2015-03-08, 00:03
Medlem
Schlaktarnns avatar
Om det nu kommer fram att det är någon "svenne" som gjort detta så ska vi få se full publicering på ALLA medier med fullt namn, bild samt någon PK skämt historia.

Antagligen någon som tröttnat på att bli behandlad som skit och sa ifrån lite väl för mycket och hårt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det snabba tillvägagångssättet, 7-8 skott och 1 skott, troligtvis för tjejen tyder ju på en tämligen iskall professionell mördare, knappast knark, hedersrelaterat eller gäng.

Att GM lyckas komma nära BO 1-3, få stopp på deras bil och öppna dörrarna kan ju tyda på att GM på något sätt är bekant med någon av offren.

Eller att GM klätt ut sig till medlem av ordningsmakten tex.

Om det är hedersrelaterat brukar det oftast komma fram ganska snart vem som gjort vad. Heder kan inte utövas anonymt.

Om det är någon slags kriminell uppgörelse brukar någon av de skjutna ha någon slags belastning från tidigare bedrifter. Det borde ha kommit fram vid det här laget i så fall.

Först pratades det om en hona som förde ett himla liv och då med att prata högt i telefon (kan tänka mig att hon lät som den där tjejen som inte fick passera avspärrningarna och fick ett bryt på Polisen och gapa för full hals), troligen var det väl den som utförde dådet som blev uppretad i andra ändan. Sedemera kommer dessa babbar på eumoppen till platsen och då skjuts en hon och en han, sedan ett dröjesmål tills det sista skottet som då kommer när skytten ser kille som gömmer sig i baksätet på bilen, kanske sista kulan, kanske bra träff eller så kanske skytten hade brådis iväg och nöjde sig med ett skott.

Orsaken till dådet kan då bero på 1 relationsstrul 2 knarkhandel 3 heder tramset de brukar hålla.på med.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Det är inte ett stort mellanrum. Största delen av ljudet kommer när kulan lämnar pipan. Om det mellanrum du beskriver är stort förlorar kulan hastighet.
Nej men fortfarande ett mellanrum och där går både gaser och ljud ut.
Citera
2015-03-08, 00:04
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, sant! Har totalt glömt bort vapnet/vapnens betydelse i det hela. Troligtvis (självklart) är detta ett illegalt vapen, snott eller inköpt från Balkan (eller dylikt). Kaliber och typ är bara att invänta FUPen på. Men, vart efter vägen är det mest sannolikt att man dumpat detta/dessa? och då kommer vi även osökt in på vilket som är den mest sannolika flyktvägen GM/GMs använt sig utav...? Jag är inte hemmahörande i trakterna så där kan jag inte hjälpa till med något, förutom att kolla på Google Maps, men det kan alla göra - någon med lokal anknytning som anser någon väg som mest sannolik, eller smartast?

Norrut är mest troligt och det är ju vad polisen tror också. Därifrån kan du ta dig till många olika platser väldigt enkelt. Bor du till exempel i mer centrala delar av Uddevalla så kan du på så vis "komma bakvägen" genom att åka norrut från brottsplatsen. Har du lust/ork så kan du köra raka vägen till Dalsland med stora skogar och väldigt lite människor och där är det nog lätt att dumpa både vapen och annat man vill bli av med.
Citera
2015-03-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Varför?

En pistol har en (mer) sluten mekanism vilket gör att en dämpare ger mer effekt/verkan, en revolver har en öppen trumma ur vilken det 'låter' när man pangar på: dämparen på pipan spelar då mindre roll.

Tänker att de gula markeringarna har lagts vid hylsor, en revolver spottar ej ur sig hylsor per automatik.
Citera
2015-03-08, 00:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150
Fadern borde kanske, att istället för att gilla bilderna på när hon sitter med sin gangsterpojkvän på facebook, sett till att hon fan inte släpade hem en jäkla gansterblatte
Vad är de för föräldrar som inte bryr sig om sina döttrar?

Det är inget fel att vara ihop med en blatte. OM det är en vettig sådant och de är få.

