Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Skärp dig för fan.
Ja precis, så medräknat den klassiska flottans mineringsförmåga på kanske, högt räknat, 500-600 sjöminor per dygn, så kan IRGC lägga ut ytterligare 9500...
Du är så jävla bortdribblad att det inte ens är rolig, det är bara sorgligt att se dig sitta och försöka slingra dig.
Jaha, då var vi tillbaka där igen. IR5s klassiska reträttväg: Snacka om sådant ingen kan veta, och påstå att du har information som inte andra kan återfinna, så slipper du erkänna dig förlorad i debatten.
Se det första jag skrev som svar i det här inlägget.
Kan du inte starta en vettig tråd istället, där man på ett sansat och realistiskt sätt diskuterar vad Iran faktiskt kan åstadkomma, till lands, till havs och i luften, om de har en gnutta tur och är lite skickliga? Varför måste du tramsa och fjanta och göra ditt eget folk till åtlöje?
Jag har redan förklarat detta..
Så jag ställer en fråga till dig T-80U så du förstår innebörden av "mineringsförmåga" i en militär bemärkelse..
När vi säger att X U-båt har en viss mineringsförmåga, Vad innebär det?
Att
1) Ubåten alltid har minor med sig?
eller
2) Att den har den förmågan att lägga ut tex Y-antal minor?
Ja, Iran har tillräcklig med båtar (med den förmågan) och personal som kan klara 10 000 minor/dygn => men detta betyder inte att nödvändigtvis gör så.. Det är en "mineringsfömåga"..
Du verkar inte som du vet hur terminologin används..
Låt oss säga ett land har 2500km kuster med korridorer/sea lane för störrefartyg 15-20 km från kusten

Hur många fiskebåtar behöver du som har den förmågan att minera? För att komma upp till 10 000/ dygn? Från hur många platser kan du göra detta i tex 2500 km ..? du har 24h på dig.. Hur många personal behöver du?
Vill du fortsätta tjata om dina 10 000 minor nu?