2015-03-08, 18:07
Medlem
sircams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Ehh jo? Det är bekräftat att martin och mark bor på adressen där den första killen greps.
Men är det Mark eller Martin som blev gripen? Och det var ju Dongs lägenhet på Jarlsgatan polisen bröt in i och kom ut med en massa påsar. Borde vara han som är gripen, hans yngre bror Huang bor inte där. Men kanske var där vid gripandet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Är det 100% bekräftat att det är saliba-bröderna som gripits? Känner nämligen igen uppgången och dörren på en av bilderna men är osäker.. Om jag har rätt så är det ingången till en person som blivit nämnd hyfsat tidigt i tråden.

Det är väl till 99% bekräftat att EN av de gripna är en av Saliba-bröderna. Vem den andra är, är i dagsläget oklart!
Citera
Medlem
Dom gripna är födda 92 och 93 enl Fuxborg på polisen
Citera
2015-03-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sircam
Men är det Mark eller Martin som blev gripen? Och det var ju Dongs lägenhet på Jarlsgatan polisen bröt in i och kom ut med en massa påsar. Borde vara han som är gripen, hans yngre bror Huang bor inte där. Men kanske var där vid gripandet?

Skulle jag gissa så skulle jag gissa att Houang och Mark är de som är gripna.
Citera
2015-03-08, 18:09
Medlem
Citat:
Är det 100% bekräftat att det är saliba-bröderna som gripits? Känner nämligen igen uppgången och dörren på en av bilderna men är osäker.. Om jag har rätt så är det ingången till en person som blivit nämnd hyfsat tidigt i tråden.
Vem?
Citera
Medlem
Männen greps under söndagseftermiddagen. Strax före klockan 18 säger förundersökningsledaren, chefsåklagare Daniel Edsbagge, till GP:
En person är anhållen, en annan är gripen. Båda är misstänkta för mord.

Kommer du under kvällen att ta ställning till om även den andre misstänkte ska anhållas?
- Ja, jag sitter just nu och väntar på att polisen ska återkoppla till mig. Han sitter just nu och hörs.
Har den anhållne fått ett offentlig försvarare?
- Nej, det går inte att förordna det under söndagen på grund av att domstolen är stängd. Jag kommer att göra det i morgon bitti.

/GP
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Han hade väl kunnat använda ett par andra skor som han hade sen innan alt köpt ett par på second hand å det inte blev så uppenbart att han nu har nya skor som tyder på att de var andra skor han hade på brottsplatsen

Om någon i de kretsarna helt plötsligt köpt dojor på second hand så hade det varit rätt så mkt mer uppseendeväckande.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Fick ett PM nyss. Gangster klicken runt Alaa Farraj och Rawand Aziz:

Christopher Karinkangas

Leutrim Rama

Khalid El-farran

Andreas Österberg

Jose Boss Lazcano

Johan Thorell

Ahmed Khalaf

Jacob Fjell

Mark Saliba

Martin Saliba

Ahmed Shejk

Michel Haddad

Kenan Rama

Charles LH Linderot

Hamudi Alsakka

Anwar Hussein

Abir Hamed

Haris Mujanovic

Maher Al Khamisi

Ali Abdulkhalek

Hamada Sultan

Aiman Kanj

Dara Hamed
https://www.facebook.com/dara.hamed.5

Dara Hamed var den som försökte storma Polis avspärrningen tidigare igår

Tar emot bet. Vilken av dessa herrar ovan kommer att släcka GM innan polisen får tag på honom?

Men allvarligt skall vi göra ainas jobb utan betalt? Kan vi inte skicka server räkningen till aina?

Det är ju allmänt känt att polisen läser här, kan det ha läst av denna lista och kollat namn efter namn som kan stämma, detta inlägg kom ju strax efter midnatt och där finns ju två av dessa gripna nu, sen har vi säkert många andra på listan som inte har rent mjöl i påsen i denna lista, så tack för ditt inlägg.
Citera
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:

Verkar vara på högsta våningen den ena bor.

Den andra dörren ligger ju innanför en källardörr.
Citera
2015-03-08, 18:10
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sircam

Kan tyda på att mördarna, bröderna, gömt mordvapnet/vapnen, skor, kläder mm, på Jarlsgatuadressen, mopedfärd dit tar bara typ nån minut från brottplatsen. Logiskt beteende imho.

I så fall tycks brottet ha varit i förväg noga planerat, och inte en kontrovers, som råkade slutade illa.

Det finns nog en del mobiltelefonsnack som polisen nystat upp, som bidragit till ett relativt snabbt spaningsgenombrott.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-08 kl. 18:19.
Citera
2015-03-08, 18:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Skulle jag gissa så skulle jag gissa att Houang och Mark är de som är gripna.
Nej, båda de är födda 1992

Den andra brodern är däremot född 1993 ...

Hittills pekar allt på att det är bröderna som är gripna.
Citera
2015-03-08, 18:11
Medlem
På Facebook finns en Moh*mmed Alf*rra som delat ett inlägg till A:s minne. Där skriver M*rk S*liba följande inlägg runt 04.00 i morse.

Vila i frid broder min!! Fattar ej att detta hänt <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in