2015-03-08, 12:47
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Att de inte skjutits direkt betyder inte att man inte haft för avsikt att döda dem. Att döda någon av hämnd innebär att man vill att den andre skall lida. Därför kan det vara så att man tagit med de två för att av någon anledning tala med dem.

Oavsett om det handlar om knarkaffär eller planerat mord så är kropparna en bit från bilen och det finns inget skäl att lämna bilen om man bara skall sälja en påse knark.

Nej det tyder mer och mer på att RA hade anledning att förklara sig. En större drogskuld låter mer och mer troligt. RA lämnar AF kvar i bilen för det är pinsamt att RA är skyldig stora pengar och den konversationen håller han helst mellan de personer som redan känner till detta pinsamma faktum. Han sin flickvän och GM
Citera
Medlem
Hebrs avatar
Ovanligt tyst från Uddevallafolk i den här tråden än så länge.
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag håller med dig. Onödigt att ta risken att gräla högljutt med bo ifall morden var planerade. Å andra sidan, när jag tänker på mopedburen människa, tänker jag på ungdom, under 20 år och att en person som är så ung bär på ett skjutvapen är bara så sjukt. Ett trippelmord är en stor sak som rimligen borde föregåtts av en lång sträcka brottsliga gärningar, å andra sida, är man påtänd släpper väl spärrar, oavsett ålder? Tjejen bönade väl och bad för sitt liv, därav fördröjningen mellan skotten kanske...?

Mopeden är lite av ett eget kapitel.

Å ena sidan, om det skulle handla om ett planerat mord så är moped ett bra val av flera skäl: hjälmen, lätt att plocka bort regskyltar, lättare att få tag i än en bil som kan knytas till GM, kan dessutom framföras på cykelvägar och småstigar. Lite av ett förstahandsval vid avrättningar i maffiasammanhang eller i bananrepubliker i Sydamerika.

Å andra sidan, om det inte var ett planerat mord - genomfört utifrån ovanstående överväganden - så pekar mopeden framförallt i en riktning: en yngre GM, i åldern 15-ca 18.

Just eftersom jag tycker att övriga omständigheter inte pekar på mord, så försvagas argumentet att för att GM skulle ha gjort ovanstående överväganden.

En yngre GM på sitt vanliga fordon, med en pistol i linningen, svag impulskontroll, ett överhettat självhävdelsebehov, och Tony Montana-drömmar tror jag ligger närmare sanningen.
Citera
Medlem
Hämnd behöver inte betyda lidelse, kan också vara något man gör i vredesmod. De kan dödas för att de inte ska kunna sälja mer knark som dödat. Någon kan anse att knarklangarna dödat de som de sålt knark till.
Citera
2015-03-08, 12:48
Medlem
ThordOlavssons avatar
Finns det belägg för ett högljutt gräl? Om det är sant blir det ännu mer sannolikt att GM1 grälar med RA och ET samtidigt som GM2 håller AF under vapenhot. Gissningsvis är GM1 den som mördat båda medan GM2 är den som lurat dem till platsen.

EDIT: Om det pågår ett gräl bör ju FA gå ut, om han nu inte är packad.
Citera
2015-03-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Någon som har personliga motiv men ingen privat relation till BO. DVS en stolle eller psykopat.
Så en stolle eller psykopat med oklart motiv håller du för sannolikt men avfärdar kategoriskt att ett troligt motiv är narkotikarelaterat när två småkriminella med missbruksbakgrund (åtminstone den ena) mördas?
Citera
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Någon som har något att säga om mitt inlägg #1924 (FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07

Citera
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Bilen tillhör släkting/bekant. Den är inte reggad på någon av dem framgår på flera ställen

Det är ju uppenbart att det är BO:s bil, den ser ut att ägas och nyttjas av honom. Att någon annan står på papprena är en helt annan sak. Det kan ju vara svårt för honom att förklara varför han äger en ny bil vid så unga år som dessutom är betalad kontant. Och var han har fått dom pengarna ifrån. Troligast är att han har gått genom en släkting för att tvätta svarta pengar rena och dessutom inte behöva stå på några papper. Om han inte äger bilen officiellt kan dom heller inte beslagta den eller kräva honom på utmätning eller restskatt eller vad han nu är rädd för.
Citera
Medlem
Citat:
Två dörrar skall ha varit öppna...

Var kommer den informationen ifrån?

På bilder från brottsplatsen var åtminstone den vänstra bakre dörren stängd. Eftersom man inte rör en brottsplats i onödan utgår jag ifrån att aldrig heller varit öppen. Kan det varit en eller två framdörrar som varit öppna?
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Det här låter alltså som det mest troliga motivet?
(om det nu rör sig om planerat mord, vilket 3 kroppar talar För)

Männen i Uddevalla kan ha dött av spice
Citera
Medlem
Deatheads avatar
Håller inte Brödrarskapet till i Uddevalla? Bråkat med gänget? Känns som knarkaffär/skuldaffär som gått snett.
Citera
2015-03-08, 12:51
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Två dörrar skall ha varit öppna...

Ja, jag er med. Kan være GM som åpnede båda dørrer for at kolla up at BO er virkelig død, antaget at bakdørene var avlåste.

På den anden side kan de være at GM har hotat med at skjuta RA och ET om AJ forsøgte at flygte, så AJ blev sittande i bilen och ventede på sin død. Men jeg tvivler noget på det scenario, specielt efter at två personer på en moped eftersøkes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in