Citat:
Ursprungligen postat av
Blondins
Hur har det gått för dig?
Läste om er som gjort kapslar på svampen. Är det svårt?
Funderar på att fylla kapslar istället så man har 1000mg i varje!
Det går bra. Har 3 påsar ris som jag injecerat för nån vecka sen med 3 olika strains.
Har 2 lådor som står och väntar på att bryta igenom topplagret samt 2 lådor i påse. Dom som står i påse nu är 2 olika försök projekt bara. Det ena är odlat i nån form av sandaktigt matreal. Den andra är i ris, men ligger het fritt i en stor burk. Den i burken har gett ca 120g och det pluppar upp mera.
"Burken" är tanken att prova lite annan miljö med. Den står mörkt och i rums temp. Samt att jag inte dränkt den i 1dygn vare sig innan eller mellan skördarna, och det verkar ju funka. Visst det skulle kanske bli större skörd om den fick lite ljus på sej. Men den möjligheten finns inte just nu.
Ang piller. Visst så skulle det vara fint med 1g i varje piller. Vet inte hur stora dom skulle vara då.
Jag har strl00 på mina och där får det plats 500-700mg +ca 70-100mg koffein eller c-vitamin.
Och maler gör jag med en elektrisk kaffekvarn, såndär med knivar i som snurrar runt, då blir det ett fint pulver efter ett tag. Så det blir lätt hanterligt.
Måste säga att både jag o mina vänner som provat piller är bara positiva till det.
Hanteringen är betydligt smidigare/diskretar.
Sen smidigheten/förväntan när man tar 4-8 piller o sitter o väntar, det tar ca 1tim innan man börjar känna av dom.
Sen är det rövspark upp i evigheten.