2015-03-08, 11:10
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Hur har dessa arbetslösa "Änglar" råd med en bil för flera hundra tusen har dom ens körkort ?
Hur förklarar man alla dyrbara utomlandsresor bl.a Thailand eget boende m.m som arbetslösa !

Bilen var ej registrerad på någon utav de tre brottsoffren.
Citera
2015-03-08, 11:10
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyman
Tycker det är så jävla tragikomiskt när vänner,familjen samt flickvän i den ena meningen framhåller hur fin människa den mördade var för att man i följande meningar kan läsa om alla brott han gjort sig skyldiga till, bla annat grov misshandel,vapenbrott osv . Uppenbarligen har dom antingen spöat fel människa eller så är det obetalda drogskulder det handlar om och då kan det sluta så här.
Fast vore det hämnd för en misshandel så skjuter man inte tjejen.
Citera
2015-03-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Fast då tycker jag det verkar konstigt att alla tre strök med. Skulle verkligen alla tre vara skyldiga till polissamarbete? Och skulle man verkligen städa så bryskt i leden?
Det är i och för sig en häpnadsväckande råhet som vi inte är vana vid i Sverige, å andra sidan blir budskapet så mycket mer effektivt om man skjuter ihjäl flickvännen också.
Citera
2015-03-08, 11:11
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Jag är beredd att instämma, dock kan de ha lierat sig med tyngre grabbar som backup och trott de var skyddade.

Det troligaste tror jag är ett rån där ett vådaskott gått av eller där offren inte är så enkla att råna så att gm börjar elda på och i panik skjuter alla tre för att inte lämna vittnen efter sig.

Fast är BP verkligen ett ställe man ligger på lur efter rånoffer om natten? Eller menar du att de skulle blivit lurade till ett rån? Eller dittvingade under vapenhot?

Jag tycker det ser ut som en avrättning. Då är personliga motiv eller en "speciell" gärningsman det troligaste när man ser till BO:s identiteter.
Citera
2015-03-08, 11:12
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Hennes ängel råkade ut för en annan ängel till slut. Dom här flickvännerna är knappast oskyldiga på något vis utan dom har samma värderingar som de kriminella pojkvännerna. Dom stöttar passivt våldet precis som de som omger chefsmobbarna i skolorna utan att göra något för att hjälpa offren.

Jag tror faktiskt att du har fel. Alla kan ha dåligt omdöme i sin ungdom. Alla kan bli manipulerade.

Hennes sorg är genuin.

Jag tycker inte att man ska klandra henne alls. Det är en annan sak att media vill profitera på hennes sorg.
Citera
2015-03-08, 11:13
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyman
Tycker det är så jävla tragikomiskt när vänner,familjen samt flickvän i den ena meningen framhåller hur fin människa den mördade var för att man i följande meningar kan läsa om alla brott han gjort sig skyldiga till, bla annat grov misshandel,vapenbrott osv . Uppenbarligen har dom antingen spöat fel människa eller så är det obetalda drogskulder det handlar om och då kan det sluta så här.

Glöm inte fängelsestraff och narkotikamissbruk. Hade det varit "Svenskar" så hade minsann allt skit kommit fram på aftonblaskan och expressen. Men nu så var dom oskyldiga änglar tydligen, på fel plats vid fel tillfälle som flickvännen sa..

- Hade ena bråkstaken blivit utvisad, så hade detta antagligen inte skett.

Kammaråklagare Viktoria Karlsson tyckte inte det var värt att yrka på utvisning för AF som är medborgare i Jordanien och förekommer under 4 avsnitt i belastningsregistret
Senast redigerad av henkess 2015-03-08 kl. 11:16.
Citera
2015-03-08, 11:13
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Det är i och för sig en häpnadsväckande råhet som vi inte är vana vid i Sverige, å andra sidan blir budskapet så mycket mer effektivt om man skjuter ihjäl flickvännen också.

Ja det kan väl inte uteslutas, det verkar bara underligt.
Citera
2015-03-08, 11:14
Bannlyst
Jag tror att morden kan vara en hämnd på de som sålt till ungdomar i Uddevalla som dog av dålig kvalite.
Citera
2015-03-08, 11:15
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejoin
Jag tror att morden kan vara en hämnd på de som sålt till ungdomar i Uddevalla som dog av dålig kvalite.

mao ett personligt motiv eller en "speciell" gärningsman.
Citera
Medlem
Pixlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Ni menar ju att de ska ha skjutits pga en skuld, men grabbarna är för unga för det, även om de var skyldiga en boss pengar så skulle han inte haft ihjäl dem när de är så unga.

Det är mer troligt i så fall, som en annan användare nämnde längre bak i tråden att de har lämnat uppgifter till polisen, och dödats pga detta samarbete med polisen.

Varför skulle inte deras boss eller annan haft ihjäl dem på grund av skuld? Det råder väl inte brist på andra hungriga småkids som kan ta över deras verksamhet.Och vilken boss vill framstå som förlåtande när det gäller skulder?

Men jag håller med om att eventuellt tjallande till polisen är mer än grund för att avsluta deras liv.
Citera
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Fast är BP verkligen ett ställe man ligger på lur efter rånoffer om natten? Eller menar du att de skulle blivit lurade till ett rån? Eller dittvingade under vapenhot?

Jag tycker det ser ut som en avrättning. Då är personliga motiv eller en "speciell" gärningsman det troligaste när man ser till BO:s identiteter.
Udda plats tyder på att en "affär" skulle ske, men den "affären" utvecklades till något annat.
Ett attentat hade knappast skett på det viset.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Grips inte GM snart kan man börja undra om inte gossarna har försökt pressa nån "storspelare" på pengar för att inte gola...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in