2015-03-06, 21:23
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Ber om ursäkt för hårda uttryck.

MEN FÖR BÖVLEN BÅDA SIDORNA.. VARE SIG IRANS ELLER USAS KAPACITET KAN BESTÄMMAS I FÖRHAND. Det är helt diskussionsbara scenario, och ni har förvandlat tråden till ett skitställe, snälla ni. Istället för att tramsa om vems religion är rätt eller skäggmän, eller att man påstår att motpartnern är lurad av amerikanskt propaganda är meningslöst.. bevisa vad ni vill istället. Jag noterar bara att vare sig Iran eller USA kan föra effektiva attacker mot varandra på 1500 km från landet, om målet är ett totalt, krig vilket är det enda som någonsin skulle få Iran att vilja sänka ett hangarfartyg.
Nu har jag tagit en rackare, men du ligger klart före...
Kapaciteten från bägge sidor är väldigt klar.
Och igen. Om US vill så kan de radera hela jävla mellanöstern från kartan på några dygn, hemifrån.
Citera
2015-03-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt för hårda uttryck.

MEN FÖR BÖVLEN BÅDA SIDORNA.. VARE SIG IRANS ELLER USAS KAPACITET KAN BESTÄMMAS I FÖRHAND. Det är helt diskussionsbara scenario, och ni har förvandlat tråden till ett skitställe, snälla ni. Istället för att tramsa om vems religion är rätt eller skäggmän, eller att man påstår att motpartnern är lurad av amerikanskt propaganda är meningslöst.. bevisa vad ni vill istället. Jag noterar bara att vare sig Iran eller USA kan föra effektiva attacker mot varandra på 1500 km från landet, om målet är ett totalt, krig vilket är det enda som någonsin skulle få Iran att vilja sänka ett hangarfartyg.
Vi har gång på gång framfört vad en CSG är och det är helt omöjligt att sänka en carrier den är för hårt beskyddad av div ytstrid+flygplan som är starkare än hela Irans flygvapen + Flotta.
Citera
2015-03-06, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av waremblem
Vi har gång på gång framfört vad en CSG är och det är helt omöjligt att sänka en carrier den är för hårt beskyddad av div ytstrid+flygplan som är starkare än hela Irans flygvapen + Flotta.
Ja, men det är inte realiserat att stå 1500 km från Iran och anfalla Teheran ungefär.
Citera
2015-03-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Samt hur många balkar på Su-24 som kan hantera 720kg tunga robotar,
med en spännvidd på ~1,2m.

Svaret är 3st, men då bär man inga fälltankar

Äntligen någon som har torrt på fötterna.
Su-24 är var vid sin höjdpunkt ett av världens bästa attackflygplan men det är ingen fantasimaskin.
Fortfarande ett riktigt mästerverk av Sukhoi, har fått förmånen att faktiskt klämma, känna och uppleva den riktiga varan men det är inget wünderwaffe med moderna gen4 mått mätt.
Citera
2015-03-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RYTU
Nu vet jag att du är en sionist som bara skriver en massa lögner så jag tar inget du skriver seriöst. Jag har sett dina hasbarainlägg.

Grattis. Du vet inte ett skit om mig men sionist är ungefär så långt från sanningen man kan komma. Men roa dig med dina vanföreställningar du.
Citera
2015-03-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ja, men det är inte realiserat att stå 1500 km från Iran och anfalla Teheran ungefär.

Skall vi vara "realistiska" så skulle USA kunna förvandla Teheran till en radioaktiv öken för de kommande tusen åren från 20.000km men nu är det inte det vi diskuterar. Utöver vissa indoktrinerade fanatiker så tror jag att de flesta intelligenta människor respekterar det Persiska folket och det faktum att den moderna civiliserade civilisationen faktiskt härrör från regionen. Det är inte relevant för diskussionen utan frågeställningen är om Iran har förmågan att sänka ett amerikanskt hangarfartyg.

