2015-03-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _AlleMan_
Okej fast stigel eller slipsten behövs väl inte om man köper en sån som man kan byta blad på.
Men vad är skillnaden mot en sån säkerhetshyvel och en mordernare hyvel då? Blir det slätare/minder irriterad hud eller?

En gammaldags säkerhetshyvel irriterar inte huden lika mycket...plus att bladen är oändligt mycket billigare än till multibladshyvlarna.

En helt OK hyvel till ett löjligt pris: http://www.ebay.com/itm/371159362332?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageNa me=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Citera
2015-03-05, 23:23
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Arkos raktvål är billig och bra! Så även Palmolives, som brukar finnas på ICA! De har även Palmolives kräm till ett vettigt pris.

Billig och bra rakborste för nybörjare ( kanske aningen mjuk, men väldigt skön) till ett löjligt pris:http://www.ebay.com/itm/331263261469?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageNa me=STRK%3AMEBIDX%3AIT

jag försökte med Arko men tycker den luktar förjävligt. Palmolives är trevlig likaså Niveas balm
Citera
2015-03-05, 23:26
Medlem
Citat:
Okej fast stigel eller slipsten behövs väl inte om man köper en sån som man kan byta blad på.
Men vad är skillnaden mot en sån säkerhetshyvel och en mordernare hyvel då? Blir det slätare/minder irriterad hud eller?

Något mer gedigen säkerhetshyvel..litet tyngre...rakningen är en smaksak jämfört med den andra:http://www.ebay.com/itm/361094669895?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageNa me=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Citera
2015-03-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
jag försökte med Arko men tycker den luktar förjävligt. Palmolives är trevlig likaså Niveas balm

JAg har en mix jag gillar...jag kör Arkos tvålstift (i ansiktet) i kombination med Palmolives kräm (på borsten)! Det blir lättlöddrat snabbt och luktar gott!
Citera
2015-03-06, 00:36
Medlem
Glappkontakts avatar
Det är lite trist att dom inte accepterar "pass around" för test här på FB.

Väldigt många som har har problem med känslig hud har börjat med klassisk rakhyvel och blivit av med irritation och inåtvänd skäggväxt.
Man kanske ska lägga upp alla rakprylarna för ett gruppfoto. Även om jag har gjort mig av med en hel del så gnäller frugan på att det är för mycket
Citera
2015-03-06, 08:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag har visat min samling för dig så fram med kameran och upp med samlingen. För övrigt är det inte dags för dig att skaffa riktig kniv och närda bland slipstenar?
Jag har redan kniv, slip och strigel.
Citera
2015-03-06, 13:08
Medlem
_AlleMan_s avatar
Okej blir väl nog en säkerhetshyvel till att börja med då. Men hos alla säljare på ebay står det att leveransdatum är mellan den 19 Mars och den 9 April. Tar det verkligen så lång tid? Isåfall väntar jag nog hellre till löning och går ner på någon butik och köper istället..
Citera
2015-03-06, 15:12
Medlem
hiphop-rebels avatar
Tips på någon bra aftershave produkt? Den ska va av bra kvalite och inte vara alltför dyr
Citera
2015-03-06, 15:14
Medlem
Citat:
Okej blir väl nog en säkerhetshyvel till att börja med då. Men hos alla säljare på ebay står det att leveransdatum är mellan den 19 Mars och den 9 April. Tar det verkligen så lång tid? Isåfall väntar jag nog hellre till löning och går ner på någon butik och köper istället..

Jo, de går med snigelpost, men det är ju gratis frakt!

Långt ifrån alla butiker har säkerhetshyvlar, du hittar inte ens vanliga rakblad i butiker som säljer rakprylar.
Citera
2015-03-06, 16:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphop-rebel
Tips på någon bra aftershave produkt? Den ska va av bra kvalite och inte vara alltför dyr

Jag gillar Proraso, brukar väl ligga på runt 150:- och är riktigt fina. Själv använder jag den vanliga gröna, den har riktigt skön mentholkänsla.
Citera
2015-03-06, 17:42
Medlem
ddf66s avatar
För de som funderar på en shavette så kan man lika bra köpa från en svensk webshop, det går inte att få tag billigare ens i Tyskland. ( varför det är billigare i USA är konstigt )
Den tyngsta shavette från Dovo är den i rostfritt stål.
recension av shavette: http://www.wetshaving.net/blog/dovo-shavette-review.html
Citera
2015-03-06, 18:02
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jag gillar Proraso, brukar väl ligga på runt 150:- och är riktigt fina. Själv använder jag den vanliga gröna, den har riktigt skön mentholkänsla.

Jag kan även rekommendera Prorasos gröna, otroligt fräsch after shave. Går även bra ihop med Palmolivs klassiska rakkräm som jag testade för första gången idag, riktigt nöjd! Bra lödder, skön old-school doft samt löjligt billig. Den får 5 shavetter av 5!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in