Hur fan kan man låta sin dotter vara ihop med en sån, det gick ju som det gick nu också.
Det hela är så patetiskt så jag finner inte ord

Ja, jag är den förste att hålla med - hade en syster som var ihop med en blatte som, hör och häpna, inte var kriminell (nåja) och som misshandlade henne. Ringde då jag fick reda på detta och mordhotade honom om han ens tittade åt henne igen - han höll sig sedan borta...

Självklart finns det bra blattar men jag skulle aldrig låta min dotter chansa med dessa... Risken är alltför stor! Denna flicka, medveten eller ej, lekte med elden och fick betala ett allt för högt pris. Något jag tror kommer få efterverkningar för GM/GMs - man gör bara inte så, inte ens i den mest härdade utav kriminella världar. Eller, är jag naiv nu?

Hur som helst så är detta en tråd som kommer fortsätta växa då hämnd kommer utkrävas från något håll - du dödar inte tre personer utan att någon tar "illa vid sig" - särskilt inte i blattekretsar...
Citera
Medlem
jourDDptds avatar
Fick ett PM nyss. Gangster klicken runt Alaa Farraj och Rawand Aziz:

Christopher Karinkangas

Leutrim Rama

Khalid El-farran

Andreas Österberg

Jose Boss Lazcano

Johan Thorell

Ahmed Khalaf

Jacob Fjell

Mark Saliba

Martin Saliba

Ahmed Shejk

Michel Haddad

Kenan Rama

Charles LH Linderot

Hamudi Alsakka

Anwar Hussein

Abir Hamed

Haris Mujanovic

Maher Al Khamisi

Ali Abdulkhalek

Hamada Sultan

Aiman Kanj

Dara Hamed
https://www.facebook.com/dara.hamed.5

Dara Hamed var den som försökte storma Polis avspärrningen tidigare igår

Tar emot bet. Vilken av dessa herrar ovan kommer att släcka GM innan polisen får tag på honom?

Men allvarligt skall vi göra ainas jobb utan betalt? Kan vi inte skicka server räkningen till aina?
Senast redigerad av jourDDptd 2015-03-08 kl. 00:08.
Citera
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag tycker de som ut som vilka typiska smågangsters som helst.

Med betoning på små. De är helt enkelt inte av den art som hittas på det här sättet. Det är därför motivet mycket väl kan vara annat än en kriminell uppgörelse.
Citera
2015-03-08, 00:07
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej men fortfarande ett mellanrum och där går både gaser och ljud ut.

Sant. Men jag skrev största delen.

Med risk att bli tjatig.

http://www.expressen.se/nyheter/lasermannen-anvande-revolver-med-ljuddampare/
Citera
2015-03-08, 00:08
Medlem
Om det skulle vara två gärningsmän som begått detta tillsammans, och låt oss säga GM 1 hade ihjäl en person och GM 2 hade ihjäl de andra två, räknas det då fortfarande som trippelmord?
Citera
2015-03-08, 00:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Om dom på mopeden färdades norrut, kan det tyda på att dom drog mot Hovhult/Dalaberg, stadens mest blattifierade "no-go"-områden, kanske bosatta där. Jordaniern har tidigare bott där, på Melodivägen, men flyttat till ett respektabelt 'Svensson'-område i södra Uddevalla.

Om dom inte fortsatte i den riktningen, finns ett annat alternativ bara drygt 100 meter från Fjällvägen (huvudleden), nämligen att vika tvärtav mot höger, och åka vidare på grusvägen kallad "Lelången", en nedlagd järnvägsled, helt utan bostäder/hus i omgivande natur. Den 'perfekta' flyktvägen imho, som ger ett antal olika varianter att smita undan.

Finns det mycket vatten efter vägen där man lätt kan dumpa vapen? Åar, vattendrag, sjöar?
Citera
2015-03-08, 00:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Med betoning på små. De är helt enkelt inte av den art som hittas på det här sättet. Det är därför motivet mycket väl kan vara annat än en kriminell uppgörelse.
Nja, någon gång börjar du och de här gick snabbt på pumpen.
Bara den idiotiska fängelsebilden visar vad det är/var för nollor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in