IR5 har konsekvent ignorerat de hyfsat enkla frågeställningar som ställts upp och vidare diskussion är meningslös så länge inte någon av dessa ens bemöts av någon hugad skribent. Än så länge så finns det över 200 sidor blandat trams och vettiga inlägg men inte ens en procent av detta erbjuder någon form av slagträ i debatten för hur Iran skulle kunna sänka ett hangarfartyg (som ändå är trådens topic).
Senast redigerad av Praetori 2015-03-06 kl. 21:45.
Citera
2015-03-06, 21:44
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Realistiskt var du nog ute efter.
Har inte USN robotar som når längre än så?
Citera
2015-03-06, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Skall vi vara "realistiska" så skulle USA kunna förvandla Teheran till en radioaktiv öken för de kommande tusen åren från 20.000km men nu är det inte det vi diskuterar. Utöver vissa indoktrinerade fanatiker så tror jag att de flesta intelligenta människor respekterar det Persiska folket och det faktum att den moderna civiliserade civilisationen faktiskt härrör från regionen. Det är inte relevant för diskussionen utan frågeställningen är om Iran har förmågan att sänka ett amerikanskt hangarfartyg.
Ja, det var nog endast svar på personens jag citerades inlägg.. jag försöker hela tiden att förklara att ni bör hålla er till olika scenario, snarare än politiska scenario.

Låt IR5 svara på några frågor:
1)kan Iran sänka hangarfartyg i PG?
2)kan Iran sänka hangarfartyg i Indiska oceanen?
Nu har ni en trevlig disskussionsmått, om han svarar på det.
Citera
2015-03-06, 21:45
Medlem
shponglads avatar
För att slå ut ETT hangarfartyg så kommer det krävas hundratals(200<) långdistansrobotar. HUNDTRATALS.

1. Iran kommer inte besitta den förmågan efter dom första bombningarna.
2. det finns inget 2:a faktiskt, sundet är öppet och alla är glada, förutom Mullorna....ankaren som håller er nation på botten.

Iran är teknologiskt, taktiskt och doktrinmässigt utmanövrerande.

Och detta beror på två saker, erfarenhet i sjöslag och framförallt pengar att producera en flotta som kan dominera vilket land på Tellus om dom så vill.
Citera
2015-03-06, 22:15
Medlem
Citat:

Absolut inte..Bravo
Kom ihåg att fienden också är blind och kan använda sina satelliter under en viss schemalagd tid, utöver det kommer Iran flitigt att locka fram stridskrafterna på flytande skräpet genom att mata satelliten med felaktiga underrättelser.. precis det Iran gör nu..
Citera
2015-03-06, 22:21
Medlem
Tmïnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Kul, Iran håller sig utanför din effektiva räckvidd och eskorterar sina FAC som levererar smaskiga torpeder och missiler när du minst anar..Prioritera dina mål du, välj rätt .. För det dröjer inte länge innan du hör någon skrika i eld och en annan stackare som förlorat sin förstånd.. Försök koncentrera dig nu.. för snart har du IRGCs specialstyrkor ombord som ger dig en örfil som ger dig nedsatt hörsel livet ut..

Iran ska alltså inte bara ta sig igenom en hel CSG:s försvar, utan också BORDA skeppen??? som i "klättra ombord på båten och rensa rum för rum" á la 1400-talet?

och hur exakt ska man klara av detta??

aja, om vi skippar ditt yrande om ett iranskt "Pirates of the Persian Gulf", så undrar jag snarare hur man ska hålla sig utanför hangarfartygens effektiva räckvidd och samtidigt eskortera FAC som ska anfalla med torpeder? eller missiler för den delen

Når iranska torpeder och missiler längre än en F-18?
Senast redigerad av Tmïna 2015-03-06 kl. 22:23. Anledning: mindre stavfel
Citera
2015-03-06, 22:26
Medlem
Dubbla poster
Senast redigerad av IR5 2015-03-06 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in