2015-03-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
2 poäng för Björklöven måste ju betecknas som en triumf.

---

Rögle i förarsätet. Vinner de nästa tror jag de vinner SS och får möta Karlskrona, vilket blir en öppen historia i så fall. Malmö förnekar sig aldrig i kvalsammanhang. Horribelt att tappa 2-0. Mora är nog avsågade nu.

Nu ska man inte ropa hej än. Jag kommer ihåg förkvalserien för ett par år sedan som VIK hockey gick in som bästa lag och med flest bonuspoäng, vann första matchen och sen gick allt åt skogen
Citera
2015-03-05, 22:14
Medlem
BIK hahaha , BIK hahaha.
Grisigaste laget i HA.

Mycket nöjd med 2p på borta plan.
Citera
2015-03-05, 22:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nu ska man inte ropa hej än. Jag kommer ihåg förkvalserien för ett par år sedan som VIK hockey gick in som bästa lag och med flest bonuspoäng, vann första matchen och sen gick allt åt skogen

Jag kan inte se att jag ropat hej. Begreppet »förarsätet« är ju mest att se som synonym till fördel i tennis. Jag konstaterar bara att Rögle vände något som såg omöjligt ut och har hemmamatch i nästa omgång. Det kan naturligtvis gå åt helvete, men om de vinner den har de ett starkt grepp om det hela. Eftersom både tvåan och trean får spela direktkval, känns det väl som en seger för Rögle nästa gång bäddar för det.

Men, som sagt det är ju bara en extrapolering från min sida.
Citera
2015-03-05, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
2 poäng för Björklöven måste ju betecknas som en triumf.

---

Rögle i förarsätet. Vinner de nästa tror jag de vinner SS och får möta Karlskrona, vilket blir en öppen historia i så fall. Malmö förnekar sig aldrig i kvalsammanhang. Horribelt att tappa 2-0. Mora är nog avsågade nu.

Spot on. Synd att "finalmatchen" skulle vara första omgången. Förlust mot Rögle var nog det sista Malmö ville.

Räkna inte bort Mora. 3p nästa match emot Björklöven och dom är med på allvar.
Citera
2015-03-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Räkna inte bort Mora. 3p nästa match emot Björklöven och dom är med på allvar.

Shit pommes.
Löven måste vinna mot Mora
Hoppas jag verkligen inte , ca: 4000 sålda biljetter till matchen
Citera
2015-03-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
BIK hahaha , BIK hahaha.
Grisigaste laget i HA.

Mycket nöjd med 2p på borta plan.

Hade kunnat va 3 om inte Lyth visat ännu ett tecken på obefintlig IQ

först dömer han bort målet (okänd anledning?) sen visar han att han ska ringa (han får inte?) tänkte han ringa hem till frugan och höra om det var mål eller?
Citera
2015-03-05, 23:22
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Hade kunnat va 3 om inte Lyth visat ännu ett tecken på obefintlig IQ

först dömer han bort målet (okänd anledning?) sen visar han att han ska ringa (han får inte?) tänkte han ringa hem till frugan och höra om det var mål eller?

Va avblåst. Och just om det är avblåst eller ej går inte kolla med videodomare.
Citera
2015-03-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSheldonCooper
Va avblåst. Och just om det är avblåst eller ej går inte kolla med videodomare.

Så om han blåste när Pucken var inne då? då är det ju ingen nytta ha målkameror,då kan man lika gärna spela utan, kan ju avgöra hela serien för Löven:s del det där.
Citera
2015-03-05, 23:37
Medlem
Västkustskts avatar
Vad är det för konstig poängräkning? Hur kan Malmö ligga före Hästen när Hästen vann och Malmö förlorade?

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/5964
Citera
2015-03-05, 23:41
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Så om han blåste när Pucken var inne då? då är det ju ingen nytta ha målkameror,då kan man lika gärna spela utan, kan ju avgöra hela serien för Löven:s del det där.

Det gjorde han inte. Dessutom så är det, i alla fall i Nordamerika, så att spelet räknas som dött när domaren bestämt sig för att blåsa och inte när signalen hörs. Kan tänka mig det är lika här, och därav inget som kan bedömas av nån i ett videobås..
Citera
2015-03-05, 23:42
Medlem
Razouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vad är det för konstig poängräkning? Hur kan Malmö ligga före Hästen när Hästen vann och Malmö förlorade?

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/5964

Trean, fyran och femman i grundserien får väl 3, 2 respektive 1 poäng i slutspelet
Citera
2015-03-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSheldonCooper
Det gjorde han inte. Dessutom så är det, i alla fall i Nordamerika, så att spelet räknas som dött när domaren bestämt sig för att blåsa och inte när signalen hörs. Kan tänka mig det är lika här, och därav inget som kan bedömas av nån i ett videobås..

På dom stillbilder jag sett efter matchen ser det helt klart ut som pucken är inne när han blåser.
Wargh påstår det också,han kan ju ljuga men , det skulle då inte förvåna ,det är ju Lyth.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in