2015-03-08, 12:39
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad menar du med en "speciell" gärningsman?

Någon som har personliga motiv men ingen privat relation till BO. DVS en stolle eller psykopat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Brottslingar är oftast bipolära.
De har ett mjukt yttre mot sina nära och kära och et hårt yttre mot de som befinner sgpå ana sidan.
Så visst fan var brudens kille jättesnäll mot henne men mot de andra vettefan.
Bimbo!

När man är 19-20 år så skaffar man ju oftast inte ett livslångt förhållande, utan är i experimentfasen där man lär sig hur relationer med olika människor fungerar. Var ni så jävla perfekta när ni var 19 år??
Citera
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vi kan nog utesluta den där stjärtgossen i alla fall. Men inom hans och fr*y bekantskaps krets så tippar jag på att man hittar rätt.

Hans bror är en låg oddsare

https://www.facebook.com/danne.schneider
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kan vara troligt att GM använder kontaktkort och byter telefoner osv så hur ska man kunna spåra?

Min känsla är att många kriminella helt enkelt saknar teknisk kompetens om hur man hanterar anonyma mobiltelefoner.
Citera
2015-03-08, 12:42
Medlem
Balkan-Kings avatar
Från Fria Tider:

Citat:
Polisen säger idag till Fria Tider att man saknar motiv till trippelmordet i Uddevalla natten till lördagen.
– Vi har inget motiv, vi har inga gärningsmän, säger man.

http://www.friatider.se/polisen-vi-saknar-motiv-till-mordet

Knark och pengar skal vi nok ikke uteslute i denne dåd.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Helt på din linje här. Tror Polisen gör ett stort misstag om de kör fast i det spåret.

Om det stämmer att det Spice som dödat två unga killar nyss, kommer från RA, som det ryktats om i tråden, så är det ett fullt möjligt scenario att man lockar honom till platsen för att köpa just Spice. Avsikten är att hämnas en närstående. Mångas unga som dött nu av denna jävulsdrog och den som säljer den får räkna med att hållas ansvarig.

Precis så var jag inne på tidigar i tåden
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag håller med dig. Onödigt att ta risken att gräla högljutt med bo ifall morden var planerade. Å andra sidan, när jag tänker på mopedburen människa, tänker jag på ungdom, under 20 år och att en person som är så ung bär på ett skjutvapen är bara så sjukt. Ett trippelmord är en stor sak som rimligen borde föregåtts av en lång sträcka brottsliga gärningar, å andra sida, är man påtänd släpper väl spärrar, oavsett ålder? Tjejen bönade väl och bad för sitt liv, därav fördröjningen mellan skotten kanske...?

Att de inte skjutits direkt betyder inte att man inte haft för avsikt att döda dem. Att döda någon av hämnd innebär att man vill att den andre skall lida. Därför kan det vara så att man tagit med de två för att av någon anledning tala med dem.

Oavsett om det handlar om knarkaffär eller planerat mord så är kropparna en bit från bilen och det finns inget skäl att lämna bilen om man bara skall sälja en påse knark.
Citera
2015-03-08, 12:43
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Det behøver ikke være så, fordörren kan være åpnet af GM da han bestemte sig at kolla bilen och derefter skjuta det tredje BO.

Två dörrar skall ha varit öppna...
Citera
2015-03-08, 12:44
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Hans bror är en låg oddsare

https://www.facebook.com/danne.schneider

Jag har ingen facebook så din link fungerer ikke for mig. Har du nogle bilder på ham? Vem er han? Vapenkyndig?
Citera
2015-03-08, 12:45
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Men varför tog ni bort bilden? Tror ni jag är född igår eller?

https://anonfiles.com/file/503a4e68bfab86e3854b96f923c7a017

Vad är det för idiotisk lapp?
"Mitt ex har ett meddelande till alla er FB nördar"?
vadå, till typ halva svenska folket då eller? Paranoid, much?

Vad har lappen med fallet att göra?
Citera
2015-03-08, 12:46
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Vad märker man upp mer då?

blod, fotspår, allt som ser ut att kunna vara relevant.
Citera
2015-03-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Två dörrar skall ha varit öppna...

Två öppna dörrar...ja, då tänker jag på flykt ur bilen av något slag. Eller är detta med att inte stänga dörren efter sig kanske något kulturellt beteende? Vi svenskar stänger som någon skrev ofta bildörren ofta reflexmässigt efter oss, men det behöver ju inte betyda att alla andra oftast gör det när de t ex ska gå ut ur bilen och snacka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in