2015-02-09, 23:52
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Källa på det? Minns det nämligen som att det är olagligt men är på mobilen nu och orkar inte leta runt efter hur det verkligen ligger till. Hört historier om folk som åkt dit för förberedande, så kan väl inte vara lagligt då, eller?
Relativt säker på det. Känner du till några fall får du gärna länka. Annars så kan man alltid neka när det gäller olagligheter på posten. Ingen kan någonsin bevisa att det är just du som lagt beställningen.
Citera
2015-02-21, 12:41
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHimler
Vet inte om du kollat den här?
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/svampodling.php

Råris är det man ska ha i burkarna har jag förstått det som.
Lådan tror jag blir bra. Hur stor är den? Tänkte du köra avanserat med fläkt o så i lådan?

Ska bli intressant o se hur det blir.
Jag kommer försöka uppdatera här hur det går för mej, hoppas du gör d samma.

Lycka till
Hur har det gått för dig?

Läste om er som gjort kapslar på svampen. Är det svårt?
Funderar på att fylla kapslar istället så man har 1000mg i varje!
Citera
2015-02-21, 16:33
Medlem
DrHimlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Hur har det gått för dig?

Läste om er som gjort kapslar på svampen. Är det svårt?
Funderar på att fylla kapslar istället så man har 1000mg i varje!

Det går bra. Har 3 påsar ris som jag injecerat för nån vecka sen med 3 olika strains.
Har 2 lådor som står och väntar på att bryta igenom topplagret samt 2 lådor i påse. Dom som står i påse nu är 2 olika försök projekt bara. Det ena är odlat i nån form av sandaktigt matreal. Den andra är i ris, men ligger het fritt i en stor burk. Den i burken har gett ca 120g och det pluppar upp mera.

"Burken" är tanken att prova lite annan miljö med. Den står mörkt och i rums temp. Samt att jag inte dränkt den i 1dygn vare sig innan eller mellan skördarna, och det verkar ju funka. Visst det skulle kanske bli större skörd om den fick lite ljus på sej. Men den möjligheten finns inte just nu.

Ang piller. Visst så skulle det vara fint med 1g i varje piller. Vet inte hur stora dom skulle vara då.
Jag har strl00 på mina och där får det plats 500-700mg +ca 70-100mg koffein eller c-vitamin.

Och maler gör jag med en elektrisk kaffekvarn, såndär med knivar i som snurrar runt, då blir det ett fint pulver efter ett tag. Så det blir lätt hanterligt.

Måste säga att både jag o mina vänner som provat piller är bara positiva till det.
Hanteringen är betydligt smidigare/diskretar.
Sen smidigheten/förväntan när man tar 4-8 piller o sitter o väntar, det tar ca 1tim innan man börjar känna av dom.
Sen är det rövspark upp i evigheten.
Citera
2015-02-21, 17:13
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Det går bra. Har 3 påsar ris som jag injecerat för nån vecka sen med 3 olika strains.
Har 2 lådor som står och väntar på att bryta igenom topplagret samt 2 lådor i påse. Dom som står i påse nu är 2 olika försök projekt bara. Det ena är odlat i nån form av sandaktigt matreal. Den andra är i ris, men ligger het fritt i en stor burk. Den i burken har gett ca 120g och det pluppar upp mera.

"Burken" är tanken att prova lite annan miljö med. Den står mörkt och i rums temp. Samt att jag inte dränkt den i 1dygn vare sig innan eller mellan skördarna, och det verkar ju funka. Visst det skulle kanske bli större skörd om den fick lite ljus på sej. Men den möjligheten finns inte just nu.

Ang piller. Visst så skulle det vara fint med 1g i varje piller. Vet inte hur stora dom skulle vara då.
Jag har strl00 på mina och där får det plats 500-700mg +ca 70-100mg koffein eller c-vitamin.

Och maler gör jag med en elektrisk kaffekvarn, såndär med knivar i som snurrar runt, då blir det ett fint pulver efter ett tag. Så det blir lätt hanterligt.

Måste säga att både jag o mina vänner som provat piller är bara positiva till det.
Hanteringen är betydligt smidigare/diskretar.
Sen smidigheten/förväntan när man tar 4-8 piller o sitter o väntar, det tar ca 1tim innan man börjar känna av dom.
Sen är det rövspark upp i evigheten.

Härligt att det går bra!
Mina grejer anländer nästa vecka, sen jäklar börjas det!

Har kikat lite på nätet.
Size 00 är mindre och Size 0 är större om jag fattat det rätt?
Size 0 borde man isåfall få i 1 gram.
Äre någon speciell anledning till att du har C-Vitamin och Koffein i?

Isåfall beställer jag hem 1000 kapslar + maskin för 5-6 hundra
Senast redigerad av Blondins 2015-02-21 kl. 18:07.
Citera
2015-02-21, 19:22
Medlem
DrHimlers avatar
Citat:
Härligt att det går bra!
Mina grejer anländer nästa vecka, sen jäklar börjas det!

Har kikat lite på nätet.
Size 00 är mindre och Size 0 är större om jag fattat det rätt?
Size 0 borde man isåfall få i 1 gram.
Äre någon speciell anledning till att du har C-Vitamin och Koffein i?

