2015-03-07, 14:29
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Jag tror man ska akta sig för att göra antagande på universum. Kanske är hela universum liv och en intelligens som reproducerar sig själv genom oss t.ex.

Den reproducerar kanske sig själv med oändliga utfall där grundbulten är intelligens och där varje intelligens igår som en pusselbit i helheten?

Det är ungefär det jag menar, att vi är universum och att universum upplever sig själv igenom oss - vilket gör oss till den perfekta skapelsen av skaparen och därför finner jag det mer logiskt att vår levnadsform har reproduceras i många delar av universum.

Egentligen är det medvetandet som är den perfekta skapelsen, och vi kan strikt utgå ifrån att allt liv av intelligens som existerar besitter ett medvetande som är ren magi.
Citera
2015-03-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Det är ungefär det jag menar, att vi är universum och att universum upplever sig själv igenom oss - vilket gör oss till den perfekta skapelsen av skaparen och därför finner jag det mer logiskt att vår levnadsform har reproduceras i många delar av universum.

Egentligen är det medvetandet som är den perfekta skapelsen, och vi kan strikt utgå ifrån att allt liv av intelligens som existerar besitter ett medvetande som är ren magi.

Ja precis men då är vi inte den perfekta formen utan en form av alla former. Typ allt utanför din kropp är lika intelligent som du för det har skapat och format dig. Att du upplever dig själv som intelligentare är en illusion menar jag.
Citera
2015-03-07, 14:37
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ja precis men då är vi inte den perfekta formen utan en form av alla former. Typ allt utanför din kropp är lika intelligent som du för det har skapat och format dig. Att du upplever dig själv som intelligentare är en illusion menar jag.

Varför tror du att jag upplever mig som mer intelligent varelse än.... vad? Jag vet inte vad jag ska uppleva mig själv som jämfört med någonting jag aldrig har nämnt. Vad jag menar är att omständigheterna för liv är perfekta här, och förmodligen existerar dessa omständigheter på fler platser i universum och att det är dessa förutsättningar som krävs för att skapa varelser av medvetande. Jag förklarar strikt vad jag tror följer universums egna lagar, och därför tror jag inte på Grays eller Reptilians, utan på att universum har redan skapat livsformen den behöver för att uppleva sig själv genom - och därför reproducerar den livsformen där förutsättningarna är perfekta.

Jag anser att de 75 triljoner celler i min kropp är mer intelligenta än jag, jag bekämpar inte virus, jag läker inga sår, jag hanterar inte matsmältning, jag upplever och vandrar bara innanför ett skal och upplever skapelsen igenom skalet. Krafterna som har skapat förutsättningar för existensen av någonting är långt över oss och något mycket mer intelligent än oss.
Citera
2015-03-07, 14:40
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Varför skulle Einsten ha haft rätt när alla andra tvingats omvärdera?

Jag vet inte vad du har för touretts där du bälgar ut åsikter med total oförmåga att förstå vad andra skriver men du kan väl skriva ut vad du menar sluta ta stofförkortnings medel.
Citera
2015-03-07, 14:41
Medlem
OhShitMyNameWontFis avatar
Enligt matematikerna borde det krylla av liv i universum, att tro är en sak, att veta är något helt annat.
Citera
2015-03-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Varför tror du att jag upplever mig som mer intelligent varelse än.... vad? Jag vet inte vad jag ska uppleva mig själv som jämfört med någonting jag aldrig har nämnt. Vad jag menar är att omständigheterna för liv är perfekta här, och förmodligen existerar dessa omständigheter på fler platser i universum och att det är dessa förutsättningar som krävs för att skapa varelser av medvetande. Jag förklarar strikt vad jag tror följer universums egna lagar, och därför tror jag inte på Grays eller Reptilians, utan på att universum har redan skapat livsformen den behöver för att uppleva sig själv genom - och därför reproducerar den livsformen där förutsättningarna är perfekta.

Jag anser att de 75 triljoner celler i min kropp är mer intelligenta än jag, jag bekämpar inte virus, jag läker inga sår, jag hanterar inte matsmältning, jag upplever och vandrar bara innanför ett skal och upplever skapelsen igenom skalet. Krafterna som har skapat förutsättningar för existensen av någonting är långt över oss och något mycket mer intelligent än oss.

