Citat:
Ursprungligen postat av
udoz
Skrev lite längre bak i tråden. Nu är man snusare igen. Avskyr verkligen att jag kontrolleras av en substans och att man varje måste böta minst 40 kr per dag till swedish match. Vill verkligen sluta.
Jag slutade en gång i tiden och höll upp i nio månader. Jag saknade inte ens snuset i slutet. Tänkte aldrig att det skulle vara gött med en snus. Jag kunde göra allting som jag gjorde när jag snusade. Hade bra disciplin, inga sömnsvårigheter osv.
Hur dum i huvudet var man inte som började igen då?
Men nu ska fanimej snuset bort. Kommer skriva igen om 24h för att berätta hur jag mår.
De som slutar helt utan besvär börjar ofta igen, eftersom de litegrann missar hur beroende de ändå är, och "eftersom sluta är så lätt kan jag alltid göra det igen sen" osv
Jag känner en kille som alltid är besvärsfri när han slutar snusa, och jag vet ingen som börjat och slutat så många gånger som han.
Själv går jag aldrig igenom det helvete jag hade psykiskt, främst dag 30-60 då sömnbristen verkligen hade knäckt mig, så att gå igenom detta en gång till är inget alternativ.
Sen finns det nästan inget jag är så glad, stolt och nöjd över som att jag faktiskt slutade. Snart tio månader för mig nu, och detta är permanent, det kommer det bli för dig med den här gången, promise