2015-03-08, 12:51
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Två öppna dörrar...ja, då tänker jag på flykt ur bilen av något slag. Eller är detta med att inte stänga dörren efter sig kanske något kulturellt beteende? Vi svenskar stänger som någon skrev ofta bildörren ofta reflexmässigt efter oss, men det behöver ju inte betyda att alla andra oftast gör det när de t ex ska gå ut ur bilen och snacka?

Där jag bott är det vanligt att sandnegrerna lämnar dörrarna öppna när de går ur bilen för att bröla på arabiska med varann. Jag har tolkat det som att de vill visa hur slappa och bekväma de känner sig med situationen. Att det är deras gata, osv. Att de breder ut sig med bildörrarna precis som de breder ut sig på andra ställen. T.ex. när de ställer sig och spärrar trottoaren så alla måste gå runt dem.
Citera
2015-03-08, 12:53
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpotniX
På live säger dom att dom jagar två stycken på moped just nu.
Är de fortfarande ute och kör på moppen alltså? Kanske på motorvägen på väg mot Malmö?
Citera
Medlem
Verkar som polisen är dom/den misstänkta på spåret nu. Vill inte avslöja mer info just nu då tråden men stor sanolikhet följs av mördaren/na.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Var kommer den informationen ifrån?

På bilder från brottsplatsen var åtminstone den vänstra bakre dörren stängd. Eftersom man inte rör en brottsplats i onödan utgår jag ifrån att aldrig heller varit öppen. Kan det varit en eller två framdörrar som varit öppna?

Den infon kommer från ett vittne under natten, dörrar i pluralis:

Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Vilka jävla vittnen tidningarna pratar med!?
"Jag hörde ett våldsamt bråk när jag var uppe på toa, eftersom vår bil är där så tittade jag ut å såg den vita bilen med dörrar öppna igång. Trodde det var ett vanligt bråk bara så jag gick å la mig igen.. Då hörde från ett antal höga smällar, men trodde det var smällare så vi somnade om."

Alltså vad är de för förståndshandikappade som inte kan lägga ihop 1+1?
Våldsamt bråk, skottlossning, bil som rivstartar... Kan vara värt att kolla upp, ringa polis om!?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det här låter alltså som det mest troliga motivet?
(om det nu rör sig om planerat mord, vilket 3 kroppar talar För)

Männen i Uddevalla kan ha dött av spice

Hemmet bebos av personer med ett allvarligt missbruk och som saknar tak över huvudet.
http://www.expressen.se/gt/mannen-i-uddevalla-kan-ha-dott-av-spice/

Missbrukare i bottenskiktet som dör av en överdos .. Nej, jag tror knappast att det skulle föranleda någon hämnd och än mindre att det skulle vara grunden till att avrätta tre personer ...

Det ingår ju liksom en risk för att dö när man knarkar .. något som varenda knarkare är medveten om...
Citera
Medlem
McLesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Motiv? Arg pappa + storebror till spice överdos, hittar info i telefon och dator, gör upp möte för att låtsasköpa, vill skrämmas, situationen spårar ur. 3 döda.

Det är den teorin som känns mest trolig tror jag. Någon som vet något om dom två som dog av Spice nyligen i Uddevalla, om dom har kopplingar till folk som är kapabla av att mörda 3 personer?
Citera
2015-03-08, 12:54
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Nej det tyder mer och mer på att RA hade anledning att förklara sig. En större drogskuld låter mer och mer troligt. RA lämnar AF kvar i bilen för det är pinsamt att RA är skyldig stora pengar och den konversationen håller han helst mellan de personer som redan känner till detta pinsamma faktum. Han sin flickvän och GM

Vet vi något om flickvännens sociala bakgrund? Kom hon från en riktig tattarfamilj eller var det en fin flicka som trodde hon skulle omvända en multikriminell sandneger och sen fastnade i skiten själv? Jag tänker att om hon kommer från bra förhållanden så kanske han tänkte att hon skulle ställa upp som garant för pengarna han var skyldig. Men GM tänkte annorlunda.
Citera
2015-03-08, 12:55
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Två dörrar skall ha varit öppna...

Det här fanns med i den allra tidigaste rapporteringen:

"En granne som DN talat med säger att hans skotträdda hund hade vaknat på morgonen. När han själv klev upp strax före klockan sju reagerade han först på att vänsterdörren till bilen mittemot var öppen."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre-hittade-doda-i-uddevalla/
Citera
2015-03-08, 12:56
Medlem
Anno-Malins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Två dörrar skall ha varit öppna...
Boende vittne sa (enl tidning) att vänster dörr var öppen när han tittade ut och såg joggaren ringa polisen. Om vänster är bilens (=förardörr) eller från hans synvinkel framgick ej.
Citera
2015-03-08, 12:57
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Så en stolle eller psykopat med oklart motiv håller du för sannolikt men avfärdar kategoriskt att ett troligt motiv är narkotikarelaterat när två småkriminella med missbruksbakgrund (åtminstone den ena) mördas?

Nej, det jag skrev var en villkorssats.
Citera
2015-03-08, 12:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLess
Det är den teorin som känns mest trolig tror jag. Någon som vet något om dom två som dog av Spice nyligen i Uddevalla, om dom har kopplingar till folk som är kapabla av att mörda 3 personer?

Långt tillbaka i tråden var det någon som skrev att det är T*mmy Sk*glund som är död till följd av överdos.. Vet såklart inte om det stämmer men han var huvudperson i ett reportage om spice i Veckans Brott för ett tag sedan:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/timmy-var-nara-att-do-av-spice
Citera
2015-03-08, 12:58
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det här fanns med i den allra tidigaste rapporteringen:

"En granne som DN talat med säger att hans skotträdda hund hade vaknat på morgonen. När han själv klev upp strax före klockan sju reagerade han först på att vänsterdörren till bilen mittemot var öppen."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre-hittade-doda-i-uddevalla/

Men läs vidare i den text du citerade och det är snarast så att det är två dörrar medan en av grannarna bara ser den ena från sitt håll:

Citat:
En granne som DN talat med säger att hans skotträdda hund hade vaknat på morgonen. När han själv klev upp strax före klockan sju reagerade han först på att vänsterdörren till bilen mittemot var öppen.

– Lite senare såg jag en tjej gå omkring med en telefon i örat, det var väl hon som larmade. Då fick jag också syn på de två döda kropparna på marken. Vita gymnastikskor och gråa byxor på den ena och svart på den andra, säger grannen.

En annan man som bor mittemot brottsplatsen säger till DN att två kroppar fortfarande vid 11-tiden låg kvar på marken utanför hans fönster. Bilen, där en tredje person hittats död, stod kvar på platsen med öppna dörrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in