2015-03-06, 15:56
  #21145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Dom var tvungen att nerfa honom på grund utav att han spelades som support på grund utav EN enda ability.

Trist, så han är i princip värdelös?
Citera
2015-03-06, 17:45
  #21146
Medlem
Snabb fråga: Tycker ni att jag ska köpa fizz eller vi?
Citera
2015-03-06, 18:46
  #21147
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LMSmaster
Snabb fråga: Tycker ni att jag ska köpa fizz eller vi?

Fizz är nyligen nerfad(fortfarande bra men inte lika mycket freelo som förut). Vi är "god tier" jungle just nu och har varit det ganska länge Sen beror det ju på vilken roll du vill spela. Är det en jungle champ du vill ha så är Vi mycket bättre än Fizz på precis allt. Fizz gör sig bättre som mid/top.
Citera
2015-03-06, 21:17
  #21148
Medlem
Hur mäter sig Udyr med resterande junglers för tillfället? Funderar på att testa. Är han/hon svår att bemästra?
Citera
2015-03-06, 22:08
  #21149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Hur mäter sig Udyr med resterande junglers för tillfället? Funderar på att testa. Är han/hon svår att bemästra?

Har inte samma mobility som andra junglers med är jävligt bra mot många. Maxa Q och E så kan man ha lekstuga med de flesta. Spelar han som main och köar med en polare som är 5 divs högre men kan ändå carrya teamet om man tycker att det behövs. Bästa med honom är att han inte är bunden till en build. Väldigt lätt att anpassa honom efter hur matchen går, vänt matcher där man legat 10k+ bakom motståndarlaget och vunnit då man ändrat sin build helt.
Citera
2015-03-07, 02:49
  #21150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Har inte samma mobility som andra junglers med är jävligt bra mot många. Maxa Q och E så kan man ha lekstuga med de flesta. Spelar han som main och köar med en polare som är 5 divs högre men kan ändå carrya teamet om man tycker att det behövs. Bästa med honom är att han inte är bunden till en build. Väldigt lätt att anpassa honom efter hur matchen går, vänt matcher där man legat 10k+ bakom motståndarlaget och vunnit då man ändrat sin build helt.
Ah okej, låter intressant. Däremot gillar jag gubbar som funkar bäst med en enskild build. Jag har inte haft orken att lära mig alla items så har lite problem med att anpassa min build till matchsituation. Kollar ofta på guider under matchens gång för att se vad jag ska köpa
Citera
2015-03-07, 02:56
  #21151
Medlem
Vassknivs avatar
Nivån på folket som spelar LoL är ju skrämmande lågt.
Citera
2015-03-07, 13:41
  #21152
Medlem
PrinceMeandors avatar
Är det någon som vet hur matchmakingen i normals fungerar? Är uppe i 10 förluster i rad och möter fortfarande folk som är rankade 5-10 divisioner högre än mig. Alla matcher har slutat på precis samma sätt alltså att alla våra lanes blir totalkrossade och fienderna vinner med 20-30 kills marginal Det är inte ens roligt att spela när man möter fiender som är så överlägsna.
Citera
2015-03-07, 13:50
  #21153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LMSmaster
Snabb fråga: Tycker ni att jag ska köpa fizz eller vi?
Håller inte med tidigare uttalanden. Fizz är extremt stark i jungeln just nu, Vi är sådär. Fizz kan 1v1 vem som helst i jungeln efter han köpt sin röda smite, han är sinnessjuk. Du bygger i princip röda smiten med attack speed och en blade, sen dödar du deras adc på 3 autos
Citera
2015-03-07, 15:26
  #21154
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är det någon som vet hur matchmakingen i normals fungerar? Är uppe i 10 förluster i rad och möter fortfarande folk som är rankade 5-10 divisioner högre än mig. Alla matcher har slutat på precis samma sätt alltså att alla våra lanes blir totalkrossade och fienderna vinner med 20-30 kills marginal Det är inte ens roligt att spela när man möter fiender som är så överlägsna.
Jadu, ingen aning men har samma problem. Fick möta en diamond, en plat, en gold och 2 silver spelare, mitt lag, jag gold, resten låg silver... Deras diamond fick göra precis vad han ville, plat spelade Vayne mot en Cait men farmade bättre än vår Cait men vår junglare babysittade bot så vi vann den lanen. Deras gold som mötte mig mid var en dålig goldspelare så vi lyckades vinna. Hade en match där en bronze spelare mötte en diamond mid, hur roligt är det att spela en sådan match... Jag möter dock gärna högre bara för att se hur jag står mig mot plat/diamond men en bronze mot diamond är ju långt i från fair. Förstår mig inte på deras matchmaking då jag ena matchen kan få spela med 2 bronze spelare och möta gold, matchen efteråt är det gold/plat spelare enbart. Fattar ingenting...
Citera
2015-03-07, 16:44
  #21155
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Nivån på folket som spelar LoL är ju skrämmande lågt.
Så är det ju dock i alla spel, inte speciellt unikt för lol.

Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är det någon som vet hur matchmakingen i normals fungerar? Är uppe i 10 förluster i rad och möter fortfarande folk som är rankade 5-10 divisioner högre än mig. Alla matcher har slutat på precis samma sätt alltså att alla våra lanes blir totalkrossade och fienderna vinner med 20-30 kills marginal Det är inte ens roligt att spela när man möter fiender som är så överlägsna.
Matchmakingen i normals fungerar precis som i ranked, du möter folk som har samma normal-MMR som du, ja du kan få möta challengers i ranked som har samma normal-MMR som bronze spelare för dom enbart spelar ranked.
Citera
2015-03-07, 18:16
  #21156
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Nivån på folket som spelar LoL är ju skrämmande lågt.
Tror det är för att man är så beroende av sitt lag, spelar en dåligt kan det vara förlorat. Sen att man kan se vad sina lagmedlemmar gör hela tiden hjälper inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in