2015-03-09, 22:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Ska Italien vara ett lag som slåss om EM/VM-titlar eller ska Italien vara ett lag som med nöd och näppe når EM/VM-slutspel och åker ut direkt i gruppen? Candreva är inte unik någonstans och är som jag varit inne på överskattad och har likt de flesta andra Italienare numera inte något att göra i ett Europeiskt topplag. Darmian Europeisk toppklass? Ta det lugnt han är toppklass i Serie A vilket inte säger så mycket numera. Bonaventura och Parolo är inga spelare som ska ha i ett Italienskt landslag att göra, låt de spela i träningsmatcher och i kvalmatcher mot Malta men inte mer.

Du lyckas skriva långa inlägg, men du är så förbannat okonkret. På vilket sätt är Candreva överskattad? Förklara. Jag skulle utan tvekan sätta Darmian som topp-10 bland Europas högerbackar.
Bonaventura och Parolo är vettiga truppspelare i ett landslag.

Du kommer 2-3 år för sent i din kritik mot italiensk fotboll. Likt Martin Åslund skrev idag så är många ganska ense om att Serie A har lämnat botten. Lagen spelar mer offensivt modernt, resultaten i Europa är i klass med England och Tyskland de senaste åren. Landslaget var i EM-final för mindre än tre år sen.
Citera
2015-03-09, 22:32
Medlem
JayGatsbys avatar
Lazio-Viola 4-0
Detta Lazio är på gång!
Citera
2015-03-09, 22:46
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du lyckas skriva långa inlägg, men du är så förbannat okonkret. På vilket sätt är Candreva överskattad? Förklara. Jag skulle utan tvekan sätta Darmian som topp-10 bland Europas högerbackar.

Du kommer 2-3 år för sent i din kritik mot italiensk fotboll. Likt Martin Åslund skrev idag så är många ganska ense om att Serie A har lämnat botten. Lagen spelar mer offensivt modernt, resultaten i Europa är i klass med England och Tyskland de senaste åren. Landslaget var i EM-final för mindre än tre år sen.

Vettiga truppspelare? Italiens landslag är fullt av just truppspelare att använda sig av men det finns för lite klass. Candreva är 28 år vad har han lyckats med? Knappt en stjärna i Serie A och knappt en medelmåtta i Europeisk toppfotboll och han gör alldeles för lite poäng. Jag bryr mig inte om vad Åslund skriver då han är en ordbajsare av stora mått, men visst Serie A-lagen börjar spela lite attraktivare fotboll och vips så blir Italiens landslag att räkna med i framtiden vi säger väl så då.

Italienska lag i klass med tyska och engelska lag de senaste åren? Vad yrar du om?
Citera
2015-03-09, 22:56
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:

Instämmer. Tjenaretjenare känns väldigt ouppdaterad. Sa han inte att han inte följde calcio längre? Märks.
Citera
2015-03-09, 22:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vettiga truppspelare? Italiens landslag är fullt av just truppspelare att använda sig av men det finns för lite klass. Candreva är 28 år vad har han lyckats med? Knappt en stjärna i Serie A och knappt en medelmåtta i Europeisk toppfotboll och han gör alldeles för lite poäng. Jag bryr mig inte om vad Åslund skriver då han är en ordbajsare av stora mått, men visst Serie A-lagen börjar spela lite attraktivare fotboll och vips så blir Italiens landslag att räkna med i framtiden vi säger väl så då.

Italienska lag i klass med tyska och engelska lag de senaste åren? Vad yrar du om?

Jag tycker nog Bonucci, Chiellini, Motta, Verratti och Candreva är klass rakt igenom. Så även Darmian.

Jag skiter väl i vad Candreva har gjort. De senaste två säsongerna är han klass. Mycket mål och en hel del assist. Bra både framåt och bakåt.

Italien är alltid att räkna med. Man glömmer lätt EM 2012 och utskåpningen av Tyskland.

Efter denna säsong kommer Italien ha gått bättre än Tyskland och England de senaste två säsongerna. Min tes stämmer. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2018.html
Citera
2015-03-09, 23:04
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Jag tycker nog Bonucci, Chiellini, Motta, Verratti och Candreva är klass rakt igenom. Så även Darmian.

Jag skiter väl i vad Candreva har gjort. De senaste två säsongerna är han klass. Mycket mål och en hel del assist. Bra både framåt och bakåt.

Italien är alltid att räkna med. Man glömmer lätt EM 2012 och utskåpningen av Tyskland.