Isåfall beställer jag hem 1000 kapslar + maskin för 5-6 hundra

00 är ganska stora i mitt tycke. Ver inte hur mycket större 000 är men om man tar 4 istället för 2 spelar ingen roll i mitt tycke. Jag valde 00 mest för att det fanns fler färger att välja på😁. Det är viktigt att dom är fina också.
Så 000 är den största 00 näst största 0 mindre

Ang koffein eller c vitamin. Ptja, vet inte. Mest för att exprimentera lite. Har för mej jag hört nåt om att c vitamin kan boosta lite. Koffein blir man ju pigg av så det är väl aldrig fel.
Har massa andra grejer jag ska pröva o blanda i också, vet dock inte om det är bra.

Nån som vet hur phenibut funkar med svamp?
Citera
2015-02-26, 17:49
Medlem
No_lifers avatar
Tja!

Tänkte ta tag i en gammal hobby och odla svamp igen! var 4 årsen sist. Tänkte bara kolla läget, hur ligger det till ang beställning av growbox från elefanten? Måste man betala med kort eller kan man ta postförskott på den?

E lite nojig med att lämna ut konfirmerade person/kontouppgifter när det kommer till sånt här

Hur är det med tull nu? vad är chansen att ens paket fastnar hos dom?

Mvh
Citera
2015-02-28, 12:41
Medlem
Blondinss avatar
Funkar ämglamarks råris?
Köpte den. Läste att det helst ska vara ett annat märke.

Mina glasburkar ska ner i tryckkokaren senare. Behöver jag ha en handduk i botten?

Har även ordnat hästbajs. Men den är halvfärsk. Hur torkar j ag det enklast? Eller måste det ha legat i solen?

Följer MM's guide!
wiki.magiskamolekyler.org/index.php?title=Odling_av_Psilocybe_cubensis
Citera
2015-03-01, 14:02
Medlem
DrHimlers avatar
Citat:
Funkar ämglamarks råris?
Köpte den. Läste att det helst ska vara ett annat märke.

Mina glasburkar ska ner i tryckkokaren senare. Behöver jag ha en handduk i botten?

Har även ordnat hästbajs. Men den är halvfärsk. Hur torkar j ag det enklast? Eller måste det ha legat i solen?

Följer MM's guide!
wiki.magiskamolekyler.org/index.php?title=Odling_av_Psilocybe_cubensis

Jag skulle lägga handuk i botten.

Hästskit torka i micro eller ugn skulle jag göra. Helst hos en kompis för det lär lukta rövhål, inte så kul lukt att ha hemma
Citera
2015-03-05, 10:42
Medlem
SvartAces avatar
Det drar lite åt det blå hållet, men är samtidigt väldigt grönt. Jag var oerhört noggrann när jag satte igång growboxen så jag har svårt att tänka mig att det är mögel, men samtidigt är det ju grönt så jag vet inte vad jag ska tro?

Hjälp mig snälla!

http://oi57.tinypic.com/33ti7tj.jpg
http://oi59.tinypic.com/wukx03.jpg
Citera
2015-03-05, 17:18
Medlem
DrHimlers avatar
Inte mögel kanske, men det ser inte helt friskt ut.
Det ska vara vitt, jättevitt och se mjukt o mysigt ut typ.
Det behöver nödvändigtvis inte vara du som slarvat med renligheten, det räcker med ganska lite för att det ska bli förorenat.
Såg en vice dokumentär om hur dom odlar tryffel i holland. Det är renare där dom odlar svamp än i en operationssal där dom opererar. Tänkvärt.

Har du fler boxar?
Om ja så kan du ställa dendär långt från dom andra och se vad som händer med den.
Om inte. Jävligt surt.

Köpte du en sån man bara häller på vatten eller körde du hardcore med spruta o hela den biten?

Jag har bara kört med spruta o rispåse. Dvs helt från grunden, och aldrig haft problem. Jag är iof ganska noga med renligheten. Typ spritar allt i närheten o har mej.
Citera
2015-03-05, 21:22
Medlem
SvartAces avatar
Citat:
Inte mögel kanske, men det ser inte helt friskt ut.
Det ska vara vitt, jättevitt och se mjukt o mysigt ut typ.
Det behöver nödvändigtvis inte vara du som slarvat med renligheten, det räcker med ganska lite för att det ska bli förorenat.
Såg en vice dokumentär om hur dom odlar tryffel i holland. Det är renare där dom odlar svamp än i en operationssal där dom opererar. Tänkvärt.

Har du fler boxar?
Om ja så kan du ställa dendär långt från dom andra och se vad som händer med den.
Om inte. Jävligt surt.

Köpte du en sån man bara häller på vatten eller körde du hardcore med spruta o hela den biten?

Jag har bara kört med spruta o rispåse. Dvs helt från grunden, och aldrig haft problem. Jag är iof ganska noga med renligheten. Typ spritar allt i närheten o har mej.

Jag var också väldigt försiktig, men den här var ready-to-grow och hopsatt på annan ort. Visserligen av proffs men det kan ju så klart bli fel ändå. Mögel sprids väldigt lätt även i nystädade utrymmen. Jag har ställt den utanför mitt skyddade utrymme för observation. Som du säger, får se vad som sker.
Citera
2015-03-08, 17:23
Medlem
hej jag och min flickvän köpte en sån färdig growbox från elefanten ,
vi tog vanligt kran vatten och bor i en kommun med väldigt rent vatten borde detta gå lika bra ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in