljöverket. Så någon börjar leta efter saknade tidningsbud.)
Citera
2015-03-09, 23:56
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dralnur
Nu vet jag inte vad som sagts angående denna Mark, men jag känner ett av hans ex.

Hon blev ofta misshandlad, psykologiskt och fysiskt. Hon har berättat att hon flera gånger vaknat upp på sjukhus med honom och hans bror bredvid sig, för att hon inte skulle våga berätta vad som skett.
Absolut inte en trevlig kille.

Som jag förstått det har hon skyddad identitet idag.

Och vad får du ut av att sprida detta rykte? Kanske inte ens är sant!
Citera
2015-03-09, 23:58
Medlem
Dralnurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Och vad får du ut av att sprida detta rykte? Kanske inte ens är sant!

Tjejen i fråga har en förmåga att hamna med såna här killar. Det var efter en liknande kväll med den nya killen som hon berättade det här. Jag har ingen anledning att misstro henne.
Citera
2015-03-09, 23:58
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Enligt ena polisen på plats skall blioffret vara kvinnan --- ingen annan har kunnat länka till någon annan uppgift så vitt jag sett...

Om det du säger stämmer så har jag fel. Då stämmer dock uppgiften om ett skott 10 sek efter de andra lite halvrisigt med en avrättning av damen - du hinner inte springa dit. 20 meter är för långt.

Edit: Jag menar att det där sista skottet bara handlar om att säkerställa att någon av de båda sista är döda på riktigt.
Senast redigerad av Roobe 2015-03-10 kl. 00:06.
Citera
2015-03-09, 23:59
Medlem
hur länge efter skjutandet kan det vara värt att kolla efter krutrester?
tyckte inte jag såg såna papp-påsar på mgms händer på gripandet-filmen.

edit: stavning
Senast redigerad av Belsexanor 2015-03-10 kl. 00:01.
Citera
2015-03-10, 00:00
Medlem
Provokatörs avatar
Dom är anhållna på den högre misstankegraden "på sannolika skäl", dom greps klockan 14.30 respektive 15:00 under söndagen. Dom kan vara anhållna i 72 timmar vilket innebär att häktningsförhandling skall hållas senast efter lunch på onsdag.

Att dom sitter "på sannolika skäl" indikerar att det finns någon form av stödbevisning.

Tycker att polisen jobbat snabbt, förmodligen ett tips som sedan stöds av något mer handfast, möjligen i form av något relaterat till mobiltelefoni. Vi får hoppas dom inte jobbat för snabbt bara.

Det kan även tänkas att herrarna redan fanns på polisens radar av ngn annan anledning.

/Provokatör
Citera
2015-03-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ska jag spekulera lite mer så tror jag att ganska mycket kommer bero på teknisk bevisning och vittnesmål. Att någon kommer erkänna verkar osannolikt i nuläget, även om det kanske kan förändras snabbt om det är så att den/de som dödat skulle få enormt dåligt samvete över att ha mördat 1-3 personer. Det är ett klassiskt exempel på fångarnas dilemma. Vill de komma undan lindrigt så är det bästa det kan göra att neka, oavsett hur bevisläget är i övrigt. Då kan det bli svårt för åklagaren att bevisa vem som dödat och då kan båda, i värsta fall, komma undan med medhjälp då mördarens identitet inte kan fastslås.

För att rättvisan ska maximeras så kan man ju alltid "hoppas" på att de båda (om de är skyldiga) avlossat dödande skott mot en eller flera av BO. Då kan båda fällas för mord.

Vad menar du med "rättvisa"? Tror knappast att de dödade hade gelehallon som deras "kusiner" vill komma åt! Snälla, inga snyfthistorier. Två respektsnubbar färre är något bra. Deras andra kusiner gör ju samma sak med hjälparbetare och journalister och viftar med en svart flagga. Och då protesterar igen från förlorten!
Citera
2015-03-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Det är inte i bråket vid bilen på natten det skrikits att det var polisens fel.
Det var skreks på dagen utanför avspärrningarna av de upprörda människorna.
Efter vad som stått här i tråden och i tidningarna.

(Och kan inte låta bli, alla tidningsbud är utrustade med arbetstelefoner för att kunna logga in när de börjar och slutar och för att kunna kalla på hjälp. Enligt beslut av arbetsmiljöverket. Så någon börjar leta efter saknade tidningsbud.)

På BP mitt i natten "sades/ropades" ungefär att: det var polisens fel

Vid "stormningen" ropades det ungefär att: polisen har dödat offren
Citera
2015-03-10, 00:01
Medlem
SFC1977s avatar
Krutrester sitter väl i flera dagar. Kan inte tänka mig att det går tvätta bort med vanligt tvål.
Citera
2015-03-10, 00:02
Medlem
Hulls avatar
Jag skulle vilja veta mer om den där Vietnamesen också. Han kan veta mer än vi tror.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är lite hårt att generalisera så hårt att du kallar en 18 årig flicka för värdelös nolla, när hon mördas av ingen som helst anledning. Kanske hon inte stod för dina åsikter, fortfarande rätt osmakligt av dig att uttala dig så där.

Det tar jag som en komplimang. Jag skäms inte över att ha ett stenhjärta mot sådana. Hon knullade med värdelösa nollor, så det sparade skattebetalarna massor att hon också sanerades bort.
Citera
Medlem
Presidents avatar
Jag tycker bara synd om tjejen och hennes familj.

De andra fyra går runt och leker gangsters och ger man sig in i leken får man leken tåla! Deras föräldrar har misslyckats med uppfostra gossarna... konsekvensen talar för sig själv.

När kommer FUP? allt annat käbbel är helt onödig just nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in