2015-03-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Vem har sagt att de råkat ut för en eller flera affärsmän då? Är det en teori i tråden?
Ni menar ju att de ska ha skjutits pga en skuld, men grabbarna är för unga för det, även om de var skyldiga en boss pengar så skulle han inte haft ihjäl dem när de är så unga.

Det är mer troligt i så fall, som en annan användare nämnde längre bak i tråden att de har lämnat uppgifter till polisen, och dödats pga detta samarbete med polisen.
Citera
2015-03-08, 11:02
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Jadu. Bra fråga. Min poäng är väl inte direkt moralisk utan strategisk. Det vore en dålig affär att hantera småskulder på det här sättet.

Sen är det i min personliga moraliska mening en överreaktion oavsett motiv.
Antagligen är det något som gått snett oavsett realistiska motiv.
Rån eller skuldindrivning kan inte motivera ett trippelmord, därmot ett rån som spårar ur då gm är höga på tabletter eller tjack eller en skuldindrivning av samma orsak.
Enda gången ett trippelmord är motiverat är om offren har börjat konkurrera med HA, Bandidos eller andra tunga kriminella gäng och de vill statuera ett exempel.
De här killarna kanske tänkte gå in mer offensivt gällande droghandel och då ville de som styr handeln idag statuera exempel.(låter dock långsökt)
Citera
2015-03-08, 11:03
Medlem
Kanske inte de bästa att gå ut i media osv men JG har de säkert inte enkelt nu och vi kan väl hoppas att hon har lite mer tur i alla val hon kommer ta framför sig i livet.
Tycker nog att media ska välja att inte publicera hennes namn och bild också de första chockade dagarna.

Är det helt fastlagt att de 3 BO kommit tillsammans i Audi eller kan de varit flera människor o fordon på platsen vid tillfället
Citera
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Ni menar ju att de ska ha skjutits pga en skuld, men grabbarna är för unga för det, även om de var skyldiga en boss pengar så skulle han inte haft ihjäl dem när de är så unga.

Det är mer troligt i så fall, som en annan användare nämnde längre bak i tråden att de har lämnat uppgifter till polisen, och dödats i och med detta samarbete med polisen.

Fast då tycker jag det verkar konstigt att alla tre strök med. Skulle verkligen alla tre vara skyldiga till polissamarbete? Och skulle man verkligen städa så bryskt i leden?
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man måste ju dra lite på smilbanden när man ser Expressens upplägg på beskrivningen av ängeln,,....

http://www.expressen.se/gt/systern-om-sorgen-efter-mordade-alaa/

Undrar hur medvetet det är
Skademinimering...av någon anledning anser MSM att man måste skriva så här för att inte gynna "främlingsfientliga krafter".
Det mest komiska är att man kan utmåla dom som små änglar med det registret, har han haft "otur" och åkt fast för allt han gjort?
Vad har dom gjort som dom inte åkt dit för och om dessa killar är änglar vad behövs för att bli kallad småbuse eller gangster?
Citera
2015-03-08, 11:04
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Enda gången ett trippelmord är motiverat är om offren har börjat konkurrera med HA, Bandidos eller andra tunga kriminella gäng och de vill statuera ett exempel.
De här killarna kanske tänkte gå in mer offensivt gällande droghandel och då ville de som styr handeln idag statuera exempel.(låter dock långsökt)

Jag tycker det låter enormt långsökt. Säkerligen hade de fått en osympatisk påhälsning först, och de verkar inte ha varit av sånt virke att de skulle ha fortsatt i samma linje efter det.
Citera
2015-03-08, 11:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Platsen verkar vara direkt utvald, knappast random ställe att göra upp på.
http://goo.gl/maps/6JXBn
Av teknikernas utmärkning av tomhylsor pekar det på en halvautomat, kanske Glock 17 som just tar 17 patroner, (populär både hos polis och bus) de har märkt upp 11 tomhylsor på plats, alltså har skytten i princip stått stilla eller gått lite mot höger under eldgivningen och pepprat 11 skott i tät följd.
http://www.ladda-upp.se/bilder/dktlnzpvkaqix/

Frågan är om BO eller GM har haft någon beröring med Uddevallahem, det här verkar inte vara ett ställe för narkotikatransaktioner eller uppgörelser, av bilens parkering och den mystiska parkeringen känns det som om de konfronterades på annat ställe, sen tvingades köra dit, sen tvingats ur bil.

