2015-03-08, 17:57
Medlem
MickeLilltrolls avatar
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3821769-trippelmord-i-uddevalla

Nu är en av de gripna anhållen misstänkt för mord.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Tramsa? Du skriver ju att det är efterblivet att ha nya skor, så du menar att det hade varit mindre efterblivet ifall han hade behållit de gamla??

herre jävlar säger jag...

Det hade varit mindre efterblivet att ta på sig ett par begagnade skor....

Men det har såklart inte du lyckats tänka på va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Absolut måste detta bevisas, men som jag skrev i mitt första inlägg så är det nog inte till den misstänktes fördel om har NYA skor, varför isf inte ta på sig ett par begagnade.

Killen verkar inte vara en raketforskare, om han nu är GM...

Fattar du vart vi vill komma?

Släpp skorna tack, en teroi som nämndes i mitt första inlägg.

I de kretsarna har man troligen endast nya fräscha skor... just saying
Citera
2015-03-08, 17:58
Medlem
Citat:
Hade väl varit ännu mer efterblivet ifall han hade behållit de skor som han hade när han (på sannolika skäl) begick morden?
Kan kanske peka på att mordet inte var planerat, alternativt att han lider av någon utvecklingsstörning, eller (mindre troligt) att det hela är en slump och att MS är oskyldig.
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sircam
Det ska vara 2 brödrapar här, vietnames och libanes. En av varje är gripen...

Vietnamesen bosatt på Jarlsgatan, strax bakom sjukhuset. Bara några minuters promenadavstånd från brottsplatsen. Kanske inblandad som tipsare om lämplig mötes-/avrättningsplats.

Bild från Jarlsgatan - http://images.scribblelive.com/2015/3/8/6e178426-f439-4cab-b3bf-38bc5b5444a1.jpg - i s m polisaktionen där.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-08 kl. 18:01.
Citera
Medlem
mtsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sircam
Det ska vara 2 brödrapar här, vietnames och libanes. En av varje är gripen...

Nej inget är bekräftat överhuvudtaget? Allt är bara spekulationer än så länge. Ingen vet vem eller vilka som är gripna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubatsturken
Dessa är ju själva upptagna med att syssla med tvivelaktiga aktiviteter. Så pass att de misslyckas att uppfostra sina "änglar". Tror knappast att päronen är jurister, läkare, ingenjörer ... you name it. Tro mig ... föräldrarna är minst lika störda som sina barn om de är så pass trångsynta.

De kan säkert ha fina diplom och examen ifrån sina hemländer, men av någon "märklig" anledning jobbar de alltid i någon korvmoj eller är arbetslösa alt. pluggar på SFI i 15 års tid medan barnen springer runt och gör sattyg på nätterna.
Citera
2015-03-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtsigalko
Nej inget är bekräftat överhuvudtaget? Allt är bara spekulationer än så länge. Ingen vet vem eller vilka som är gripna.

Ehh jo? Det är bekräftat att martin och mark bor på adressen där den första killen greps.
Citera
2015-03-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Jag skrev inget om att befinnas skyldig. Om du har varit på en rättegång så vet du att åklagare kan blanda friskt med bevis och indicier varmed försvunna skor kan vara en nackdel för den tilltalade.
Okej, jag ber om ursäkt om det med att befinnas skyldig. Men nej, försvunna skor kan väl aldrig ha spelat nån roll i en fällande dom om det inte samtidigt har funnits andra, mer konkreta bevis?
Länka gärna.
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Har jag sagt det?

Så det är inte alls misstänksamt att personen under loppet av ett dygn har helt nya skor? Du hade inte anmärkt det vid en anhållan menar du? Har inte sagt att det kan användas som bevis i utredningen eller att han kan fällas för det din idiot, men det är väl jävligt bra tajming antar jag?
Nej, det är inte misstänksamt eftersom det har ca. 0,2% betydelse för utredningen.
Nej, vid en anhållan krävs det bevis. Inte att någon har köpt nya skor.
Du skrev: "hur stor är chansen att någon helt plötsligt tar på sig ett par nya skor under det tidsloppet om man blir misstänkt?". Det lät som att du trodde att misstänkta köpte nya skor, vilket har ca. noll betydelse.
Citera
2015-03-08, 18:01
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Vietnamesen bosatt på Jarlsgatan, strax bakom sjukhuset. Bara några minuters promenadavstånd från brottsplatsen. Kanske inblandad som tipsare om lämplig mötes-/avrättningsplats.
Han borde väl i så fall kunna få ett relativt hårt straff endast för att ha bistått med råd? 8-9 månader för den konsultationen borde väl inte vara orimligt (om det nu var så).
Citera
2015-03-08, 18:03
Medlem
Citat:
Hade väl varit ännu mer efterblivet ifall han hade behållit de skor som han hade när han (på sannolika skäl) begick morden?
Han hade väl kunnat använda ett par andra skor som han hade sen innan alt köpt ett par på second hand å det inte blev så uppenbart att han nu har nya skor som tyder på att de var andra skor han hade på brottsplatsen
Citera
2015-03-08, 18:03
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtsigalko
Jodå. Polisen vet, och grannarna på Lillbräckegatan 15 vet. Plus ett antal bekanta till packet, som givetvis håller käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in