2015-03-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ingen person är ännu gripen efter gårdagens trippelmord i Uddevalla. Polisen har dock fått in flera tips. Under morgonen ska polisen gå igenom gårdagens material och knacka dörr i området, meddelar polisens presstalesman Christer Fuxborg.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2649762-live-lugnet-lagrar-sig-over-mordplatsen

Dom är inte snabba inte polisen. Knackat dörr borde man gjort redan igår men dom var väl för upptagna med att mota bort folk från brottsplatsen.
Citera
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag har viss erfarenhet av deras situation (viss, inte personligen men nära vänner) och självklart älskar man ändå en närstående trots dennes kriminalitet. Herregud, vem skulle något av mina barn mörda för att min kärlek till dem skulle slockna? Men man är ju ändå medveten om att den älskade är kriminell och har skadat andra människor. Det går naturligtvis att hävda sin kärlek till någon kriminell utan att för den skull ursäkta eller förringa de dåliga sidorna. Det förstår nog varje betraktare med ett visst mått av mognad och empati. Men att helt förneka de dåliga sidorna är inte så självklart även om det kanske kan förklaras med chock och förtvivlan eller varför inte helt enkelt förnekelse av den närståendes dåliga sidor. Att som redaktör skicka vidare dylika förnekanden i jakt på klick är dock högst tvivelaktigt ut moralisk synpunkt tycker jag. Jag har svårt att se nyhetsvärde eller allmänintresse med så otroligt färgade uppfattningar som sticker så oerhört i ögonen på folk, inte minst brottsoffers.

Det är väl kanske inte heller det mest spännande vi kan diskutera i den här tråden.
Citera
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikapa
Åldern spelar naturligtvis in. Man har en mycket omogen syn på livet i allmänhet.

Hennes ängel råkade ut för en annan ängel till slut. Dom här flickvännerna är knappast oskyldiga på något vis utan dom har samma värderingar som de kriminella pojkvännerna. Dom stöttar passivt våldet precis som de som omger chefsmobbarna i skolorna utan att göra något för att hjälpa offren.
Citera
2015-03-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanicIslam
Med tanke på vad de två mördade killarna tidigare gjort baserat på domar, så tycker jag att det var rätt åt idioterna. Någon har äntligen städat upp bland rabieshundarna.

Rätt också åt deras familjer som inte kunde uppfostra sina söner ordentligt. Det man sår får man skörda. Muslimer speciellt uppfostrar sina söner till att sakna empati, samhällsansvar, kärlek till deras nästa, ja sakna allt som gör en människa god helt enkelt.

Det har vi bevisligen sett i detta fall, sälja knark och förstöra många ungdomar, misshandel med 11 mot 4 (tror jag det var), samtidigt som man filmar förnedringen och mycket mycket mer idioti.

Dö era hundar, dö.

När jag läser sådana här inlägg idag, så tänker jag bara på hur tuff användaren taags var när han konfronterades av trolljägarna hahaha :=).

OT: Tragisk händelse, 3 unga människor har mist livet varav en var en tjej som inte ens hann fylla 20........killarna hade förvisso trampat snett vid ett par tillfällen, men inget de har gjort förtjänar de att dö för....de har inte mördat och våldtagit barn......
Citera
2015-03-08, 10:22
Medlem
Är ju rätt smidigt med moppe om man inte vill synas. Från mordvapen är det bara rakt upp på lelångebanan och hela vägen upp till dalaberg. Typ inte en människa på lelången den här tiden på dygnet
Citera
2015-03-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Vet vi att det var 9mm?
Kaxium vet det.
Man hör väl lite på ordet vad produkten skall göra(dämpa ljudet)
Något annat har jag aldrig påstått
Vapenhandlare världen över plockar i morgon bort alla ljuddämpare ifrån hyllorna.
Kaxium avslöjade bluffen.:thumbsup
Citera
2015-03-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Så en var inte syrian?
Alas Farraj var arab. Rawdan Aziz var kurd. Så har jag uppfattat det.
Senast redigerad av Afresh 2015-03-08 kl. 10:31.
Citera
2015-03-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Det bor 50000 pers i Uddevalla. Det finns ingen anledning för någon som bor där att krita kola i mängder man blir skjuten över.

Drogspåret är inte omöjligt, det är bara extremt osannolikt. Om det är "drogrelaterat" beror det snarare på att de haft med psykon att göra än på sånt som hör till "affärer".
Behöver inte va några större mängder.
Åk ner till Malmö å krita ett 1 hekto å ge fan i å betala så ska du vad som händer.
Å det är inga större problem och bli av med.
Sen om man då kanske festar mycket själv så gå det fort å dra upp förtjänsten.
Citera
2015-03-08, 10:26
Medlem
Citat:
Det bor 50000 pers i Uddevalla. Det finns ingen anledning för någon som bor där att krita kola i mängder man blir skjuten över.

Drogspåret är inte omöjligt, det är bara extremt osannolikt. Om det är "drogrelaterat" beror det snarare på att de haft med psykon att göra än på sånt som hör till "affärer".
Finns det någon lista över vilka mängder narkotika eller storleken på belopp som krävs för att bli mördad?
Citera
2015-03-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Var som nån skrev väldigt kallt den natten. Och med en person i baksätet känns det inte omöjligt att hen ville ha det varmt plus musik.

Kan det varit så att hen i baksättet var skitfull eller påverkad av något annat och därför han satt kvar? När det började skjutas

Om 4 peroner sitter i bilen. Det är fritt åt höger och åt vänster. Gm skjuter hen i baksättet. Då har jag väldigt svårt att tänka mig att hen i passagerar sidan rundar bilen för att springa åt samma håll som föraren.

Om det är som vittnen säger att 1 skott kom 10 sek efter dom andra kan det varit för att förvissa sig om att en person verkligen var död

Vad pratar ni om? Det var ju flera plusgrader. Vad är väldigt kallt?
Citera
2015-03-08, 10:30
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy_s
Behöver inte va några större mängder.
Åk ner till Malmö å krita ett 1 hekto å ge fan i å betala så ska du vad som händer.
Å det är inga större problem och bli av med.
Sen om man då kanske festar mycket själv så gå det fort å dra upp förtjänsten.

Jag har inget intresse av att krita kola, och särskilt inte av någon som reagerar så här över en småaffär.
Citera
2015-03-08, 10:30
Medlem
Citat:
Det är väl kanske inte heller det mest spännande vi kan diskutera i den här tråden.
Inte så spännande nej men teorierna om motivet handlar mycket om vad BO är för gökar och vad de hade i bagaget. Min poäng är i korthet att anhörigas vittnesmål om änglar och glädjespridare inte nödvändigtvis behöver ge någon komplett bild av BO utan att de faktiskt kan vara så pass kriminella och osympatiska att denna del av deras liv kan ha inverkat på deras slutliga öde.
Jag beklagar att jag inte framställde det mer underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in