Citat:
Ursprungligen postat av
zebmaca
Ja precis men då är vi inte den perfekta formen utan en form av alla former. Typ allt utanför din kropp är lika intelligent som du för det har skapat och format dig. Att du upplever dig själv som intelligentare är en illusion menar jag.
Varför tror du att jag upplever mig som mer intelligent varelse än.... vad? Jag vet inte vad jag ska uppleva mig själv som jämfört med någonting jag aldrig har nämnt. Vad jag menar är att omständigheterna för liv är perfekta här, och förmodligen existerar dessa omständigheter på fler platser i universum och att det är
dessa förutsättningar som krävs för att skapa varelser av medvetande. Jag förklarar strikt vad jag tror följer universums egna lagar, och därför tror jag inte på Grays eller Reptilians, utan på att universum har redan skapat livsformen den behöver för att uppleva sig själv genom - och därför reproducerar den livsformen där förutsättningarna är perfekta.
Jag anser att de 75 triljoner celler i min kropp är mer intelligenta än jag, jag bekämpar inte virus, jag läker inga sår, jag hanterar inte matsmältning, jag upplever och vandrar bara innanför ett skal och upplever skapelsen igenom skalet. Krafterna som har skapat förutsättningar för existensen av någonting är långt över oss och något mycket mer intelligent än oss.