Den här moppen känns lite fel, det känns mer som en moppe + en bil till som ännu inte har identifierats.
Varför tycker du att platsen verkar direkt utvald? Säger inte att det inte är så men jag tycker det naturliga borde vara att välja ett ställe där det inte finns bebodda hus med fönster mot platsen. Varför inte ett industriområde där det bara rör sig folk vardagar och dagtid?
Citera
2015-03-08, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan ev samarbete med polisen gjort att pöbeln ropade att det var polisens fel?

Alltså för att förtydliga, om de samarbetat med polis och därmed retat upp fel folk och blir dödade.

Några anhöriga vet om samarbetet och lägger därav skulden på polisen.
Intressant iakttagelse, kan helt klart vara så. Många som befann sig på BP är insyltade i kriminella kretsar och vet säkert ett och annat om RA och AF:s affärer.
Senast redigerad av Afresh 2015-03-08 kl. 11:11.
Citera
2015-03-08, 11:08
Medlem
Hebrs avatar
Det sista jag hörde om fr*y i den här tråden så var det någon som nämnde att han hade polisen på besök i form en CIV-bil utanför hans bostad. Måste ju nödvändigtvis inte ha något med honom att göra personligen men jag antar att polisen lägger pussel och därför är intresserade av allt som kan röra Uddevallas drogkretsar.

Jag är helt övertygad om att en eller flera av BO:ena är bekant eller ytligt bekant med GM, om det är rent affärsmässigt eller annat har jag ingen åsikt om i nuläget men som det känns nu så tror jag att polisen kommer att kunna klara upp detta relativt fort med anhörigas hjälp.
Citera
2015-03-08, 11:08
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Jag tycker det låter enormt långsökt. Säkerligen hade de fått en osympatisk påhälsning först, och de verkar inte ha varit av sånt virke att de skulle ha fortsatt i samma linje efter det.
Jag är beredd att instämma, dock kan de ha lierat sig med tyngre grabbar som backup och trott de var skyddade.

Det troligaste tror jag är ett rån där ett vådaskott gått av eller där offren inte är så enkla att råna så att gm börjar elda på och i panik skjuter alla tre för att inte lämna vittnen efter sig.
Citera
2015-03-08, 11:09
Medlem
crazymans avatar
Tycker det är så jävla tragikomiskt när vänner,familjen samt flickvän i den ena meningen framhåller hur fin människa den mördade var för att man i följande meningar kan läsa om alla brott han gjort sig skyldiga till, bla annat grov misshandel,vapenbrott osv . Uppenbarligen har dom antingen spöat fel människa eller så är det obetalda drogskulder det handlar om och då kan det sluta så här.
Citera
2015-03-08, 11:09
Medlem
Bajsolle1s avatar
Hur har dessa arbetslösa "Änglar" råd med en bil för flera hundra tusen har dom ens körkort ?
Hur förklarar man alla dyrbara utomlandsresor bl.a Thailand eget boende m.m som arbetslösa !

Tjejen 18 år som inte nöjde sig med veckopengen var nog heller ingen jungfru direkt, man vet ju hur hårdförda och giriga Uddevallabrudarna kan vara, Finnas väl ingen Oskuld i den stan över 12 år.
Jag tror dom blev utsatta för ett annat rivaliserande Invandrargäng helt enkelt som man jävlats med och fick smaka på egen medicin. // " bak-analen "

Udedevalla är ju en känd gammal knarkhåla och är det så att dessa herrar fått en kula i huvet för att dom sålt knark till minderåriga så fick dom vad dom förtjänade - Och några Änglar lär dom knappast varit eftersom dom var Muhammedaner möjligen är dom numera Demoner
Senast redigerad av Bajsolle1 2015-03-08 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in