2015-03-01, 22:35
Medlem
Se där ja, tyckte bara de lät så jävla skevt när jag kollade avsnittet men efter att ha läst länk lät det mer rimligt
Citera
2015-03-02, 22:14
Medlem
Känns som lite mysko avsnitt Alla ska lägg Ner sedan mitt i åfan Vi måste gräv Mera guld... Undrar hur Parkers mannar tog beskedet att de inte fick sluta. Och varför blir han så sur på Tony läste han inte kontraktet?
Citera
2015-03-03, 05:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyfrillan
Och varför blir han så sur på Tony läste han inte kontraktet?
Det är nog mest frustration över att bli tvingad att följa kontraktet eller försöka hitta ny mark och kanske missa hela säsongen och bli av med stålar sen är det tv också.
Citera
2015-03-04, 18:55
Medlem
Första avsnittet av yukon

Citera
2015-03-04, 20:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyfrillan
Första avsnittet av yukon

Citera
2015-03-08, 09:20
Medlem
nån som vet vars man kan få tag i nya avsnittet yukon gold? kom väl i torsdags och jag har ännu inte hittat det nånstans!
Citera
2015-03-08, 09:21
Moderator
v50s avatar
Angående senaste avsnittet av gold rush

Citera
2015-03-08, 09:24
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jock3arn
nån som vet vars man kan få tag i nya avsnittet yukon gold? kom väl i torsdags och jag har ännu inte hittat det nånstans!

Jag letar efter det senaste avsnittet också (S3E2) man får hoppas att den dyker upp på TPB eller kickass alternativt youtube men än så länge verkar den ej finnas tillgänglig.
Citera
2015-03-08, 17:02
Medlem
Riktigt bra avslutning på Gold Rush tycker jag. Kändes som det hände så pass mycket i denna säsongen att de inte behövde hitta på allt för mycket. Nog intressantaste säsongen för min egna del. Tonys maskin blir ju väldigt intressant att följa och även de andra.

Väldigt sakligt och trevligt i eftersnacket också vilket inte alls är likt amerikanarna. Vafan var detta egentligen? En sansad programledare, ingen ville snacka skit om någon annan utan visade en trevlig sida. Många frågor som var intressanta osv. Tummen upp!
Citera
2015-03-09, 18:23
Medlem
cem77s avatar
På ett amerikanskt guldletarforum läste jag att anledningen till att dredges av Tonys modell inte längre används är att man missar guldet närmast berget i botten. Det är där de största bitarna finns. Att det är billigare än att köra med grävmaskiner och dumpers kanske därmed inte är så avgörande? Har Tony missat det där?
Citera
2015-03-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
På ett amerikanskt guldletarforum läste jag att anledningen till att dredges av Tonys modell inte längre används är att man missar guldet närmast berget i botten. Det är där de största bitarna finns. Att det är billigare än att köra med grävmaskiner och dumpers kanske därmed inte är så avgörande? Har Tony missat det där?
Om så är fallet borde man ju ändå ganska enkelt kunna skrapa av det sista med en bulldozer. Töm, skrapa, lasta, vaska. Fast varphögarna (tailings) som dredgen lämnar efter sig lär ju vara i vägen, om dessa bara bajsas ut bakom. Här borde snubben tänka till.

Blir intressant att se nästa säsong!
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2015-03-09 kl. 19:32.
Citera
2015-03-09, 20:17
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Hoffmans grävde ju upp tailings från en dredge i någon säsong, sen kom markägaren och sa att det där bara är skräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in