Efter denna säsong kommer Italien ha gått bättre än Tyskland och England de senaste två säsongerna. Min tes stämmer. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2018.html

Jag följer IL Calcio men Candreva klass? Serie A-klass isf knappast en spelare för den stora Europeiska scenen. Italien i senaste EM hade profiler och spelare i sin prime (Buffon, Cassano, DDR, Motta, Pirlo Barzagli etc) och det är snart tre år sedan och tre år tenderar att vara lång tid i fotboll. Jämför det som finns där bakom nu i en Verratti som snart får börja ta det stora klivet upp, en Marchisio som är bra men inte mer och en Chiellini som kämpar så gott han kan. Det är stor skillnad mot för tre år sedan.
Citera
2015-03-09, 23:14
Medlem
anteri17s avatar
Hur skulle ni ställa upp om det vore landskamp idag/inför EM2016?

Perin

Darmian Bonucci Chiellini Santon

Candreva Verratti Motta Marchisio Bonaventura

Balotelli

Där Motta är den djupast sittande, och där Candreva, Bonaventura och Marchisio ska ta löp runt Balo.
Jag skulle också kunna tänka mig Quag istället för Balo. Elvan besitter en bra dynamik med Verrattis mjuka fötter, Motta övergripande spelhuvud, Marchisios djupledsspel, Candrevas direkthet och Bonaventuras spelskicklighet. På topp en mer mötande forward. Ett lag som kan vinna EM-guld? Definitivt.
Citera
2015-03-09, 23:21
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:

Perin

Balotelli

Där Motta är den djupast sittande, och där Candreva, Bonaventura och Marchisio ska ta löp runt Balo.
Jag skulle också kunna tänka mig Quag istället för Balo. Elvan besitter en bra dynamik med Verrattis mjuka fötter, Motta övergripande spelhuvud, Marchisios djupledsspel, Candrevas direkthet och Bonaventuras spelskicklighet. På topp en mer mötande forward. Ett lag som kan vinna EM-guld? Definitivt.

Det där är inget som imponerar på mig ska du veta speciellt inte med en så slö centrallinje.
Citera
2015-03-09, 23:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Perin

Balotelli

Hur många är bland världens 30 bästa spelare? Hur många är ens bland världens bästa 50 bästa?
Senast redigerad av sebastian_ 2015-03-09 kl. 23:45.
Citera
2015-03-09, 23:47
Medlem
qhz.s avatar
Citat:

Perin

Balotelli

Balotelli, verkligen?

Kan hålla med dig om dom flesta platserna i den där elvan men hur många chanser ska Balotelli egentligen få? Han har gjort 1 mål för Liverpool i ligan och vara usel de gånger jag sett honom den här säsongen. Borde det inte krävas mer än 8 matcher från start och ett ligamål på nästan en hel säsong?

Jag hade hellre sett Luca Toni som anfallare istället. Han har ändå gjort 11 mål i ett Hellas som ligger på 15:e plats i Serie A. Det imponerar mer på mig i alla fall.

En landslagsplats bör man förtjäna och inte prenumerera på för gamla meriter. OK om man konsekvent tog ut Balotelli i truppen för säg 4-5 år sedan för att han var ung med potential. Att ta ut honom som det är nu med en dalande fotbollskarriär och dessutom fyller han 25 år i augusti, det hade snarare varit tjänstefel.
Citera
2015-03-09, 23:55
Medlem
Saandros avatar
Citat:

Perin

Balotelli

Av alla målvakter som finns så väljer du Perin? För du skrev ju om det hade match idag? Buffon är den första man sätter ut i en startelva för Azzurri. Oavsett vad. Han kommer stå tills han inte själv väljer att avstå. Dessutom finns det ingen målvakt som nu är bättre än Buffon. Jag är säker på att vi kommer få se Buffon ett VM till, som han själv har som mål. Om ingen skada ställer till det då. Tycker nästan lite synd om målvakterna bakom. Men de har ingen lätt plats att ta. Och ska de ta den får de fan prestera, inte bara en match per månad.
Citera
2015-03-10, 00:03
Medlem
Calogeros avatar
Italien har inte i närheten av samma klass på spelarna som för tio år sedan, men det känns å andra sidan som så är fallet för många landslag. Rugani-Romagnoli kan säkert bli ett fint mittlås i framtiden, Perin kommer bli en av Europas främsta målvakter och Verratti är redan ordinarie i ett av världens bästa lag och Santon är väldigt bra. Men sedan känns det faktiskt lite tomt. Berardi är spännande och Gabbiadini gör det ju bra, men annars finns det väl inte så mycket att hurra för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in