2015-03-05, 14:00
Medlem
Mooons avatar
Inte kvinnors krav utan på den tjej (eller kille, för vad vet jag om dina preferenser) som du vill vara tillsammans med och leva med. Det blir ju ett väldigt konstigt förhållande om den ene parten fortsätter leva sitt liv som han/hon alltid har gjort och att den andra ska anpassa sig slaviskt och "vara tacksam för det lilla". Det funkar väl tills förälskelsen lagt sig eller personen fått medborgarskap om han/hon inte är svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Varför ska jag anpassa mig efter kvinnors krav på mig? Inte värt det.
Citera
2015-03-05, 14:01
Medlem
Mooons avatar
Men då ska det funka båda vägar och inte vara ensidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
"Basnivå" i en relation är knappast att "klara av" partnerns krav.

Tror du det så har du ju rätt skev bild av vad ett förhållande är. Tror du lycka i livet kommer från att "klara av" kraven ens partner har?

Hint: Att bli älskad för den man är, är ofta en snabb väg mot lycka.
Citera
2015-03-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Inte kvinnors krav utan på den tjej (eller kille, för vad vet jag om dina preferenser) som du vill vara tillsammans med och leva med. Det blir ju ett väldigt konstigt förhållande om den ene parten fortsätter leva sitt liv som han/hon alltid har gjort och att den andra ska anpassa sig slaviskt och "vara tacksam för det lilla". Det funkar väl tills förälskelsen lagt sig eller personen fått medborgarskap om han/hon inte är svensk.

Jag begär inte att någon ska "anpassa" sig efter mig heller. Har en relation nu där jag inte tycker jag att varken jag eller hon gör det. Men visst kommer aldrig bo med någon, skaffa barn eller ha ett helt "gemensamt liv" då jag ser det som rätt motbjudande, ingen kärlek i det riktigt. Skulle hon börja kräva massa saker av mig skulle jag dock skita it, sex och nära relationer är trevligt men det är mycket annat också som jag prioriterar högre.
Citera
2015-03-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Problemet med MGTOW är ju att mina ekonomiska transaktioner till kvinnor inte sker via frivilliga interaktioner (typ som att bjuda på middag eller köpa saker) utan via staten (skatt och tvång). Staten struntar i om jag befinner mig i ett förhållande eller inte.

Det är ju därför många mgtows försöker hitta andra vägar, vad behöver man? Kan man få in egna pengar på ett svart sätt tex? Att inte skatta men klara sig ändå gör väldigt mycket för mångas välmående, att veta att man betalar för feministiska och konservativa vidrigheter via skatten är nedbrytande. Jobba svart är helt klart bäst, åtminstone så mycket man kan. Detta var en central del inom mgtow-teorin i starten.

Personligen utnyttjar jag även skattepengar, kan jag göra något för att "fuska" till mig pengar så gör jag det med glädje.
Citera
2015-03-05, 15:52
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Men då ska det funka båda vägar och inte vara ensidigt.
Ja? Det är ju ni feminister som vill ha det ensidigt.
Citera
2015-03-05, 16:18
Medlem
Mooons avatar
Då har ni ju hittat en balans i ert förhållande. Det är ju det som är bra, alla förhållande behöver ju inte se ut som Bullerbykärnfamiljen. Men vad är det för krav som skulle få dig att ge upp förhållandet?

Citat:
Jag begär inte att någon ska "anpassa" sig efter mig heller. Har en relation nu där jag inte tycker jag att varken jag eller hon gör det. Men visst kommer aldrig bo med någon, skaffa barn eller ha ett helt "gemensamt liv" då jag ser det som rätt motbjudande, ingen kärlek i det riktigt. Skulle hon börja kräva massa saker av mig skulle jag dock skita it, sex och nära relationer är trevligt men det är mycket annat också som jag prioriterar högre.
Citera
2015-03-05, 16:26
Medlem
Citat:
Då har ni ju hittat en balans i ert förhållande. Det är ju det som är bra, alla förhållande behöver ju inte se ut som Bullerbykärnfamiljen. Men vad är det för krav som skulle få dig att ge upp förhållandet?

Krav vet jag inte om skulle kalla det men det skulle väl vara krav på en mer konservativ relation. Tex hets om barn, bo ihop, träffa släkt, spy sina problem på en onödigt mycket, vilja ses överdrivet mycket, krav på utseende etc. Finns många, antingen gillar en person mig eller så gör dom det inte och bör inte ge sig i slag med mig från början, lite svartvit men så är jag, försöker vara så mot andra med.
Citera
2015-03-05, 16:32
Medlem
Mooons avatar
OK. Är man bara öppna och klara med var man står och båda är överens. Vad har hon för icke-krav på dig då?

Citat:
Krav vet jag inte om skulle kalla det men det skulle väl vara krav på en mer konservativ relation. Tex hets om barn, bo ihop, träffa släkt, spy sina problem på en onödigt mycket, vilja ses överdrivet mycket, krav på utseende etc. Finns många, antingen gillar en person mig eller så gör dom det inte och bör inte ge sig i slag med mig från början, lite svartvit men så är jag, försöker vara så mot andra med.
Citera
2015-03-06, 07:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är faktiskt sorgligt. Ni vill ha kvinnor som är "tacksamma för det lilla" och "inte har så stora krav" för att ni själva inte klarar av att nå upp till en basnivå i en relation.