Det var när du skrev att vi är den perfekta formen av skaparen. Det är samma tänkande som lett Kristendomen, Judendomen och Islam i fördärvet. Alltså att du separerar jaget från allt annat. Det kallas ego-illusion och även om det är en praktisk funktion ibland så kan det vara handikappande speciellt om man ser universum som en skapelse så blir det paradoxalt. Men jag kanske bara missförstod dig
Senast redigerad av zebmaca 2015-03-07 kl. 15:33.
Citera
2015-03-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jag vet inte vad du har för touretts där du bälgar ut åsikter med total oförmåga att förstå vad andra skriver men du kan väl skriva ut vad du menar sluta ta stofförkortnings medel.

Jag ber om ursäkt men det är en intressant fråga, eller hur? Tror du Einstein hade rätt? Vad är stofförkortningsmedel?
Citera
2015-03-07, 15:06
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt men det är en intressant fråga, eller hur? Tror du Einstein hade rätt? Vad är stofförkortningsmedel?

Strofförkorningsmedel är en travesti på stråförkortningsmedel, alltså inte skriva ut hela meningar som går att begripa som "Tror du Einstein har rätt?" rätt om vaddå? Vad har det med utomjordingars vara eller inte vara och vår tro på det?
Citera
2015-03-07, 15:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Kolla mitt inlägg (FB) Hur kan man tro på utomjordingar?
Som jag skrev, ja det är ett längdmått. Men det är faktiskt både ett mått på tid och längd.
Vet du sträckan så vet du tiden det tar för ljuset.

Dessutom så "räknar man inte ut" ett ljusår. Du vet redan ljushastigheten, samt längden.
Man "räknar ut" lika lite som man räknar ut hur lång en meter är.
Men då du verkar vara för trög för att fatta vad jag menar. Så verkar det inte vara någon mening att förklara mera.

Det är inte bara teoretiskt möjligt att färdas framåt i tiden. Du gör det hela tiden, då du tex åker i ett flygplan eller så. Men effekten är väldigt liten. Dock är den praktisk och inte teoretisk.

Hur många ljusår är du i sånt fall?
Nej, ljusår är inget tidsmått. Har aldrig varit ett tidsmått, kommer aldrig heller att bli ett tidsmått. Det är ett längdmått och du hade fel, igen...
Citera
2015-03-07, 15:27
Medlem
Citat:
Strofförkorningsmedel är en travesti på stråförkortningsmedel, alltså inte skriva ut hela meningar som går att begripa som "Tror du Einstein har rätt?" rätt om vaddå? Vad har det med utomjordingars vara eller inte vara och vår tro på det?

Det har på så vis att göra att vårt moderna "vetande" som baserar sig mycket på Einsteins teorier, skapar en rad problem. Man lutar sig tillbaka och anser att vi vet det mesta, det är bara detaljerna som återstår.

Att om vi tror på dem utifrån ett Einsteins universum eller inte. Man låser tankarna kring en teori, ungefär som man låste ljusets hastighet och gravitationen för att få fram konstanter.
Citera
2015-03-07, 16:01
Medlem
Citat:
Etern är ett osolet begrepp som inte har relevans och radiovågorna befinner sig runt omkring oss inte i någon etern!
Etern är ett numera övergivet begrepp inom fysiken. Det lever dock kvar inom radioterminologi, där man än idag säger att det som sänds ut via radio sänds ut ”över etern”. Etern troddes vara en osynlig, flyktig substans som uppfyllde varje hörn av universum." http://sv.wikipedia.org/wiki/Eter_%28fysik%29
Så där hade du fel igen.

Sedan är det faktisk så att Wikipedia har fel där. Etern i rymden, är åter tillbaka. Den var borta ett tag, som artikeln säger. Men nu säger forskarna att det faktiskt troligen finns något som liknar etern, igen.
Citat:
Vad har eventuella dimensioner har med huruvida man kan tro på utomjordingar eller inte!
Vi pratade om hur de skulle kunna åka fort över stora avstånd. Och då sa vi att de kanske hoppar mellan olika dimensioner, på något sätt som vi inte begriper ännu.
Citera
2015-03-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur många ljusår är du i sånt fall?
Nej, ljusår är inget tidsmått. Har aldrig varit ett tidsmått, kommer aldrig heller att bli ett tidsmått. Det är ett längdmått och du hade fel, igen...
Här är länken till dig. (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in