Frågan är ju egentligen inte hur ni ser på svenska kvinnor utan hur ni ser på er själva. Har ni ingen stolthet alls? Ta tag i era liv och se till att människor faktiskt kan ställa högre krav på er. Sedan spelar det ju ingen roll om ni väljer en tjej från Bromölla eller en från Zanzibar.
Vad är en basnivå i en relation ??
Nej! Varför skulle de vara fel på hos oss, om vi upptäcker svenska (väst) tjejor ej duger längre??
Ingen stolthet för vad?
Ställa höga krav på oss?? Det är det som skrämmer iväg oss...

Jag är inte intresserad jobba häcken av mig, för frun ska bytta soffa varannan år, ha den senaste mode kläderna, renovera om huset stup i kvarten, åka iväg på lyxsemester för grannen bruka göra så. Medan jag får inte gå på hockey match, som får mig varva ner från jobbet. För hon anser det är onödig kostnad. Bjuda på vänner på fina, dyra middagar med dricka en gång i månaden, vilket är trevlig i och för sig, men bara om det är hennes vänner. För mina är inte tillräckligt bra typ..

Köper man någon gång blommor, oftast med vårsolen jag gör det, för det gör mig på gott humör. Då blir de misstänksamma och undrar vad man har gjort !!

Jag får inte prenumerera på foto tidning, för det anses inte nödvändigt, typ jag kan väl kameran, hur den funkar pff... Men frun i huset ska ha hänt i veckan , Allers , för man måste hålla sig underättad vad som händer i världen.
Detta är generellt över de kvinnor jag har haft, tycker du det är inga höga krav??
När man nämner typ finns inga pengar för resan, så måste man jobba mer...

Så generellt så ställer de höga krav och är status galna som bara den.

Tar du min asiatiska fru (Indonesien). Så är det stor skillnad..
Köper jag blommor, så börja hon nästan gråta av glädje och ger mig en kram och stor kyss.
Ny soffa, möbler, bil eller annat. Så får man, var är det för fel på den nuvarande? Den är som ny,funkar fortfarande. Kanske bli för mycket för mig, men jag känner inte pressad över pengar ska ta slut. Jag vill gärna bytta min TV, men den fick duga... hmmm . Så det kan jag svälja ! Jag mår bra med det...

Jag ger henne X antal 1000 lappar/mån så hon kan spendera på vad hon vill. Hon har ingen arbete än så länge. Hon är jätteglad för det, jag var rädd de skulle försvinna snabbt. Döm av min förvåning de gör inte det.
Kläder!!, såg hon hade köpt märkes kläder, hmmmm, men pengar tog ej slut. Så jag frågade, hon köpte på seccond hand,f ör det var billigare där. Hon ville inte spendera mina pengar för mycket säger hon. För jag jobbar hårt.

Japp, jag får gå på mina ishockeymatcher! Jag får varva ner. Döm av min förvåning när jag frågade om hon ville följa med!! Hon blide glad och hängde med glatt med. Även om hon inte fattade vad gick det ut på, så hängde hon med glatt med i "hurra ropen "
De är status galna i Indonesien också. Men där är det man har en klocka och en bil. Så hon talar om stolt jag har både klocka (som hon hade köpt) och två bilar, för sina vänner/ familj.

Jag gav henne min gamle iphone, eftersom jag fick en nya via jobbet. Hon blide skitglad, och visste inte hur hon skulle tacka mig. Hon menar hon är världens lyckligaste kvinna med världens underbaraste man. Hon menar jag tar hand om hennes så bra, hon är jätteglad för det.
Hade det var någon svensk kvinna som jag har träffat, så hade säker fnyst åt jag gav henne begagnat telefon. Menar det var snålt och undrat varför jag inte köpte en ny i stället.

Så undrar du varför många svenska killar hoppar över svenska tjejor??
Citera
2015-03-06, 09:22
Medlem
Mooons avatar
Du har liksom realrecognizereal hittat ett förhållande med en kvinna som du är nöjd med och man får ju hoppas att kvinnorna är nöjda med ert förhållande också. Lite trist bara att trots att ni är nöjda och glada så sitter ni här och spyr ut hat mot kvinnor som råkar vara svenska. Njut av att ni hittat rätt istället och sprid positiv energi istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
....Så undrar du varför många svenska killar hoppar över svenska tjejor??
Citera
2015-03-06, 16:08
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du har liksom realrecognizereal hittat ett förhållande med en kvinna som du är nöjd med och man får ju hoppas att kvinnorna är nöjda med ert förhållande också. Lite trist bara att trots att ni är nöjda och glada så sitter ni här och spyr ut hat mot kvinnor som råkar vara svenska. Njut av att ni hittat rätt istället och sprid positiv energi istället.
Spyr galla över svenska kvinnor !?
Tycker kvinnorna är de som gnäller på männen, hur otacksamma vi män är.
Märker direkt på ditt utalande : Har ni ingen stolthet alls? Ta tag i era liv och se till att människor faktiskt kan ställa högre krav på er.

Du förutsätter att kvinnor kan ställa höga krav på män, att vi ska acceptera det. Det går till en viss gräns.

Men nu vill män klar göra en sak att män inte acceptera det, på det viset med visa protest att skaffa sig en riktig kvinna. Vi måste kunna upplysa kvinnor deras fel, och varför många män aviker skaffa en svensk kvinnor. Kan ej skylla det på männen, det är kvinnorna som vill män ska acceptera kvinnors allt mer större krav.
Jag hatar inge svenska kvinnor, men de ska inte tro jag ska acceptera deras diktator metoder.
Citera
2015-03-06, 18:06
Medlem
Citat:
OK. Är man bara öppna och klara med var man står och båda är överens. Vad har hon för icke-krav på dig då?

Vad menar du med "icke-krav"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in